Aloittelijoille tai AdWordsin perusteiden kertausta tarvitseville mainostajille tarkoitetun sarjan seitsemännessä osassa käsittelemme mainoksen esikatselutyökalun etuja ja sen käyttöä.

Mainoksen esikatselutyökalun avulla voit nähdä mainoksesi sellaisina kuin ne näkyisivät Googlen tavallisella hakutulossivulla ilman, että tästä kertyy mainokselle ylimääräisiä näyttökertoja. Jos sen sijaan haluat hakea mainoksiasi suoraan hakuverkostossa napsauttamatta niitä, näyttökertojen määrä nousee, vaikka napsautusmäärä ei muutu. Näin ollen se voi vähentää laatupisteitäsi.

Kun käytät mainoksen esikatselutyökalua, on tärkeää varmistaa, että työkalun asetukset vastaavat kampanjasi asetuksia.

Mainos ei todennäköisesti näy, jos
· napsautuskohtainen hinta tai laatupisteet ovat liian matalia
· käytössä on päiväbudjetti
· jos käyttäjä ei ole kohdealueella
· mainos sijaitsee toisella hakusivulla
· kohdekieli on eri kuin käyttäjän Google-käyttöliittymän asetuksissa
· mainosta tarkastetaan tai se on hylätty.


Toivomme, että nämä vinkit ovat hyödyllisiä, kun mainostat AdWordsissa. Lisätietoja ja neuvoja saat AdWords-aloitusoppaasta AdWords-ohjekeskuksessa. Voit myös käydä AdWords-verkko-opetuksessa ja katsoa tämän free tutorial -esittelyn, jossa kerrotaan syistä, miksi et ehkä näe mainoksiasi. Muista myös tutustua tämän aloittelijoille tarkoitetun blogisarjan seuraavaan viestiin.


Tekijä: Kristin Sarstedt – Inside AdWords -tiimi