Google lanseeraa tänään Adwords Display Ad Builderin, eli Näyttömainosten rakennustyökalun Suomessa. Sen avulla voit helposti luoda ja muokata näyttömainoksia, joiden kanssa voit laajentaa mainoskampanjoitasi tekstimainonnan ulkopuolelle ilman lisäresursseja.
Näyttömainosten rakennustyökalun löydät AdWords-tililtäsi, kun luot uuden kampanjan.

Työkalun avulla voit muokata kampanjoitasi ja se helpottaa mainoskampanjan rakentamista.
  • Kuvanvalinta: Voit mainoksia luodessasi valita aiemmin palvelimelle lähettämiäsi kuvia, joten sinun ei tarvitse ladata uusia kuvia koneeltasi.
  • Reaaliaikainen mainosten esikatselu: Näet automaattisesti miltä teksti-, kuva- ja muut valintasi näyttävät ilman ‘Päivitä esikatselu’ –painikkeen napsautusta.
  • Näet mitä mainoskokoja on saatavilla mihinkin mainospohjaan: Sinun ei enää tarvitse viedä mainoksen luontiprosessia loppuun voidaksesi nähdä mitä mainoskokoa mainoksesi voi käyttää.
  • Lisää pohjia: Käytössäsi on nyt vieläkin suurempi valikoima mainospohjia, joista voit muokata omasi.


Koska monet mainostajat kokeilevat parhaillaan Näyttömainosten rakennustyökalua, ja saamme runsaasti hyödyllistä palautetta sen käytöstä, päätimme jakaa joitakin siihen liittyviä parhaita käytäntöjä. (tällä hetkellä saatavilla vain englanniksi). Toivon mukaan näiden vinkkien avulla pääset vauhdikkaasti liikkelle uusien näyttömainoskampanjoidesi kanssa.

Mainosten luomisessa muokkaus on tärkeintä.
  • Varmista, että muokkaat mainoksen, sen taustan ja tekstin värejä. Muokkaamalla oletusvärejä saat enemmän omaa tuotemerkkiäsi ja brändiäsi vastaavan mainoksen.
  • Tarkista kunkin mainospohjan käytettävissä olevien mainosten koot varmistaaksesi, että teksti näkyy oikein ja kuvat sopivat mainospaikkaan. Lataa suositustemme mukaisia kuvia ja logoja.
  • Kokeile eri mainospohjia nähdäksesi mikä toimii parhaiten ja optimoi sen mukaisesti.
  • Käyttämällä PNG-grafiikkaa voit saada mainoksistasi ammattimaisemman näköisiä.
Harkitse näyttömainosten erottamista omaksi mainosryhmäkseen. Tämän avulla voit:
  • Korottaa näyttömainosten korkeinta napsautuskohtaista hintaa. Suosittelemme yleensä tätä, sillä yksi näyttömainos kilpailee näkyvyydestä usein useiden tekstimainosten kanssa mainoshuutokaupassa.
  • Käytä uniikkeja avainsanoja näyttömainoksissasi ilman että ne heikentävät tekstimainostesi näkyvyyttä erityisesti silloin, kun tekstimainoksesi pyörivät sekä haku- että sisältöverkostossa.
Mainoksia ei voida näyttää mikäli allaolevat kriteerit eivät täyty, joten tarkista mainoksesi pikaisesti ennen niiden tallentamista.
  • Tarkista, että mainosten näkyvä URL-osoite on selvästi näkyvissä. Mikäli osoitteen väri on sama kuin mainoksen taustaväri, se ei näy käyttäjälle, ja värejä tulee muokata ennen mainoksen hyväksymistä.
  • Näyttömainosten rakennustyökalun kautta ladattavien kuvien tulee olla kooltaan alle 50 kilotavua.
Kuten aina, anna meille edelleen palautetta ja kerro kuinka voisimme parantaa Näyttömainosten rakennustyökalua.

Hauskoja hetkiä näyttömainonnan parissa!