Hyvän mainoskampanjan toteuttaminen on aina edellyttänyt kahta asiaa: yleisön tuntemista sekä kykyä tavoittaa yleisö älykkäällä tavalla.

Tänään meillä on ilo esitellä uusia innovaatioita, joiden avulla näyttömainostajat voivat saavuttaa tämän yhtälön molemmat osat. Ne ovat Google Display Planner sekä kaksi uutta raporttia: Kohderyhmään perustuva tehokkuus ja Sijoittelun tehokkuus.

Google Display Planner on ilmainen tutkimus- ja suunnittelutyökalu, joka tarjoaa kohdistusideoita ja arvioita parempien näyttömainoskampanjoiden toteuttamiseksi. Työkalu ehdottaa mainospaikkoja Google Display -verkostosta antamiesi tietojen perusteella sekä näyttää tärkeitä aiheeseen liittyviä tietoja: mainosjakaumamme näyttökerta- ja evästevälit, ikä- ja sukupuolierittelyt sekä aiemmat klikkauskohtaiset hintatarjoustiedot. Seuraavat ominaisuudet toimivat apunasi:
  • Uuden mainosjakauman etsiminen. Display Planner etsii ja ehdottaa tuhansia verkkosivustoja, mobiilisovelluksia ja videokanavia mainoksillesi.
  • Kohdistusideoiden kehittäminen. Oletko tavoittamassa golfin harrastajia tai tuoreita vanhempia? Sinun tarvitsee vain kuvailla heidän kiinnostuksensa kohteita, verkkosivustoja, joilla tiedät heidän vierailevan, sekä tuotteita, joita he ostavat. Näiden tietojen perusteella Display Planner ehdottaa sinulle hyviä avainsanoja ja muita kohdistusideoita.
  • Tietojen muuttaminen tilastoiksi. Mikä on Google Display -verkoston kampanjasi kokonaismahdollisuus, ja mitä tuloksia voit odottaa siltä? Display Planner kertoo sen sinulle ja näyttää myös arvioita sekä aiempia tietoja.
Display Planner on osa AdWordsia, joten voit lisätä suunnitelmasi tiliisi tai ladata ja jakaa sen helposti yhdellä klikkauksella. Display Planner tulee saataville Työkalut ja analyysi -valikkoon muutaman viikon kuluessa. Lisätietoja löydät Ohjekeskuksesta.

Seuraavaksi tutustumme yhtälön toiseen puoliskoon: yleisön tuntemiseen. Kaksi uutta raporttiamme auttavat sinua ymmärtämään, kuinka hyvin mainoksesi toimivat eri asiakasryhmissä ja verkkosivustoissa.

Kohderyhmään perustuvat tehokkuusraportit näyttävät, miten eri kohderyhmät sekä ikä- ja sukupuoliryhmät reagoivat mainoksiisi. Näet näyttökerrat sekä klikkaus- ja tulosprosentit kullekin ryhmälle – todellinen markkinoijan unelma! Näiden uusien tilastotietojen avulla voit räätälöidä mainoksesi nopeasti osuvammiksi yleisöllesi sekä muuttaa kohdistus- ja hintatarjousasetuksiasi tehokkaampia kampanjoita varten.

Uudet sijoittelun tehokkuusraportit yhdistävät automaattiset ja hallinnoidut sijoittelut samaan raporttiin, joten näet nopeasti, kuinka tehokkaita mainoksesi ovat eri verkkosivustoilla, ja voit säätää kohdistus- ja hintatarjousasetuksiasi helposti. Nämä uudet raportit ovat käytettävissä globaalisti Display-verkosto-välilehdessä.

Digitaalinen ympäristö mahdollistaa reaaliaikaiset tiedot ja toiminnot. Toivomme, että nämä uudet ominaisuudet tarjoavat sinulle enemmän tilastotietoja, parempia tapoja niiden hyödyntämiseksi sekä entistä helpomman ja tehokkaamman tavan näyttömainosten ostamiseksi.

Kirjoittanut: Christian Oestlien, tuotepäällikkö, AdWords