Uuden käyttöliittymän torstait: Kaikki suodattimista
torstaina, heinäkuuta 02, 2009
Oletko jo käyttänyt suodattimia uudessa AdWords-käyttöliittymässä? Suodattimien avulla voit näyttää tilissäsi juuri ne tiedot, jotka haluat. Voit käyttää suodattimia kaikkialla tililläsi ja tallentaa ne myöhempää käyttöä varten.
Katsotaan muutamia käteviä asioita, joita Suodattimien avulla voi tehdä. Suodattimet löytyvät kaikista välilehdistä Suodatin ja näkymät -kohdasta.

Suodatin asetetaan samalla tavalla mainosryhmille, avainsanoille ja sijoitteluille. Suodatuskriteerit kuitenkin vaihtelevat sen mukaan, mitä suodatetaan. Voit esimerkiksi suodattaa avainsanat hakutyypin mukaan, mutta et mainosryhmiä.

Aseta suodatin määrittämällä haluamasi kriteerit. Voit tarkentaa suodattimesi lisäämällä ylimääräisiä sääntöjä. Voit esimerkiksi asettaa suodattimet samaan aikaan napsautussuhteelle ja keskimääräiselle sijainnille, jolloin näet avainsanat, joiden napsautussuhde on korkea toisella hakutulossivulla. Jos haluat käyttää samaa suodatinta toistuvasti, voit tallentaa sen valitsemalla Tallenna suodatin -valintaruudun.
Oletetaan, että haluamme löytää tilin kaikkein tehokkaimmat avainsanat. Avainsanojen metsästämisen sijaan eri mainosryhmistä voimme määrittää suodattimen kriteeriksi tehokkuuden. Etsitään avainsanoja, joiden napsautussuhde on yli 2 % ja tulosprosentti vähintään 5 %.

Katsotaan muutamia käteviä asioita, joita Suodattimien avulla voi tehdä. Suodattimet löytyvät kaikista välilehdistä Suodatin ja näkymät -kohdasta.

Suodatin asetetaan samalla tavalla mainosryhmille, avainsanoille ja sijoitteluille. Suodatuskriteerit kuitenkin vaihtelevat sen mukaan, mitä suodatetaan. Voit esimerkiksi suodattaa avainsanat hakutyypin mukaan, mutta et mainosryhmiä.

Aseta suodatin määrittämällä haluamasi kriteerit. Voit tarkentaa suodattimesi lisäämällä ylimääräisiä sääntöjä. Voit esimerkiksi asettaa suodattimet samaan aikaan napsautussuhteelle ja keskimääräiselle sijainnille, jolloin näet avainsanat, joiden napsautussuhde on korkea toisella hakutulossivulla. Jos haluat käyttää samaa suodatinta toistuvasti, voit tallentaa sen valitsemalla Tallenna suodatin -valintaruudun.
Oletetaan, että haluamme löytää tilin kaikkein tehokkaimmat avainsanat. Avainsanojen metsästämisen sijaan eri mainosryhmistä voimme määrittää suodattimen kriteeriksi tehokkuuden. Etsitään avainsanoja, joiden napsautussuhde on yli 2 % ja tulosprosentti vähintään 5 %.

Tämän löydät myös YouTube-Videoltamme "Optimointimahdollisuuksien etsiminen"
Suodattimet ovat erittäin käteviä myös Mainokset-välilehdessä, jossa näytetään kaikki tilin, kampanjan tai mainosryhmän mainokset. Voit käyttää suodattimia seuraavasti ymmärtääksesi kampanjoitasi paremmin:
Google-myymälällä on kampanjoita, joissa on kahdenlaisia aloitussivuja: tuotesivuja tietyille tuotteille, kuten tälle t-paidalle, ja luokkasivuja kokonaisille ryhmille, kuten vaatteille, kengille ja asusteille. Haluamme tietää, millaiset sivut tuottavat eniten myyntiä. Koska tuotesivujemme URL-osoitteet on muotoiltu erilaisiksi kuin luokkasivujemme URL-osoitteet, voimme luoda suodattimen, joka näyttää vain ne mainokset, jotka ovat luokan aloitussivuilla, suodattamalla kohde-URL-osoitteet, joiden alussa on http://www.googlestore.com/category.asp?

Tämän suodattimen avulla näemme helposti kaikkien niiden mainosten tehokkuuden, jotka ohjaavat liikennettä luokkasivuillemme. Voimme verrata tätä tehokkuuteen, jonka näemme tuotesivuilla. Google-myymälän kohdalla saimme selville, että luokkasivut tuottavat enemmän myyntiä kuin tuotesivut – tästä tiedosta on apua kampanjoiden parantamisessa.
Mainokset-välilehden suodatinten avulla voidaan myös tunnistaa nopeasti mainokset, joilla on jokin tietty hyväksymistila. Tämä on nopea tapa tunnistaa koko tilin kaikki odottavat tai hylätyt mainokset.

Kuten näet, suodattimista on moneksi. Kannustamme katsomaan kampanjoita monelta eri kannalta. Saatat yllättyä löytämästäsi. Hauskaa suodatusta!
Kun luettelo on suodatettu, tehokkaimpiin avainsanoihin voidaan tehdä muutoksia suoraan tulostaulukossa sen sijaan, että muutokset jouduttaisiin tekemään yksi kerrallaan jokaisessa mainosryhmässä.
Suodattimet ovat erittäin käteviä myös Mainokset-välilehdessä, jossa näytetään kaikki tilin, kampanjan tai mainosryhmän mainokset. Voit käyttää suodattimia seuraavasti ymmärtääksesi kampanjoitasi paremmin:
Google-myymälällä on kampanjoita, joissa on kahdenlaisia aloitussivuja: tuotesivuja tietyille tuotteille, kuten tälle t-paidalle, ja luokkasivuja kokonaisille ryhmille, kuten vaatteille, kengille ja asusteille. Haluamme tietää, millaiset sivut tuottavat eniten myyntiä. Koska tuotesivujemme URL-osoitteet on muotoiltu erilaisiksi kuin luokkasivujemme URL-osoitteet, voimme luoda suodattimen, joka näyttää vain ne mainokset, jotka ovat luokan aloitussivuilla, suodattamalla kohde-URL-osoitteet, joiden alussa on http://www.googlestore.com/category.asp?

Tämän suodattimen avulla näemme helposti kaikkien niiden mainosten tehokkuuden, jotka ohjaavat liikennettä luokkasivuillemme. Voimme verrata tätä tehokkuuteen, jonka näemme tuotesivuilla. Google-myymälän kohdalla saimme selville, että luokkasivut tuottavat enemmän myyntiä kuin tuotesivut – tästä tiedosta on apua kampanjoiden parantamisessa.
Mainokset-välilehden suodatinten avulla voidaan myös tunnistaa nopeasti mainokset, joilla on jokin tietty hyväksymistila. Tämä on nopea tapa tunnistaa koko tilin kaikki odottavat tai hylätyt mainokset.

Kuten näet, suodattimista on moneksi. Kannustamme katsomaan kampanjoita monelta eri kannalta. Saatat yllättyä löytämästäsi. Hauskaa suodatusta!