Mobiililaitteet ovat muuttaneet maailmaa merkittävästi niin kuluttajien kuin brändienkin näkökulmasta. Asiakkaat haluavat osuvia tuloksia oikeaan aikaan, nyt enemmän kuin koskaan. Sellaiset brändit menestyvät, jotka tavoittavat asiakkaat täsmälleen oikealla hetkellä – silloin, kun asiakkaat haluavat tietää jotakin, mennä jonnekin, tehdä jotakin tai ostaa jotakin. Googlen koko toiminta perustuu siihen, että ihmisten tarpeet pystytään täyttämään juuri oikealla hetkellä. Uusilla mainosinnovaatioillamme olemme tuoneet nämä valmiudet niin suurten kuin pientenkin yritysten ulottuville.

Kerroin tällä viikolla Advertising Week -tapahtumassa Times Center Stage -salissa kahdesta uudesta tuotteesta, joiden avulla voit hyödyntää juuri näitä kaikkein tärkeimpiä hetkiä. Nämä tuotteet ovat Asiakaskohdistus ja Universaalit sovelluskampanjat.

Tavoita arvokkaimpia asiakkaita Asiakaskohdistuksella

70 prosenttia verkossa asioivista kuluttajista katsoo, että brändin sanoman laatu, ajoitus ja osuvuus vaikuttavat heidän käsitykseensä brändistä.1 Google on tässä suhteessa ainutlaatuisessa asemassa, sillä voimme auttaa yritystäsi tavoittamaan asiakkaita kaikkein osuvimmilla tavoilla. Kun käyttäjät tekevät hakuja Googlessa, selailevat tarjouksia Gmailissa tai katsovat videoita YouTubesta, voimme näyttää heille osuvinta mahdollista tietoa sen perusteella, mitä he tekevät, missä he ovat, mitä he etsivät ja mitä laitetta he käyttävät. Nyt olemme kehittäneet näihin ominaisuuksiin perustuvia uusia mainontainnovaatioita, jotta tulokset olisivat vieläkin osuvampia.

Kaikkein arvokkaimmat asiakkaasi kohdistavat sinuun yhä suurempia odotuksia. Google voi nyt auttaa sinua tavoittamaan asiakkaita, joiden kanssa olet jo aiemmin muodostanut suhteen – tavoilla, jotka vastaavat parhaalla mahdollisella tavalla heidän tarkoitustaan ja kontekstiaan. Tällaisia asiakkaita voivat olla esimerkiksi kanta-asiakasohjelmien jäsenet tai aiemmin ostoksia tehneet asiakkaat.

Asiakaskohdistus on uusi tuote, jonka avulla voit tavoittaa kaikkein arvokkaimmat asiakkaasi Google-haussa, YouTubessa ja Gmailissajuuri oikealla hetkellä. Asiakaskohdistuksen avulla voit lähettää sähköpostiosoitteiden luettelon, jota voidaan verrata kirjautuneisiin Google-käyttäjiin turvallisesti ja tietosuojasta tinkimättä. Tämän jälkeen voit luoda kampanjoita ja mainoksia, jotka on suunniteltu nimenomaan yleisösi tavoittamiseen.

Kuvitellaan, että sinulla on matkailualan yritys. Voit nyt tavoittaa kanta-asiakasohjelmaasi liittyneitä ihmisiä, kun he suunnittelevat seuraavaa matkaansa. Kun kanta-asiakasohjelman jäsenet etsivät "suoria lentoja New Yorkiin" Google.comissa, voit näyttää osuvia mainoksia hakutulosten yläosassa millä tahansa laitteella jäsenten etsiessä sopivaa lentoa New Yorkiin. Kun kyseiset jäsenet katsovat suosikkivideoitaan YouTubessa tai lukevat Gmail-sähköpostejaan, voit näyttää mainoksia, jotka innostavat heitä suunnittelemaan seuraavaa matkaa.

Asiakaskohdistuksen avulla voit myös muodostaa samankaltaisia yleisöjä ja tavoittaa näin YouTubessa ja Gmailissa uusia asiakkaita, jotka todennäköisesti ovat kiinnostuneita tuotteistasi ja palveluistasi. Voit esimerkiksi lisätä uusien suorien lentojen tunnettuutta YouTubessa näyttämällä TrueView-mainoksia potentiaalisille asiakkaille, joilla on samankaltaisia kiinnostuksen kohteita ja ominaisuuksia kuin kanta-asiakasohjelmasi jäsenillä.

