AdWords Optimointivihjeitä: Osa 8 - Mainosteksti
torstaina, huhtikuuta 16, 2009
Viime viikkoina olemme tarjonneet vinkkejä yrityksesi mainonta tavoitteista ja niiden saavuttamisesta optimoimalla tilisi rakennetta ja avainsanoja. Tässä sarjan viimeisessä viestissämme, tarjoamme ehdotuksia mainostekstisi optimoimiseksi auttaaksemme sinua saavuttamaan mainos kampanjasi tavoitteet.
- Mainostekstisi, jota käytät AdWords-kampanjassasi, on sinun tilaisuutesi kertoa asiakkaille niistä tuotteista tai palveluista joita myyt. Mainostekstisi voi myös erottaa sinun tarjouksesi kilpailijoittesi tarjonnasta. Vaikka me voimme tarjota muutamia yleisiä ohjeita parhaista käytännöistä, muista, että sinun pitäisi testata ja kokeilla eri mainostekstistrategioita kunnes löydät sen mikä toimii juuri sinun yrityksellesi.
- Ole kuvaileva. Mainostekstisi on sinun tilaisuutesi kertoa tarjouksestasi potentiaaliselle asiakkaalle. Aloita selkeästi kertomalla mitä myyt. Voit käyttää mainostekstiäsi kuvaillaksesi etuja, ominaisuuksia tai erikoistarjouksia. Mainostekstisi tulisi luoda todellisuutta vastaavat odotukset mahdolliselle asiakkaalle, joka on napsauttamassa mainostasi. Mainostekstisi sisällössä tulee ottaa huomioon myös toimialasi ja alakohtainen tutkimus joka sinun tulee suorittaa. Kokeile korostaa ainutlaatuisia ominaisuuksia, kuten "Käsintehty" tai "Palkittu" , erilaisia markkinointitapoja kuten 15% pois"," Ilmainen postitus "tai" 30 päivän palautusoikeus " jotka erottavat tuotteesi tai palvelusi muista yrityksistä, jotka tarjoavat vastaavia tuotteita tai palveluita.
- Noudata kielioppisääntöjä, käytä välimerkkejä ja isoja kirjaimia oikein. Varmista, että mainostekstisi on kieliopillisesti mielekästä luettavaa ja käytä oikeita välimerkkejä tarvittaessa. Voit käyttää isoja kirjaimia näkyvässä URL osoitteessasi korostaaksesi yrityksesi nimeä ja brändiä. Esimerkiksi "www.LassenRiippuMatot.fi" pikemminkin kuin "www.lassenriippumatot.fi.com." Lisäksi AdWords-mainokset voivat sisältää yhden huutomerkin, joten käytä se saadaksesi asiakkaasi huomio oikeaan asiaan! Muista myös varmistaa, että mainoksesi noudattavat mainoskäytäntöjämme.
- Pidä tilisi rakenne ja avainsanat ohjenuorana. Parhaassa tapauksessa mainostekstisi jonka potentiaaliset asiakkaat näkevät ovat mahdollisimman lähellä niitä hakusanoja joilla he ovat tehneet haun. Jos joku etsii hakusanoilla "lennot Kalamazoohon" ja mainostekstisi jonka otsikko on "varaa lennot Kalamazoohon" voi olla mielenkiintoisempi heille kuin mainosteksti jonka otsikko on "Babson Matkatoimisto". Lisähyötyä mainosryhmäsi avainsanojen sisältämisestä mainostekstiisi saat siitä, että nämä avainsanat näkyvät lihavoituna ja tämä voi auttaa sinua saavuttamaan potentiaalisten asiakkaiden huomio hakusivulla juuri sinun mainokseesi. Kun mainostekstisi heijastaa juuri sitä mitä potentiaalinen asiakas etsii, sinun kannattaa linkittää mainoksesi kohdesivustolle, jotka ovat olennaiset hakusanoille jokaisessa mainosryhmässä. Esimerkiksi jos potentiaalinen asiakas etsii t-paitoja on hyvä ohjata hänet aloitussivulle jolla näkyy vain t-paitoja, sen sijaan, että avaussivusi on yrityksesi pääsivu, jossa mainostetaan t-paitojen ohella myös takkeja, neulepuseroita ja housuja.
- Suodata pois asiaankuulumattomat haut. Jos tuotteellasi tai palvelullasi on maantieteellinen kohdennus, kannattaa tämä sisältää mainostekstiisi. Ne käyttäjät jotka eivät asu Tampereella tulevat pienemmällä todennäköisyydellä napsauttamaan mainosta, joka mainostaa "Tampereen Aikuiskoulutus kursseja." Jos myyt ylellisyys-tuotteita, voit rajoittaa tarjoustuotteista kiinnostuneita ostajia kuvailemalla sitä esimerkiksi sanoilla "korkealuokkainen" tai "luksus".
- Anna selkeä kehoitus toimia. Selkeä kehoitus toimia on erityisen tärkeä, jos tavoitteenasi on maksimoida investointisi tuotto. Kun tarjoat käyttäjille selkeät ohjeet, mitä tehdä, kun he saapuvat sivustollesi - kuten "Osta kukkia Äidille!" - voit parantaa kampanjasi tehokkuutta.
- Testaa vähintään kaksi versiota mainostekstistäsi jokaisen mainosryhmän kanssa; voit testata useita versioita mainostekstistäsi arvioidaksesi mikä toimii parhaiten juuri sinun yrityksellesi. Kokeile korostaa eri asioita kuten laatua, ominaisuuksia tai tarjouksia jokaisen eri version kohdalla. Voit selvittää, esimerkiksi kumpi näistä mainoslauseista tavoittaa potentiaaliset asiakkaasi paremmin vastaamaan "Tarve jälleenrahoitukseen?" vai "jälleenrahoita asuntolainasi". Saatat huomata, että suora lähestymistapa, kuten "Hoida Iho ongelmasi " toimii paremmin kuin epämääräisempi, muodikkaampi ilmaus kuten "Vapauta Ihosi nyt". On vaikea ennustaa, mitä toimii parhaiten sinun tarpeisiisi, ennen kuin olet itse kokeillut. On hyvä kuitenkin pitää kuitenkin mielessä, että jos luot liian monta eri versiota mainostekstistäsi, sinun saattaa olla vaikeampaa tarkasti arvioida eri mainostekstisi suorituskykyä.