Tervehdys kaikille!

Joulu on kulman takana ja tämä on viimeinen päivityksemme tälle vuodelle. Toivottavasti olette pitäneet uutiskirjeistämme lukemisesta yhtä paljon kuin me olemme niiden kirjoittamisesta. Muistakaa levittää sanaa ystävillenne ja kommentoida uutiskirjeitämme - vain kommenttienne ja kysymyksienne avulla kehitymme.

Viikon mikromomentti


Se, että joulu on kulman takana, merkitsee tietenkin myös kasvavaa jännitystä sekä lahjojen antamisesta että vastaanottamisesta. Odotuksen tuntee myös Youtubessa, jossa tuote-esittelyvideot (unboxing videos) ovat saaneet 57% enemmän katselukertoja kuin viime vuonna.

Moni video on yhä yksityishenkilöiden tuottamia, mutta bränditkin ovat liittymässä esittelyvideoiden maailmaan. Yhä useammin näemme leikkisiä esittelyvideoita tuotteista, joissa avataan tuote tuoreeltaan paketistaan. Mieti, miten esittely- ja tuotepakettien avausvideot voivat auttaa sinua tutustuttamaan ja sitouttamaan asiakkaita brändiisi. Lue lisää tuote-esittelyistä ja -pakettien avauksesta käsitteenä täältä.

Viikon video


Suomen mobiilivideosarjan viimeinen osa on täällä!

Kolmannessa videossa Antti kertoo kuinka voittaa mobiilissa. Tässä sarjan viimeisessä jaksossa hän jatkaa vinkeillä kuinka parhaiten tehdä mobiilin tulosseurantaa. Hän muun muuassa kertoo mitä eri reittejä asiakas saattaa ottaa eri kanavia pitkin ennen ostosta, ja samalla selittää eron mikro- ja makrokonversioiden välillä. Päätämme videon esittelemällä kuinka tehdä puhelukonversioseurantaa.

Löydät viimeisen videon täältä.

Viikon hauska fakta


Googlella rakastamme koristella toimiston kauden mukaisesti. Uskomme, että se ilahduttaa tiimiläisiämme, ja kun me Googlelaiset olemme iloisia, uskomme että on suurempi mahdollisuus myös iloisiin asiakkaisiin. Alla näkyy tiimimme suomalaisten ja tanskalaisten jouluinen nurkkaus.


Samalla tavalla tulisi sinunkin muokata kampanjoitasi kauden mukaan. Jos et vielä ole nostanut hintatarjouksiasi ja budjettiasi joulua varten, nyt on korkea aika tehdä se. On hyvä idea luoda kausikampanja viime joulun hittituotteista, ja sitten luoda erillinen joulun jälkeisten hittituotteiden osalta. Näin olet liikkeellä oikeaan aikaan oikeilla tuotteilla.
Lopuksi haluamme toivottaa asiakkaillemme hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta!

Written by Marcus Holgersson, Google AdWords
Kääntänyt: Sonja, Google AdWords