AdWords Optimointivihjeet: Osa 4 - Avainsanojen perusteet 1/4
tiistaina, maaliskuuta 10, 2009
Edellisissä Optimointivihjeet-sarjamme osissa annoimme vihjeitä toimialan ja yleisön, sivuston ja tavoitteiden sekö tilin rakenteen arviontiin liittyen. Tänään, ensimmäisessä neljästä avainsanoihin liittyvästä teksteistä, kerromme miten käyttää avainsanoja kohdistaaksesi yleisöösi ja miten pysyä kilpailukykyisenä muiden samalla toimialalla operoivien joukossa. Keskitymme erityisesti avainsana-vinkkeihin, avainsanojen muotoiluun sekä keskeisiin avainsanoihin.
Yleisiä avainsana- sekä avainsanojen muotoilu-vinkkejä
Ennen kuin me keskitymme avainsanaluetteloiden luontiin ja laajentamiseen, on tärkeää muistaa muutamia pointteja avainsanojen muotoilusta.
Keskeiset avainsanat ovat mainoskampanjasi keskeisiä teemoja; perusavainsanoja, jotka kuvaavat tuotteitasi tai palveluitasi. Riippuen mainontasi tavoitteista, voit sisällyttää näitä keskeisiä avainsanoja avainsanaluetteloosi. Näistä keskeisistä avainsanoista voi olla apua, kun aluksi mietit, miten mainostaa tuotteitasi/palveluitasi.
Luodessasi tilin rakennetta, voit kehittää erilaisia avainsanateemoja. Voit esim. käyttää avainsanatyökalua "Käytä synonyymeja"-valinnan kanssa saadaksesi lisäideoita avainsanoihin liittyen. Voit myös käydä saman alan yritysten sivustoilla nähdäksesi, miten he kuvaavat tuotteitaan/palveluitaan. Muista, että asiakkaat saattavat käyttää eri termejä löytääkseen tuoteitasi tai palveluitasi, kuin sinä normaalisti käyttäisit. Esim. mainostaja voi ajatella myyvänsä "proteiini patukoita" kehonrakentajille, kun taas suurin osa potentiaalisista asiakkaista etsivät termiä "ravinnelisä patukka".
On tärkeää muistaa, että keskeiset avainsanat ovat usein hyvin yleisiä, paljon etsittyjä, ja erittäin kilpailutettuja avainsanoja. Kuten olemme aiemmissa teksteissä mainostavoitteihin liittyen maininneet, jos olet keskittynyt tuloksiin tai investoinnin tuottoprosenttiin, voit välttää yleisten avainsanojen käytön, ja keskittyä käyttämään tarkempia muunnelmia näistä keskeisistä avainsanoista.
Toivomme, että oheiset vihjeet ovat sinulle hyödyllistä! Muistathan lukea toisen osan avainsanojen perusteet-sarjassamme. Silloin keskitymme avainsanamuunnelmiin.
Yleisiä avainsana- sekä avainsanojen muotoilu-vinkkejä
Ennen kuin me keskitymme avainsanaluetteloiden luontiin ja laajentamiseen, on tärkeää muistaa muutamia pointteja avainsanojen muotoilusta.
- Avainsanat eivät ole suoria lainauksia, esim. "lennot Helsinki" tunnistetaan samaksi kuin "lennot Helsinki Vantaa"
- Sinun ei tarvitse sisällyttää välimerkkejä kuten pisteitä, pilkkuja, ja yhdysmerkkejä. "Silmä-lasit" on sama kuin "silmä lasit", mutta eri kuin "silmälasit", joten sisällytä kaksi erillistä avainsanaa tarvittaessa - yksi yhteenkirjoitettuna ja yksi erikseen
- Yritä mahdollisimman usein lisätä sekä yksikkö-ja monikkomuodot avainsanoillesi. Vaikka laaja haku-ominaisuus avainsanatyökalussa antaa avainsanoille myös synonyymi ehdotuksia, voit varmistaa, että et menetä mahdollista relevanttia liikennettä lisäämällä sekä yksikkö- että monikkomuunnelmat avainsanoistasi.
- Kannattaa välttää käyttämästä samoja avainsanoja useissa saman tilin mainosryhmissä ja kampanjoissa. Mainostasi näytetään vain kerran tietyn haun yhteyedessä, joten nämä avainsanat kilpailevat toistensa kanssa näkyvyydestä
- Kun olet ymmärtänyt avainsanojen perusteet, voit alkaa miettiä avainsanojasi "keskeisten avainsanojen" sekä "avainsanamuunnelmien" suhteen.
Keskeiset avainsanat ovat mainoskampanjasi keskeisiä teemoja; perusavainsanoja, jotka kuvaavat tuotteitasi tai palveluitasi. Riippuen mainontasi tavoitteista, voit sisällyttää näitä keskeisiä avainsanoja avainsanaluetteloosi. Näistä keskeisistä avainsanoista voi olla apua, kun aluksi mietit, miten mainostaa tuotteitasi/palveluitasi.
Luodessasi tilin rakennetta, voit kehittää erilaisia avainsanateemoja. Voit esim. käyttää avainsanatyökalua "Käytä synonyymeja"-valinnan kanssa saadaksesi lisäideoita avainsanoihin liittyen. Voit myös käydä saman alan yritysten sivustoilla nähdäksesi, miten he kuvaavat tuotteitaan/palveluitaan. Muista, että asiakkaat saattavat käyttää eri termejä löytääkseen tuoteitasi tai palveluitasi, kuin sinä normaalisti käyttäisit. Esim. mainostaja voi ajatella myyvänsä "proteiini patukoita" kehonrakentajille, kun taas suurin osa potentiaalisista asiakkaista etsivät termiä "ravinnelisä patukka".
On tärkeää muistaa, että keskeiset avainsanat ovat usein hyvin yleisiä, paljon etsittyjä, ja erittäin kilpailutettuja avainsanoja. Kuten olemme aiemmissa teksteissä mainostavoitteihin liittyen maininneet, jos olet keskittynyt tuloksiin tai investoinnin tuottoprosenttiin, voit välttää yleisten avainsanojen käytön, ja keskittyä käyttämään tarkempia muunnelmia näistä keskeisistä avainsanoista.
Toivomme, että oheiset vihjeet ovat sinulle hyödyllistä! Muistathan lukea toisen osan avainsanojen perusteet-sarjassamme. Silloin keskitymme avainsanamuunnelmiin.