Esittelyssä näyttömainosten rakennustyökalun multimedia- ja videomallit
maanantaina, maaliskuuta 30, 2009
Nyt verkkomainoksiin on entistäkin helpompi sisällyttää monipuolisia interaktiivisia ominaisuuksia, monipuolista sisältöä sekä visuaalisia elementtejä. Näyttömainosten rakennustyökalun uudet multimedia- ja videomallit on suunniteltu niin, että käyttäjä voi toimia vuorovaikutuksessa mainosten kanssa ennen kuin he päättävät napsauttaa niitä. Voit esimerkiksi esitellä useita tuotteita samassa mainoksessa, jolloin käyttäjät voivat tutkia niitä ennen napsautuspäätöksen tekemistä.
Myös uudet napsautuksesta käynnistyvät videomainosmallit laajentavat videoiden käyttömahdollisuuksia. Nyt voit ensimmäistä kertaa määrittää useissa eri malleissa useita kohde-URL-osoitteita. Voit näyttää näitä multimedia- ja videomalleja Googlen satojen tuhansien kumppanisivustojen verkostossa, kuten kaikkia muitakin näyttömainosten rakennustyökalun avulla luotuja mainoksia. Tässä on esimerkkejä joistakin uusista multimedia- ja videomainosmalleista:

Ne, jotka ovat käyttäneet napsautuksesta käynnistyviä videomainoksia aikaisemminkin, huomaavat, että näiden mainosten luomisessa käytetty käyttöliittymä on poistettu. Tällaiset mainokset luodaan nyt käyttämällä näyttömainosten rakennustyökalun napsautettavia videomalleja. Tämä malli on vanhan version paranneltu versio, jossa on enemmän mukautusvaihtoehtoja sekä helpompi käyttöliittymä.
Mitä multimedia tarkoittaa?
Verkkomainostajat tarkoittavat multimedialla mainoksia, joiden sisältö on monipuolista ja interaktiivista. Multimediamainokset ovat monipuolisempia kuin teksti- ja kuvamainokset, joista siirrytään suoraan sivustoon napsauttamalla mainosta. Multimediamainokset ovat aikaisemmin olleet vain sellaisten yritysten käytettävissä, joilla on suuret verkkomainontaan erikoistuneet mainontatiimit sekä rahaa ja aikaa omistautua mukautettujen multimediamainosten kehittämiseen ja tietojen analysoimiseen. Tällaiset yritykset ja toimistot ovat tehneet yhteistyötä suurten multimedioiden toimittajien, esim. Googlen DoubleClick, kanssa kehittääkseen ja näyttääkseen multimediamainoksia.
Multimediamallien tarkoitus ei ole korvata toimistojen ja suurten multimedioiden toimittajien arvokasta ja tärkeää työpanosta, vaan tarjota multimedioita myös muilla mainostajille, jotka eivät ole aikaisemmin päässeet kokeilemaan niitä.
Voit käyttää näyttömainosten rakennustyökalua kirjautumalla AdWords-tiliisi ja valitsemalla minkä tahansa kampanjan tai mainosryhmän Mainoksen muunnelmat ‑välilehdestä mainosmuodon Näyttömainosten rakennustyökalu.
Myös uudet napsautuksesta käynnistyvät videomainosmallit laajentavat videoiden käyttömahdollisuuksia. Nyt voit ensimmäistä kertaa määrittää useissa eri malleissa useita kohde-URL-osoitteita. Voit näyttää näitä multimedia- ja videomalleja Googlen satojen tuhansien kumppanisivustojen verkostossa, kuten kaikkia muitakin näyttömainosten rakennustyökalun avulla luotuja mainoksia. Tässä on esimerkkejä joistakin uusista multimedia- ja videomainosmalleista:

Ne, jotka ovat käyttäneet napsautuksesta käynnistyviä videomainoksia aikaisemminkin, huomaavat, että näiden mainosten luomisessa käytetty käyttöliittymä on poistettu. Tällaiset mainokset luodaan nyt käyttämällä näyttömainosten rakennustyökalun napsautettavia videomalleja. Tämä malli on vanhan version paranneltu versio, jossa on enemmän mukautusvaihtoehtoja sekä helpompi käyttöliittymä.
Mitä multimedia tarkoittaa?
Verkkomainostajat tarkoittavat multimedialla mainoksia, joiden sisältö on monipuolista ja interaktiivista. Multimediamainokset ovat monipuolisempia kuin teksti- ja kuvamainokset, joista siirrytään suoraan sivustoon napsauttamalla mainosta. Multimediamainokset ovat aikaisemmin olleet vain sellaisten yritysten käytettävissä, joilla on suuret verkkomainontaan erikoistuneet mainontatiimit sekä rahaa ja aikaa omistautua mukautettujen multimediamainosten kehittämiseen ja tietojen analysoimiseen. Tällaiset yritykset ja toimistot ovat tehneet yhteistyötä suurten multimedioiden toimittajien, esim. Googlen DoubleClick, kanssa kehittääkseen ja näyttääkseen multimediamainoksia.
Multimediamallien tarkoitus ei ole korvata toimistojen ja suurten multimedioiden toimittajien arvokasta ja tärkeää työpanosta, vaan tarjota multimedioita myös muilla mainostajille, jotka eivät ole aikaisemmin päässeet kokeilemaan niitä.
Voit käyttää näyttömainosten rakennustyökalua kirjautumalla AdWords-tiliisi ja valitsemalla minkä tahansa kampanjan tai mainosryhmän Mainoksen muunnelmat ‑välilehdestä mainosmuodon Näyttömainosten rakennustyökalu.