Kun loimme laskentataulukkojen muokkausominaisuuden vuonna 2009, halusimme helpottaa joukkomuutosten tekemistä kampanjoihin. Sen jälkeen julkaisimme joukkomuokkaustyökalun helpottamaan suurten muutosten tekemistä AdWords-tileihin ja avainsanojen joukkolähetystoiminnon auttamaan suurten avainsanamäärien lisäämisessä, muokkaamisessa ja poistamisessa. Joukkomuokkaus ja avainsanojen joukkolähetys sisältävät kaikki laskentataulukoiden muokkausominaisuudet. Nämä toiminnot ovat tehokkaita ja skaalautuvia. Uusien julkaisujen myötä olemme päättäneet poistaa laskentataulukkojen muokkausominaisuuden käytöstä 30.5.

Jos olet tottunut käyttämään laskentataulukkojen muokkausta, voit tavoitteittesi mukaan tehdä jommankumman seuraavista toimista:

1. Klikkaa avattavan valikon Muokkaa-kohtaa ja valitse joukkomuokkauksen tyyppi. Avainsanojen joukkomuokkauksen avulla voit:

  • Hakea ja korvata tekstin avainsanassa tai kohde-URL-osoitteessa 
  • Liittää tekstin avainsanaan tai kohde-URL-osoitteeseen 
  • Määrittää uusia hintatarjouksia, kuten korottaa ensimmäisen sivun tai sivun yläosan klikkauskohtaista hintaa 
  • Korottaa tai laskea hintatarjouksia 
  • Muuttaa avainsanan hakutyyppejä 
  • Lisätä ja poistaa tunnisteita. 

2. Käytä avainsanojen joukkolähetystä. Siirry sivulle, jolla olet aina ennenkin ladannut avainsanaraportteja, ja klikkaa Muokattavissa-ruutua. Näyttöön avautuu avainsanatehokkuusraportin muokattava versio. Voit muokata sitä ja ladata sen.

Lisätietoja näiden ominaisuuksien käytöstä laskentataulukoiden muokkausominaisuuden sijaan on ohjekeskuksen joukkomuokkauksia käsittelevässä artikkelissa ja avainsanojen joukkolähetystä käsittelevässä artikkelissa.

Kirjoittaja: Prashant Baheti, Product Manager, AdWords