URL-osoitteiden hallinta on nyt entistä helpompaa


Jatkuvien yhteyksien ansiosta ihmiset voivat olla yhteydessä yritykseesi yhä useammilla tavoilla. Tämä tarkoittaa sitä, että sinulla on entistä enemmän tietoja ja tilastoja, joita voit hyödyntää mainoksen tehokkuuden hallinnassa.  Siksi olemmekin kehittäneet päivitetyt URL-osoitteet, joilla voit hallita ja seurata AdWords-mainoksiesi* jokaisen klikkauksen tärkeitä tietoja entistä helpommin ja nopeammin. 

Mainostajat hyötyvät päivitetyistä URL-osoitteista esimerkiksi seuraavasti:
  • URL-osoitteiden seurannan päivitykseen kuluu entistä vähemmän aikaa.
  • Verkkosivuston indeksointi- ja latausaika on entistä lyhyempi.
  • Uusien ValueTrack-parametrien myötä saat entistä tarkempia tietoja mainoksistasi. Lue lisää.

eProfessional GmbH:n tuotepäällikkö Johannes Lipka kertoo: ”AdWordsin päivitetyt URL-osoitteet ovat säästäneet aikaamme merkittävästi. Tällä työkalulla voimme muuttaa useiden URL-osoitteiden mukautettuja seurantaparametreja yhdessä paikassa, eikä mainosten tilastoasetuksille tarvitse tehdä mitään. Aiomme ottaa päivitetyt URL-osoitteet käyttöön myös asiakkaidemme tileissä mahdollisimman pian.”

ykyiset kohde-URL-osoitteet

Jos käytät URL-seurantaa tänään, huomaat, että kohde-URL-osoitteet koostuvat kahdesta osasta:
  1. Aloitussivun URL-osoite: asiakkaat näkevät tämän URL-osoitteen selaimessaan, kun he siirtyvät aloitussivullesi mainoksen klikkauksen jälkeen.
  2. Seuranta: tämä osio sisältää tietoja esimerkiksi uudelleenohjauksista kolmansien osapuolten seurantapalveluihin sekä tietoja ValueTrack-parametreista ja muokatuista mainostunnuksista.
Alla olevassa esimerkissä sininen tarkoittaa aloitussivua ja vihreä seurantatietoja

www.example.com?creative=12345



Jos käytät kohde-URL-osoitteita ja haluat tehdä muutoksia seurantaan, sinun on päivitettävä koko kohde-URL-osoite. Päivitys käynnistää koko kohde-URL-osoitteen uudelleentarkistuksen, ja mainosten näyttäminen keskeytetään URL-osoitteen uudelleentarkistuksen ajaksi. Tällöin aikaa menee hukkaan ja menetät uusia potentiaalisia asiakkaita.

Päivitettyjen URL-osoitteiden tuomat muutokset

Päivitetyissä URL-osoitteissa voit syöttää URL-osoitteen aloitussivuosion ja seurantatiedot erikseen AdWordsiin. Mainoksen tilastoasetuksia ei siis tarvitse määrittää uudelleen, kun päivität tilisi, kampanjasi tai mainosryhmäsi seurantatietoja.

Seuraavassa esimerkissä kuvataan, miten edellisen esimerkin URL-osoite muodostetaan, kun käytössä on uudet päivitetyt URL-osoitekentät.


Verkkosivuston aloitussivun URL-osoite kirjoitetaan Lopullinen URL -kohtaan.

                                 

Aloitussivun osoite www.example.com on nyt kirjoitettu Lopullinen URL -kenttään.

Seurantatiedot kirjoitetaan seurantamalleihin, joiden perusteella AdWords muodostaa URL-osoitteesi. Jos haluat skaalata uudet seurantatiedot myös useisiin muihin URL-osoitteisiin, käytä tili-, kampanja- tai mainosryhmätason jaettua seurantamallia. Jos haluat hallinnoida URL-osoitteiden seurantatietoja yksittäisen URL-osoitteen tasolla, käytä mainos-, avainsana- tai sivustolinkkitason seurantamallia.


Alla olevassa esimerkissä on käytetty tilitason seurantamallia seurantatietojen lisäämiseen tilin kaikkiin URL-osoitteisiin.

                     

Tilin kaikkien URL-osoitteiden seurantatiedot sisältyvät tilitason seurantamalliin.


Muokatuilla parametreilla voit määrittää valvottavia tietoja sekä erikoisarvoja, jotka lisätään URL-osoitteisiisi, kun mainoksiasi klikataan. Jos haluat lisätä esimerkiksi arvon 12345 aina, kun tiettyä mainosta klikataan, voit määrittää kyseiseen mainokseen muokatun parametrin {_mycreative}.

                    

Kirjoita _mycreative Muokattu parametri -kenttään, jolloin arvo 12345 lisätään aina mainosta klikattaessa.


Uudet URL-osoitteet ja tilastot

Päivityksen myötä saat käyttöösi paljon uusia tilastotietoja mainoksesi klikkauksista.


Uudella ValueTrack-parametrilla voit seurata yrityksesi tietoja entistä tarkemmin. Jos haluat selvittää, kuinka monta mainosklikkausta mainoksesi sai tietyssä sijainnissa, käytä uutta ValueTrack-parametria {loc_physical_ms}. Voit käyttää uusia ValueTrack-parametreja tehokkaimmin, kun määrität ne tilitasolla. Tällöin voit seurata valitsemiasi arvoja tilisi kaikissa URL-osoitteissa. Lue lisää uusista ValueTrack-parametreista.

                    

Sijainnin ValueTrack {location_physical_ms} on merkitty vihreällä tilitason seurantamalliin.

Seuraavat vaiheet

Kaikilla mainostajilla on mahdollisuus siirtyä käyttämään päivitettyjä URL-osoitteita tällä viikolla. Suosittelemme kaikkia URL-osoitteiden seurantaa käyttäviä mainostajia siirtymään uuteen järjestelmään 1. heinäkuuta 2015 mennessä. Tämän jälkeen URL-osoitteesi päivitetään uuteen rakenteeseen. 

Jos hallinnoit URL-osoitteita seuranta-alustalla, suosittelemme keskustelemaan muutoksista palveluntarjoajan kanssa.

Lisätietoja päivitettyjen URL-osoitteiden käyttöönotosta uusien mainosten URL-osoitteissa on ohjekeskuksessa.

Tekijä: Leo Sei, tuotepäällikkö, Google AdWords
___________________________________________________________________


*Mainos-sanalla tarkoitetaan mainoksen lisäksi myös hakuverkostossa, Display-verkostossa ja Shoppingissa käytettävissä olevia muita kohdistusvaihtoehtoja.