AdWordsin hallinnoijan tili on vaativien mainostajien tarpeisiin kehitetty tehokas työkalu useiden tilien valvontaan ja hallintaan. Koska haluamme säästää kallisarvoista aikaasi ja helpottaa tilin tehokkuuteen liittyvien tietojen tarkastelua, julkaisemme nyt hallinnoijan tileihin lukuisia erilaisia parannuksia. Näihin parannuksiin sisältyy muun muassa mahdollisuus hallita kampanjoita tilien välillä, uusia tehokkaita raportointityökaluja ja entistä tehokkaampia toimintoja tilillä siirtymiseen.

Useiden kampanjoiden hallinta kerralla

Raporttien luominen ja muutosten tekeminen useiden eri tilien kampanjoihin voi viedä yllättävän paljon aikaa. Jotta useiden kampanjoiden hallinta ja raporttien laatiminen kampanjoista olisi helpompaa samasta näkymästä, olemme lisänneet hallinnoijan tilin hallintapaneeliin uuden Kampanjat-näkymän.

Yksittäisistä tileistä tutut kampanjatason toiminnot ovat nyt käytettävissä myös hallinnoijan tilin tasolla. Voit nyt sarakkeita lisäämällä, segmenttejä käyttämällä ja suodattimia määrittämällä luoda raportteja jopa 20 valitun tilin kampanjoiden tehokkuudesta. Lisäksi voit nopeasti päivittää päiväbudjetteja ja ottaa kyseisillä tileillä käyttöön kampanjoita tai keskeyttää niitä. Voit myös luoda uuden kampanjan mille tahansa yksittäiselle tilille suoraan hallinnoijan tililtäsi.


Mahdollisuus luoda entistä parempia ja hyödyllisempiä raportteja

Hallinnoijan tilin hallintapaneelin tiedot ovat nyt aivan yhtä lailla ajan tasalla kuin muutkin AdWordsin tiedot. Tämä tarkoittaa, ettei sinun tarvitse enää siirtyä yksittäisille tileille, jotta näkisit kaikkein uusimmat raporttitiedot. Hallintapaneelin raporttien hyödyllisyyttä parantaa myös se, että voit nyt valita haluamasi ajanjakson muualtakin kuin viimeisen 90 päivän ajalta ja verrata kyseisen ajanjakson tietoja mihin tahansa toiseen ajanjaksoon. Olemme myös lisänneet raporttisarakkeita, mukaan lukien konversioita, sekä mahdollisuuden luoda tehokkuuskaavioita suoraan hallintapaneeliin.


Tilitietojen tutkimisen helpottamiseksi olemme lisänneet liittymään kehittyneitä segmentointi- ja suodatustyökaluja. Voit nopeasti jakaa tietoja yrityksellesi tärkeimpien asioiden, kuten verkoston, klikkaustyypin tai laitteen mukaan. Tämän jälkeen voit suodattimien avulla vaivatta tunnistaa uusia mahdollisuuksia tai tarkastella sinua eniten kiinnostavia tietoja.

Jos käytät alitilivastaavan tilejä, voit uuden avattavan valikon avulla nyt määrittää hallintapaneelin näyttämään joko vain suoraan linkitettyjen alitilivastaavien tilien ja yksittäisten tilien tiedot, kaikkien linkitettyjen alitilinvastaavien tilien ja yksittäisten tilien tiedot tai kaikkien linkitettyjen yksittäisten tilien tiedot.


Entistä nopeampi siirtyminen tilien välillä

Olemme edellä mainittujen muutosten lisäksi myös tehneet etsimäsi tilin löytämisestä entistä helpompaa. Voit nyt helposti hakea ja valita hallinnoijan tilin tai yksittäisen tilin, jolle haluat siirtyä, laajentamalla AdWords-tilisi yläosassa näkyvän avattavan valikon.


Asiakaskertomuksia

Useat asiakkaat ovat jo päässeet nauttimaan näiden parannusten vaikutuksesta liiketoimintaansa.


"Tuotevalikoimamme laajeni äskettäin, mikä kasvatti dramaattisella tavalla hallitsemiemme AdWords-tilien määrää. Mahdollisuus tunnistaa merkittäviä trendejä kampanjan tehokkuudessa ja ryhtyä samasta näkymästä toimiin juuri silloin, kun toimista on eniten hyötyä, säästää meiltä neljästä viiteen tuntia aikaa viikoittain. Tämä myös vahvistaa käsitystämme siitä, että tilejämme ylläpidetään parhaalla mahdollisella tavalla." – Katherine Doty, Rosetta Stonen maailmanlaajuinen hakumarkkinointijohtaja

"Meillä on yli 90 yksittäistä AdWords-tiliä. Näiden tilien tehokkaan hallinnan varmistamiseksi pidämme yllä selkeätä nimeämiskäytäntöä kampanjoille. Hallinnoijan tilin uuden kampanjanäkymän ansiosta voimme nyt hallita ja optimoida kaikkia kampanjoitamme samasta näkymästä. Tämä säästää meiltä runsaasti aikaa, sillä meidän ei enää tarvitse klikkailla tilejä yksitellen kampanjoiden hallitsemiseksi. 
" – Jeremy Legrand, hakukonemarkkinointivastaava, Kaymu


Uusia parannuksia ja uusi nimi

Nimeämiskäytäntöjemme yksinkertaistamiseksi ja uusien parannusten käytön helpottamiseksi olemme päättäneet lopettaa Oma asiakaskeskus -termin käyttämisen AdWordsin hallinnoijan tileihin viitattaessa. Nämä muutokset näkyvät vuoden mittaan AdWords-ohjekeskuksessa ja tulevassa viestinnässämme.

Voit tutustua AdWordsin uusiin parannuksiin tai lukea lisätietoja hallinnoijan tileistä AdWordsin ohjekeskuksesta.



Kirjoittaja: Zak Stern, tuotepäällikkö, AdWords
Antti K, Google AdWords Nordics