Tämän viikon viestissä perehdymme tarkemmin uuden AdWords-käyttöliittymän Avainsanat-välilehteen.

Avainsanat-välilehdessä luetellaan tilisi avainsanat. Kuten edellisessäkin AdWords-käyttöliittymässä, voit lisätä, muokata ja luoda uusia avainsanoja tilisi Avainsanat-välilehdessä. Uudessa käyttöliittymässä avainsanojen hallinnointi ottaa askeleen eteenpäin yhteisnäkymävälilehtiominaisuuden avulla. Avainsanat-välilehti löytyy tilin joka tasolta, joten voit nähdä koko kampanjan avainsanat tai vaikkapa kaikkien kampanjoiden avainsanat yhtenä luettelona. Tästä on apua, kun sinun pitää tunnistaa tilisi tehokkaimmat avainsanat.

Voit tehdä muutoksia avainsanoihisi suoraan mistä tahansa Avainsanat-välilehdestä käsin. Voit esimerkiksi muuttaa avainsanan hakutyyppiä napsauttamalla avainsanaa ja valitsemalla sitten haluamasi hakutyypin avattavasta valikosta.




Voit myös keskeyttää ja jatkaa avainsanoja, muuttaa hintatarjousta tai vaihtaa avainsanan tilin missä tahansa Avainsanat-välilehdessä. Jos haluat tehdä muutoksia useisiin avainsanoihin kerralla, voit käyttää muokkausta erissä. Valitse muutettavat avainsanat ja sitten Muokkaa-painike taulukon ylälaidasta.

Yksi erämuokkauksen hauskoista ominaisuuksista on Kopioi alas -painike, jonka avulla voit muuttaa lukuisten avainsanojen hintatarjouksia. Jos haluat esimerkiksi muuttaa useiden avainsanojen hintatarjouksia sen sijaan, että annat hintatarjouksen erikseen jokaiselle avainsanalle, voit napsauttaa Kopioi alas -painiketta muokattavan hintatarjouksen vieressä. Hintatarjouksesi kopioidaan kaikille valituille avainsanoille. Voit kopioida myös avainsanan tilan tai kohde-URL-osoitteiden muutoksia.



Avainsanat-välilehdestä löytyy myös useita ominaisuuksia, joista olemme kertoneet viime viikkoina. Jos haluat muokata avainsanojasi nopeasti, muista, että voit käyttää pikanäppäimiä. Voit tarkastella myös sinua kiinnostavia tietoja muokattavien sarakkeiden avulla. Ja tietenkin voit suodattaa avainsanojasi. Tämä voi olla erityisen hyödyllistä, jos tarkastelet tilisi kaikkia avainsanoja.

Toinen ominaisuus, jota voit kokeilla Avainsanat-välilehdessä, on ryhmittely. Napsauttamalla Suodatin ja näkymät -painiketta ja valitsemalla Ryhmittele kyselyn hakutyypin mukaan näet jokaisen avainsanasi tehokkuuden eriteltynä laajan haun, ilmauksen ja tarkan haun mukaan.

Hakuraportin käyttö

Aiemmin tällä viikolla kirjoitimme hakuraporttiin tehdyistä parannuksista. Uudessa käyttöliittymässä hakuraporttia voidaan käyttää suoraan Avainsanat-välilehdestä käsin.

Haluamme muistuttaa, että raportti näyttää hakutermit, jotka ovat käynnistäneet mainoksesi. Näet raportin, kun valitset haluamasi avainsanat. Valitse sitten Katso hakutermejä ja sen jälkeen Valittu. Esiin tulee luettelo hakutermeistä, jotka ovat käynnistäneet mainoksesi kyseisille avainsanoille, sekä muita tietoja, kuten napsautussuhde ja tulosprosentti.

Voit tehdä muutoksia tiliisi suoraan raportista käsin. Jos näet esimerkiksi hakutermin, joka näyttää hyvältä, voit lisätä sen kampanjaasi. Valitse termi ja sen jälkeen Lisää avainsanaksi. Voit myös asettaa tarkan hintatarjouksen ja määrittää avainsanan hakutyypin. Samoin, jos näet hakutermin, joka ei sovi kampanjaasi, voit lisätä sen negatiiviseksi avainsanaksi. Kun lisäät negatiivisia avainsanoja, kannattaa odottaa tietoja. Ei kannata sulkea pois avainsanaa liian pian, sillä saatat jäädä vaille osuvaa liikennettä. Kokeile myös alempaa hintatarjousta tai käytä kohdistetumpaa mainostekstiä, ennen kuin suljet avainsanan kokonaan pois.

Tätä raporttia käytettäessä saattaa olla houkuttelevaa säätää avainsanoja, jotka ovat keränneet vain napsautuksen tai pari. Jos haluat saada kaiken mahdollisen hyödyn irti hakuraportista, suosittelemme keskittymään avainsanoihin, jotka ovat keränneet eniten näyttökertoja ja napsautuksia. Silloin hyödyt eniten tekemistäsi muutoksista.

Palaute uudesta käyttöliittymästä

Olemme saaneet jo valtavasti hyödyllistä palautetta siitä, mistä pidätte uudessa käyttöliittymässä, kuten esim. sisältöverkoston helpommasta hallinnasta ja nopeammasta liikkumisesta tilissä, sekä parannusehdotuksia.

Jatkamme uuden AdWords-käyttöliittymän kehittämistä saamamme palautteen perusteella. Lähetä meille jatkossakin palautetta uudesta käyttöliittymästä käyttämällä tilisi yläkulmassa olevaa palautelinkkiä. Palautteesi on meille arvokasta, kun jatkamme uuden AdWords-käyttöliittymän kehittämistä.