Aloittelijoille tai AdWordsin perusteiden kertausta tarvitseville mainostajille tarkoitetun sarjan kymmenennessä osassa käsittelemme Display-verkostossa mainostamisen etuja. AdWords-mainoksien sijoittelu perustuu joko hakuihin tai verkkosivuston sisältöön, joten Google-verkostossa on kaksi komponenttia: hakuverkosto ja Display-verkosto. Display-verkostossa voit kohdistaa mainokset Googlen kumppaneiden sivustoihin (Display-kumppanit), YouTubeen ja tiettyihin Googlen palveluihin.

Display-verkostossa mainostamiseen on seuraavia nyrkkisääntöjä:
· Luo tietty kampanja Display-verkostoon. Avainsanat toimivat eri tavoin riippuen siitä, mainostatko hakuverkostossa (osuvuus) tai Display-verkostossa (konteksti/teemat), ja siten voit parantaa laatupisteitäsi, jos haluat pitää kampanjat erillään.
· Aloita mainostesi asiayhteyteen kohdistuksella, jonka avulla näet, näkyvätkö mainoksesi Display-verkostossa.
· Anna kampanjan olla käynnissä 2–3 viikon ajan ennen kuin alat tehdä muutoksia.

Mainosten näyttämisessä Display-verkostossa etuna on, että se on halvempaa kuin hakuverkostossa, voit keskeyttää mainokset milloin tahansa ja voit käyttää dynaamisempia mainoksia. On myös tärkeää muistaa, että Display-verkostossa on vähemmän kilpailua hakuverkostoon verrattuna, ja mainostamalla molemmissa verkostoissa saavutat 95 % internetin käyttäjistä. Lisäksi eri verkostojen kampanjoiden pitäminen erillisinä tekee AdWords-tilisi rakenteesta helpommin hallittavan. Viimeisimpänä, mutta ei vähäisimpänä, muista, että voit käyttää ohjattua sijoittelua Display-verkostossa päättääksesi, millä verkkosivustoilla haluat mainoksesi näkyvän.

Toivomme, että nämä vinkit ovat hyödyllisiä, kun mainostat AdWordsissa. Lisätietoja ja neuvoja saat AdWords-aloitusoppaasta AdWords-ohjekeskuksessa.

Muista myös tutustua tämän aloittelijoille tarkoitetun blogisarjan seuraavaan viestiin.


Tekijä: Kristin Sarstedt – Inside AdWords -tiimi