Julkaisimme helmikuussa tehostetut kampanjat, joiden avulla mainostajat voivat tavoittaa asiakkaat entistä yksinkertaisemmin ja skaalatummin useita erilaisia näyttöjä sisältävässä toimintaympäristössä. Perehdymme tänään tarkemmin siihen, miten tehostetut kampanjat toimivat Display-verkoston kampanjoissa.

Syitä valita tehostetut kampanjat Display-verkostoon
Jatkuvien yhteyksien maailmassa asiakkaamme käyttävät monia laitteita ja ennen ostoksen tekemistä he saavat tietoa useista eri lähteistä, kuten verkkoarvosteluista, sanoma- ja aikakausilehtien artikkeleista ja ystävien suosituksista. Näyttömainonta kokoaa nämä signaalit ja on tärkeässä asemassa muodostettaessa yhteys kuluttajiin erilaisia näyttöjä sisältävässä toimintaympäristössä. Parhaan lähestymistavan määrittäminen oikean henkilön tavoittamiseksi oikealla mainoksella on kuitenkin monimutkaisempaa kuin koskaan aiemmin. Display-verkoston tehostetut kampanjat auttavat sinua tavoittamaan ihmiset yhdellä kampanjalla oikeilla mainoksilla, jotka perustuvat esimerkiksi kohdeasiakkaiden sijaintiin sekä kellonaikaan ja laitetyyppiin.

Tärkeimmät ominaisuudet
Hakuverkosto- ja Display-kampanjoissa käytetään hyvin erilaisia signaaleita. Hakuverkostokampanjoissa käyttäjän tavoite saadaan selville avainsanoista. Esimerkiksi matkavaraussivusto tunnistaa lomaa Roomassa etsivän käyttäjän hausta "Lomapaketti Roomassa". Display-kampanjoissa mainostajat käyttävät useita eri signaaleja kohdeasiakkaidensa tavoittamiseen oikeilla mainoksilla. Tässä esimerkissä matkailusivustossa voidaan käyttää seuraavia signaaleita:

1. Aihepiirit: Roomasta kiinnostuneiden asiakkaiden tavoittaminen
2. Kohderyhmätiedot: niiden 35–44-vuotiaiden tavoittaminen, jotka ovat aiemmin kuluttaneet kolme kertaa keskivertoa enemmän
3. Aiheeseen kohdistaminen: matkailusivustoja selaavien ihmisten tavoittaminen
4. Uudelleenmarkkinointi: viime vuonna loman varanneiden asiakkaiden tavoittaminen uudelleen. 

Jatkuvien yhteyksien maailmassa ihmisten aikeet ja suunnitellut toimet voivat vaihdella heidän tilanteensa ja signaaliensa, kuten sijainnin, kellonajan ja laitetyypin, mukaan:

1. kellonaika: matkustajat tekevät varauksia yleensä kello 9.00–18.00
2. sijainti: yhdysvaltalaiset voivat tarttua tarjouksiin useammin kuin italialaiset
3. laite: mobiilikäyttäjät selaavat tietoja älypuhelimellaan ja tekevät varauksen tietokoneellaan.

Tehostettujen kampanjoiden ansiosta matkailusivustossa voidaan useiden kampanjoiden sijaan hoitaa kaikki nämä yhdellä kertaa. Eri signaalien hintatarjouksia voidaan muokata yhdessä kampanjassa oikeiden ihmisten tavoittamiseksi oikeilla mainoksilla.

Lisätietoja
Lisää vinkkejä tehostettujen kampanjoiden käyttämisestä Display-verkostossa on AdWordsin ohjekeskuksessa.

Kirjoittanut: Christian Oestlien, Google Display -verkoston tuotehallinnasta vastaava johtaja