Helmikuussa kerroimme päivitetyistä URL-osoitteista – entistä helpommasta ja nopeammasta tavasta hallita URL-osoitteita AdWordsissa. Päivitettyjen URL-osoitteiden avulla voit hallita aloitussivun ja seurannan tietoja erikseen käyttämällä uusia lopullisen URL-osoitteen ja seurantamallin kenttiä. Tämän videon avulla saat lisätietoja päivitettyjen URL-osoitteiden hyödyistä.

Kaikkien mainostajien on 1. heinäkuuta alkaen aloitettava päivitettyjen URL-osoitteiden käyttö kohde-URL-osoitteiden sijaan. Jos olet jo ottanut päivitetyt URL-osoitteet käyttöön, sinun ei tarvitse ryhtyä muihin toimenpiteisiin. Jos et vielä ole ottanut päivitettyjä URL-osoitteita käyttöön, lue lisätietoja siitä, mitä mainoksillesi* ja URL-osoitteillesi tapahtuu 1.7.2015 alkaen ja mitä vaihtoehtoja sinulla on.

Mitä tapahtuu 1.7.2015 alkaen?
Valmistaudu seuraaviin muutoksiin 1. heinäkuuta alkaen:
  1. Kohde-URL-osoitteita ei enää voi muokata tai luoda. Kaikki uudet URL-osoitteet on luotava käyttämällä päivitettyjen URL-osoitteiden kenttiä.
  2. Kaikkien sellaisten tilisi mainosryhmien kohde-URL-osoitteet, jotka eivät sisällä verkkotunnusten välisiä uudelleenohjausosoitteita, siirretään automaattisesti uuteen lopullisen URL-osoitteen kenttään**. Saat AdWords-tilillesi ilmoituksen kaikista mainosryhmistä, joita ei ole päivitetty. 
  3. Muutaman kuukauden kuluttua lopetetaan sellaisten mainosten näyttäminen, joiden kohde-URL-osoitteita ei ole päivitetty päivitetyiksi URL-osoitteiksi. Ilmoitamme sinulle mainosten näyttämisen lopettamisesta 30 päivää aikaisemmin sähköpostitse ja lähettämällä ilmoituksen tilillesi.
Usein kysytyt kysymykset

Seuraavassa on vastauksia joihinkin yleisimpiin päivitystä koskeviin kysymyksiin:

K: Onko minun tehtävä päivitys, jos en käytä URL-osoitteen seurantaa tai jos käytän vain automaattista taggausta?
  • V: Ei, voit odottaa 1. heinäkuuta alkavaa automaattista päivitystä. Järjestelmämme siirtää kohde-URL-osoitteesi automaattisesti uusiin lopullisen URL-osoitteen kenttiin, ja raportointisarakkeesi päivitetään näiden muutosten mukaisiksi. Mainostesi tehokkuustilastoja ei nollata automaattisen päivityksen yhteydessä, eikä mainosten käytäntöjen mukaisuutta tarvitse tarkistaa.
K: Mitä URL-tyyppejä ei päivitetä automaattisesti, vaan niiden näyttäminen lopetetaan lopulta?
K: Miten päivitän verkkotunnusten väliset URL-osoitteeni?
  • V: Käytä näissä URL-osoitteissa peruspäivitystapaa tai tarkennettua päivitystapaa päivitysoppaassamme mainitulla tavalla ja varmista, että päivität sekä keskeytetyt että aktiiviset URL-osoitteet. Jos tarvitset apua, ota yhteyttä kolmannen osapuolen työkaluntarjoajaasi.
K: Nollataanko mainosteni tilastotiedot päivityksen aikana?
  • V: Voit säilyttää mainosten tilastotiedot käyttämällä automaattista päivitystapaa tai peruspäivitystapaa tai voit odottaa, että järjestelmä päivittää URL-osoitteesi automaattisesti. Mainostesi tehokkuustilastot säilytetään, eikä mainostesi käytäntöjen mukaisuutta tarvitse tarkistaa.

    Jos haluat nollata mainostesi tilastotiedot ja hyödyntää päivitettyjä URL-osoitteita parhaalla mahdollisella tavalla, käytä tarkennettua päivitystapaa. Näin voit käyttää uusia seurantamalleja ja ValueTrack-parametreja. Tämän päivityksen jälkeen tehdyt muutokset eivät nollaa mainostesi tilastotietoja.

    Muista, että AdWordsin raporttien avulla voit yhä käyttää kaikkia poistettujen mainostesi aiempia tehokkuustietoja.

K: Käytän URL-osoitteissani dynaamista seurantaa. Mitä minun pitää tehdä?

Saat lisätietoja päivitysoppaamme usein kysytyistä kysymyksistä.

Apua päivitykseen

Tiedämme, että tämä päivitys vaatii sinulta jonkin verran toimia, ja autamme mielellämme. Seuraavista resursseista voi olla apua parhaan päivitysvaihtoehdon valinnassa ja prosessin eri vaiheissa.
Toivomme sinun menestyvän AdWordsin parissa jatkossakin. Ota meihin yhteyttä milloin tahansa, jos tarvitset apua päivityksessä.

Kirjoittaja: Google AdWords -tuotepäällikkö Leo Sei
Posted by Marcus Holgersson, Google AdWords

*Mainos-sanalla tarkoitetaan mainoksen lisäksi myös URL-osoitteita, joita käytetään avainsanoissa, sivustolinkeissä, automaattisissa kohteissa ja muissa kohdistusvaihtoehdoissa, jotka ovat käytettävissä hakuverkostossa, Display-verkostossa ja Shoppingissa.

**Kohde-URL-osoitteet, jotka käyttävät verkkotunnusten välisiä uudelleenohjauksia (jolloin URL-osoitteesi uudelleenohjaavat käyttäjän muulle kuin oman verkkotunnuksesi sivustolle), eivät ole kelvollisia päivitettäviksi automaattisesti. Sinun on päivitettävä URL-osoitteesi manuaalisesti päivitysoppaan avulla.