Asiakaskohdistuksen ansiosta brändisi on liikkeellä oikeaan aikaan ja oikealla viestillä – ja juuri sillä hetkellä, kun asiakas on kaikkein vastaanottavaisimmillaan. Vain Googlen avulla voit päästä tähän ja olla uskollisimpien asiakkaidesi ilona ja apuna kaikkein tärkeimpinä hetkinä.

Asiakaskohdistus ja Samankaltaiset yleisöt otetaan käyttöön kaikille mainostajille lähiviikkojen aikana. Asiakaskohdistus ja Samankaltaiset Yleisöt tullaan julkaisemaan kaikille mainostajille tulevien viikkojen aikana. Lisätietoja..

Mainosta sovelluksiasi huippukattavasti

Käyttäjät löytävät uusia sovelluksia monin tavoin, esimerkiksi verkkohakuja tekemällä, heidän suosikkivideoidensa yhteydessä näytettävien suositusten kautta sekä sovellusten sisäisten ehdotusten kautta. Sovelluksen kehittäneet yritykset tarvitsevat skaalautuvan ratkaisun, jolla he voivat tavoittaa eri kanavien asiakkaat, jotka todennäköisesti asentaisivat sovelluksen.

Universaalit sovelluskampanjat ovat tästä päivästä alkaen kaikkien kehittäjien ja mainostajien käytettävissä uutena AdWords-kampanjatyyppinä. Niiden avulla voit tavoittaa sovellusten käyttäjiä Google-hakuverkostossa, Google Playssa, YouTubessa ja Google Display -verkostossa. Muutaman yksinkertaisen toimen avulla voit mainostaa sovellustasi huippukattavasti maailman laajimmissa verkostoissa ja suurimmilla alustoilla.

Oletetaan, että olet kehittänyt seikkailupelin. Universaalien sovelluskampanjoiden ansiosta kampanjasi kattavuus on ensiluokkainen: voit kasvattaa sovelluksesi asennusmääriä YouTubessa, jossa yli miljardi käyttäjää katsoo satoja miljoonia tunteja sisältöä joka päivä. Mainoksesi voivat lisäksi tavoittaa määrättyjä yleisöjä 650 000 sovelluksessa ja Google Display -verkoston yli 2 miljoonalla verkkosivustolla. Ja mikä tärkeintä, Universaalit sovelluskampanjat on suunniteltu näyttämään sovelluksesi mainoksia vuorokaudenajasta riippumatta juuri silloin, kun käyttäjät etsivät jotakin uutta ladattavaa. Niiden avulla mainoksesi voidaan näyttää, kun kuluttajat hakevat esimerkiksi "seikkailupelejä" ja "pulmapelejä" Google-hakuverkostossa tai Google Playssa.


Kerro meille asennuskohtainen hintatavoitteesi, niin me huolehdimme muusta. Universaalit sovelluskampanjat ovat monipuolinen ja tehokkaasti skaalautuva kampanjatyyppi, jonka avulla voit maksimoida Android-sovellusasennusten määrän Googlen kaikilla mainosalustoilla. Olemme automatisoineet kampanjoiden määrittämisen hakemalla sovelluksesi kuvat, videot ja kuvauksen suoraan Google Play Kaupan tietosivultasi, ja luomme niiden pohjalta mainosmuotoja, jotka näyttävät upeilta kaikkialla



Tämän jälkeen järjestelmämme optimoi kampanjasi käyttämällä dynaamista oppimista, jolla sovelluksesi asennusmäärät optimoidaan asennuskohtaisen hintatavoitteesi mukaan. Testaamme mainostekstisi ja sovelluksesi kuvien eri versioita kaikissa käytettävissä olevissa Google-verkostoissa. Näin voimme selvittää kaikkein parhaiten toimivat ratkaisut ja saada vain parhaat mainoksesi näkymään. Lisätietoja

Advertising Week 2015 -tapahtuman vilkas ja pirteä tunnelma vahvistaa käsitystäni siitä, että markkinointialalla eletään nyt aivan erityisen kiinnostavia aikoja. Minulla on kunnia olla mukana luomassa tuotteita, jotka auttavat brändejä kertomaan tarinoitaan ja tavoittamaan kuluttajia kaikkein tärkeimpinä hetkinä.

Kirjoittaja: Sridhar Ramaswamy, vanhempi varapääjohtaja, Mainokset ja kauppa
Posted by Marcus Holgersson, Google AdWords


1 Google/Ipsos, “Consumers in the Micro-Moment”, maaliskuu 2015.