Tunnisteet: Ilmoitukset, Mobiililaitteet

Aiemmin tänä vuonna julkaisimme hakumainosten soita napsauttamalla -sijaintilaajennukset, joita näytetään mobiililaitteissa, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut internetselaimet. Tänään julkistamme lisää uusia sijaintilaajennusten käyttötapoja. Sijaintilaajennusten avulla voit muodostaa yhteyden liikkeellä oleviin paikallisiin käyttäjiin riippumatta siitä, selaavatko he mobiiliverkkoa puhelimensa avulla vai käyttävätkö he suosikkimobiilisovelluksiaan.

Monet mobiilikuluttajat etsivät yrityksiä karttojen avulla ja hankkivat reittiohjeet puhelimensa avulla. Sijaintilaajennusten ansiosta voit esitellä yrityksesi sijainnin ja puhelinnumeron Google Display -verkoston mobiilisivustoissa ja -sovelluksissa näytettävän laajentuvan kartan avulla. Mainos näytetään banneritekstimainoksena, jossa on yrityksesi logo ja jonka laajentuessa tulee esiin yrityksen sijainti Google-kartalla, mainos, soita napsauttamalla -puhelinnumero ja reittiohjeiden hankkimisvaihtoehto. Koska mainoksia voidaan näyttää käyttäjän sijainnin perusteella, potentiaalinen asiakas näkee lähimmän toimipisteen puhelinnumeron ja sijainnin kartalla. Tarjoamalla mobiilikuluttajille enemmän vaihtoehtoja, joiden avulla he voivat ottaa yhteyttä yritykseesi, saat enemmän kävijöitä myymälääsi tai verkkosivustoosi tai enemmän puheluita yritykseesi. 





Tämän uuden mainosmuodon ansiosta voit laajentaa mainoskampanjoidesi kattavuutta. Voit tarjota aktiivisille mobiilikäyttäjille osuvia paikallisia tietoja samalla, kun he käyttävät suosikkisovelluksiaan tai
-verkkosivustojaan tarkistaakseen sään, lukeakseen uutisia, pelatakseen pelejä tai käyttääkseen mobiililaitettaan jollain muulla tavalla. Mobiililaitteille tarkoitettujen sijaintilaajennusten avulla mainostaminen kannattaa myös siksi, että sinua veloitetaan vain silloin, kun käyttäjä soittaa yritykseesi tai siirtyy verkkosivustoosi napsauttamalla. Sinua ei veloiteta kartan laajentamisesta tai reittiohjeiden hankkimisesta. Napsautus, jolla käyttäjä soittaa yritykseesi, on samanhintainen kuin napsautus, jolla käyttäjä siirtyy verkkosivustoosi.

Mobiilisovellusten ja -sivustojen sijaintilaajennusten aloitusopas

Voit aloittaa mobiilisovelluksille ja -sivustoille tarkoitettujen, laajentuvalla karttaominaisuudella varustettujen sijaintilaajennusten käytön noudattamalla seuraavia kolmea ohjetta:

1. Varmista, että kampanjasi ovat mukana Google Display -verkostossa. Paras käytäntö on luoda erilliset soita napsauttamalla -sijaintilaajennuskampanjat haku- ja Display-verkostoa varten.


2. Määritä sijaintilaajennukset ja lisää yrityksesi puhelinnumero ja osoite. Muista ladata myös yrityksesi logo tai valita joku käytettävissä olevista valmiista kuvakkeista. Mainoksesi yhteydessä näytetään oletuskuvake, jos kuvaketta ei ole valittu. 





3. Varmista, että olet valinnut kampanja-asetuksissa mainosten näyttämisen iPhonessa ja muissa mobiililaitteissa, joissa on kaikilla toiminnoilla varustettu internetselain.









Siinä kaikki. Kartan luominen ei edellytä erityisiä ohjelmointitaitoja. Me luomme sen sinulle automaattisesti yrityksesi sijainnin perusteella.




Kirjoittaja: Jaakko - Inside AdWords-tiimi