Googlen sisältöverkosto -sarjan yhteenveto
keskiviikkona, toukokuuta 20, 2009

Seuraavassa on lyhyt yhteenveto sarjassa käsitellyistä aiheista ja siitä, miten ne yhdessä auttavat sinua saamaan kaiken hyödyn mainonnastasi.
Viesti 1: Googlen sisältöverkoston esittely
Vaikka hakuverkosto on hyvin tehokas keino saavuttaa asiakkaita, internetin käyttäjien verkossa viettämästä ajasta jopa 95 prosenttia kuluu hakujen tekemisen sijaan verkkosisällön, kuten uutisten, blogien ja tuotearvostelujen, selaamiseen. Tämä verkossa vietetty aika tarjoaa erinomaisen mahdollisuuden tavoittaa vieläkin enemmän asiakkaita. Sitä varten tarvitaan Googlen sisältöverkostoa.
Viesti 2: Kuinka mainokset kohdistetaan asiakkaisiin
Googlen sisältöverkosto muodostuu miljoonista sivustoista, jotka käsittävät kaikkea mahdollista tunnettujen merkkien julkaisuista pieniin erikoistuneisiin sivustoihin, kuten tiettyjä aiheita käsitteleviä blogeja tai keskustelupalstoja. Saat parhaat tulokset näyttämällä mainoksiasi ensisijaisesti käyttäjille, jotka todennäköisesti ovat kiinnostuneita tarjoamastasi tuotteesta tai palvelusta. Googlen asiayhteyteen kohdistus näyttää mainoksesi automaattisesti sivustoissa, joissa on kannaltasi osuvaa sisältöä. Näin viestisi näkyy oikealle yleisölle oikeaan aikaan.
Viesti 3: Hinnoittelustrategia
Sisältöverkostossa mainontasi perustuu tehokkuuteen: maksat vain saamistasi napsautuksista, jotta saat parhaan mahdollisen tuoton mainontainvestoinnistasi. Voit käyttää apuna useita hintatarjousten ja kulujen hallintatyökaluja.
Viesti 4: Oikean mainosmuodon valitseminen
Aivan kuten tekstimainokset, joita näet Google.fi-sivuston osuvien hakutulosten vieressä, myös sisältöverkoston tekstimainokset näkyvät käyttäjien selaaman verkkosisällön vieressä.
Googlen sisältöverkostossa voit näyttää myös kuva- ja videomainoksia ilman mainosten näyttömaksuja. Jos sinulla ei ole kuvamainoksia, voit luoda niitä helposti ja täysin ilmaiseksi Googlen uuden näyttömainosten rakennustyökalun avulla.
Viesti 5: Tulosseuranta
Riippumatta siitä, mitä mainosmuotoa käytät tai miten kohdistat mainoksesi, tarvitset tietoja kampanjasi joka vaiheesta, jotta näet, miten saat parhaita tuloksia. Googlen sisältöverkosto tarjoaa hakuverkoston tavoin kaikki työkalut, joita tarvitset tehokkuuden seurantaan, vaikutusten mittaamiseen ja kampanjan optimointiin investoinnin tuottoprosentin nostamista varten.
Kiitos mielenkiinnostasi ja muista lukea blogia, josta tulet varmasti vastaisuudessakin löytämään sisältöverkostoa koskevia viestejä.
Lisätietoja sisältöverkostosta löydät täältä.