Tässä toisessa osassa avainsanat-sarjaamme keskustelemme avainsanamuunnelmista. Nämä muunnelmat auttavat sinua tavoittamaan kohdeyleisösi tehokkaammin.

Avainsanojen muunnelmat

Kun olet määritellyt joitakin keskeisiä avainsanoja, voit laajennetaa avainsanaluetteloasi lisäämällä muunnelmia näistä avainsanoista. Voit käyttää avainsanatyökalua ilman "Käytä synonyymeja" valintaa löytääksesi oleellisia avainsanamuunnelmia, joilla käyttäjät etsivät tuotteitasi tai palveluitasi. Saatat huomata, että monet näistä muunnelmista liittyvät yritykseesi jollakin tavalla ja sinun on hyödyllistä sisällyttää ne avainsanaluetteloosi. Esim. mainostaja, joka tarjoaa laser ihonhoitopalveluita saattaa huomata, että muunnelmat sanasta "ryppy", kuten "ryppyvoide" ovat oleellisia ja ne tulisi sisällytää avainsanaluetteloon. On tärkeää kuitenkin muistaa, että kyseisen mainostajan ei tulisi käyttää epäoleellisia muunnelmia, kuten "ryppy vapaat housut". Sen sijaan, mainostaja voi lisätä epäoleelliset termit, kuten "housut" ja "paidat" hänen negatiiviseen avainsanaluetteloonsa. Palaamme negatiivisiin avainsanoihin sarjamme myöhemmissä osissa.

Jos keskeiset avainsanat ovat sanoja, jotka auttavat sinua rakentamaan avainsanaluetteloasi, antavat avainsanamuunnelmat mahdollisuuden näkyä relevantille yleisölle. Jos mainostaja esim. pyrkii tavoittamaan käyttäjät, jotka etsivät design käsilaukkuja, saattaa hän huomata, että yleiset avainsanat, kuten "käsilaukku" tai "laukku" eivät tuo kävijöitä hänen sivulleen. Yhdistämällä keskeisiä avainsanoja määritteisiin kuten "luksus", "design" ja "aito" mainostaja saavuttaa helpommin kohdeyleisönsä, joka on valmis maksamaan korkeamman hinnan design käsilaukusta.

Avainsanojen muokkaaminen voi myös auttaa sinua saavuttamaan mainostavoitteitasi. Esim. mainostaja, joka myy elektroniikkaa on enemmän kiinnostunut myynnin kasvattamisesta kuin tuotemerkin tunnettavuuden lisäämisestä. Hänen tavoitteena on siis tavoittaa potentiaaliset ostajat, jotka ovat lähempänä toimintavaihetta kuin tutkimusvaihetta ostosprosessissa. Yksi tapa tehdä tämä on käyttää toimintaan kehottavia määreitä, kuten "osta", "ostaminen", "tilaa", "tilaus" jne. avainsanojen lisämääritteinä. Mainostaja voi myös lisätä erityisiä tuotemerkkejä, tuotenimiä ja jopa mallinumeroita avainsanaluetteloonsa. Käyttäjät, jotka hakevat erittäin tarkkoja termejä tietävät tarkalleen, mitä he etsivät, ja täten ovat todennäköisempiä ostamaan kyseisen tuotteen/palvelun.

Toivottavasti nämä avainsanavinkit auttavat sinua auttaa luomaan avainsanoja ja niiden muunnelmia saavuttaaksesi mainontatavoitteesi. Kannattaa katsastaa kolmas osa avainsanavinkeistämme, jossa aiheena on avainsanojen pituus. Toivomme sinulle menestystä avainsanamuunnelmia luodessasi.