Uuden käyttöliittymän torstait: Pidä tiliäsi silmällä omien ilmoitusten avulla
torstaina, elokuuta 27, 2009
Uusi käyttöliittymä auttaa sinua keskittymään sinulle tärkeisiin tietoihin erilaisten työkalujen, kuten suodattimien ja muokattavien sarakkeiden, avulla. Eikö olisikin hienoa, jos sinun ei tarvitsisi etsiä muutoksia tiedoissa, vaan saisit ilmoituksen aina, kun jokin sinua kiinnostava muutos tapahtuu?
Sitä varten olemme julkaisseet uuden ominaisuuden: omat ilmoitukset. Omien ilmoitusten avulla pysyt ajan tasalla tilisi tehokkuudesta. Saat ilmoituksen aina, kun tilissäsi tapahtuu merkittäviä muutoksia.
Mitäpä jos esimerkiksi haluaisit tietää, milloin jonkin brändiavainsanasi näyttökerroissa on ollut piikki? Siirry vain brändiavainsanojen mainosryhmään, napsauta Avainsanat-välilehdessä Lisää toimintoja ja valitse Luo oma ilmoitus.

Toinen esimerkki: haluat ilmoituksen, kun kampanjan budjetti on loppumassa. Määritä tämä ilmoitus siirtymällä ensin Kaikki verkkokampanjat -sivulle. Valitse Lisää toimintoja -osiossa Luo oma ilmoitus. Voit määrittää >90% päiväbudjetista kulutettu -ilmoituksen valitsemallesi kampanjalle tai kaikille tilisi kampanjoille.
Ilmoitusten saaminen
Kun olet määrittänyt ilmoituksen, AdWords tarkkailee muutoksia. Kun ilmoitus käynnistyy, näet sen tilisi yläosan Viestit-osiossa. Voit hylätä ilmoituksen tai napsauttaa Näytä, niin näet, mitkä tilin osat käynnistivät ilmoituksen. Jos valitset lähettää ilmoitukset sähköpostitse, sinun ei tarvitse kirjautua tiliisi, vaan saat ilmoitukset muutoksista sähköpostiisi.
Omien ilmoitusten hallinnointi
Jos haluat tarkastella määrittämiäsi ilmoituksia, valitse Lisää toimintoja -valikossa Hallinnoi omia ilmoituksia. Näet kaikki tiliisi määrittämäsi ilmoitukset siirtymällä Kaikki verkkokampanjat -sivun Kampanjat-välilehteen.
Kun hallinnoit ilmoituksia, voit tehdä useita muutoksia, kuten keskeyttää tai poistaa ilmoituksen. Voit myös muokata ilmoituksen asetuksia Muokkaa heti -ominaisuuden avulla. Lisäksi voit valita, haluatko yksittäisen ilmoituksen tiedot sähköpostiisi vai et.
Sitä varten olemme julkaisseet uuden ominaisuuden: omat ilmoitukset. Omien ilmoitusten avulla pysyt ajan tasalla tilisi tehokkuudesta. Saat ilmoituksen aina, kun tilissäsi tapahtuu merkittäviä muutoksia.
Mitäpä jos esimerkiksi haluaisit tietää, milloin jonkin brändiavainsanasi näyttökerroissa on ollut piikki? Siirry vain brändiavainsanojen mainosryhmään, napsauta Avainsanat-välilehdessä Lisää toimintoja ja valitse Luo oma ilmoitus.

Toinen esimerkki: haluat ilmoituksen, kun kampanjan budjetti on loppumassa. Määritä tämä ilmoitus siirtymällä ensin Kaikki verkkokampanjat -sivulle. Valitse Lisää toimintoja -osiossa Luo oma ilmoitus. Voit määrittää >90% päiväbudjetista kulutettu -ilmoituksen valitsemallesi kampanjalle tai kaikille tilisi kampanjoille.
Ilmoitusten saaminen
Kun olet määrittänyt ilmoituksen, AdWords tarkkailee muutoksia. Kun ilmoitus käynnistyy, näet sen tilisi yläosan Viestit-osiossa. Voit hylätä ilmoituksen tai napsauttaa Näytä, niin näet, mitkä tilin osat käynnistivät ilmoituksen. Jos valitset lähettää ilmoitukset sähköpostitse, sinun ei tarvitse kirjautua tiliisi, vaan saat ilmoitukset muutoksista sähköpostiisi.
Omien ilmoitusten hallinnointi
Jos haluat tarkastella määrittämiäsi ilmoituksia, valitse Lisää toimintoja -valikossa Hallinnoi omia ilmoituksia. Näet kaikki tiliisi määrittämäsi ilmoitukset siirtymällä Kaikki verkkokampanjat -sivun Kampanjat-välilehteen.
Kun hallinnoit ilmoituksia, voit tehdä useita muutoksia, kuten keskeyttää tai poistaa ilmoituksen. Voit myös muokata ilmoituksen asetuksia Muokkaa heti -ominaisuuden avulla. Lisäksi voit valita, haluatko yksittäisen ilmoituksen tiedot sähköpostiisi vai et.