Kuluttajat käyttävät nykyään monia eri laitteita, joten mainostajien on entistä tärkeämpää näyttää osuvia mainoksia käyttäjän kontekstin eli sijainnin, kellonajan ja laitteen mukaan. Otimme käyttöön tehostetut kampanjat, jotta mainostajat voivat hyödyntää käyttäjän kontekstia ja saada kaiken tehon irti mainoskampanjoistaan.

Saamamme palautteen perusteella julkaisemme tulevien viikkojen aikana uusia ValueTrack-ominaisuuksia mainostajille, jotka käyttävät avainsanatason URL-osoitteita. Nämä ominaisuudet auttavat mainostajia saavuttamaan tiettyjä tulos- ja ROI-tavoitteita sekä helpottavat päivittämistä tehostettuihin kampanjoihin seuraavasti:

1. Käyttäjät ohjataan laitekohtaiselle aloitussivulle avainsanatason mukaisesti.
2. Kampanjoiden tehokkuutta voidaan mitata laitekohtaisesti.

Uutuudet
Olemme lisänneet uuden parametrin {ifnotmobile:[value]}, jossa voit korvata kohdan [value] tekstillä, joka näytetään URL-osoitteessasi, kun käyttäjä klikkaa mainostasi tietokoneessa tai tablet-laitteessa. Lisäksi muutamme nykyistä ValueTrack-parametria {ifmobile:[value]}. Tämä parametri lisää nyt määritetyn arvon URL-osoitteeseen vain, jos käyttäjä klikkaa mainosta mobiililaitteessa.

Tässä viestissä kerromme lisää parametrien ifmobile ja ifnotmobile käyttämisestä käyttäjien ohjaamiseen laitekohtaiselle aloitussivulle. Kerromme myös laitekohtaisesta tehokkuuden seurannasta ja siitä, miten parametrit ifmobile ja ifnotmobile eroavat nykyisestä device-parametrista.

Esimerkki 1: Käyttäjien uudelleenohjaus laitekohtaisille aloitussivuille
Herkästi reagoiva verkkosuunnittelu sopii yleensä hyvin mainostajille, jotka optimoivat käyttäjäkokemuksen laitekohtaisesti. Voit määrittää laitekohtaisia aloitussivuja kahdella tapaa. Jos aloitussivut vaihtelevat mainoksen mukaan, voit luoda mobiilioptimoituja mainoksia valitsemalla laiteasetukseksi Mobiili. Jos laitekohtainen aloitussivu vaihtelee avainsanan mukaan, voit käyttää parametreja ifmobile ja ifnotmobile avainsanatason kohde-URL-osoitteessa. On tärkeä muistaa, että parametri ifmobile ei enää lisää arvoa URL-osoitteeseen tablet-laitteessa tehdyn klikkauksen perusteella. Uusi parametri ifnotmobile lisää nyt arvon URL-osoitteeseen, kun käyttäjä klikkaa mainosta tablet-laitteessa, pöytätietokoneessa tai kannettavassa tietokoneessa.

Oletetaan, että haluat ohjata mobiilikäyttäjät osoitteeseen m.esimerkki.fi/vekottimet ja pöytätietokoneiden ja tablet-laitteiden käyttäjät osoitteeseen www.esimerkki.fi/vekottimet, kun avainsanana on vekottimet. Tässä tilanteessa voit määrittää avainsanan kohde-URL-osoitteeksi:

{ifmobile:m.esimerkki.fi/vekottimet}{ifnotmobile:www.esimerkki.fi/vekottimet}

Esimerkki 2: Tehokkuuden seuranta laitekohtaisesti
Jos haluat seurata tehokkuutta laitekohtaisesti, nykyinen parametri device toimii useimmissa tapauksissa. Parametri device lisää ohjaustiedon m, t tai c kohde-URL-osoitteeseen sen mukaan, klikattiinko mainosta mobiililaitteessa, tablet-laitteessa tai pöytätietokoneessa / kannettavassa tietokoneessa. Jos seurantajärjestelmäsi edellyttää erilaisia sisäisiä tunnuksia, kun samaa avainsanaa käytetään eri laitteissa, sinun on ehkä käytettävä parametreja ifmobile ja ifnotmobile.

Oletetaan, että olet määrittänyt vekottimet-avainsanalle sisäisen avainsanatunnuksen df32 pöytätietokoneita ja tablet-laitteita varten ja avainsanatunnuksen df33 mobiililaitteita varten.

Voit määrittää avainsanatason kohde-URL-osoitteeksi:

www.esimerkki.fi/vekottimet?kwid={ifnotmobile:df32}{ifmobile:df33} 

Jos käyttäjä klikkaa mainosta pöytätietokoneessa tai tablet-laitteessa, aloitussivu on: 

www.esimerkki.fi/vekottimet?kwid=df32 

Mobiiliklikkauksen aloitussivu on:

www.esimerkki.fi/vekottimet?kwid=df33 

Tosielämän menestystarina
Mainostajien siirtyminen tehostettuihin kampanjoihin on sujunut mainiosti. Ranskalainen VivaStreet on maailman suurin ilmainen verkkosivusto pikkuilmoituksille. Se päivitti kaikki kampanjansa kahden viikon kuluessa julkaisusta ja nosti mobiilihintatarjouksensa muokkauksen 125 prosenttiin. Tämän seurauksena kokonaistulokset nousivat 34 prosentilla. Myönteisten tulosten innostamana VivaStreet nosti mobiilihintatarjouksensa muokkauksen 140 prosenttiin. Käyttämällä ValueTrack-parametreja voit myös ohjata käyttäjiä laitekohtaiseen sisältöön ja mitata sen vaikutusta tuloksiin.

Arvostamme kovasti tehostetuista kampanjoista saamaamme palautetta ja toivomme, että autat meitä jatkossakin kehittämään tuotettamme. Osallistu 21. maaliskuuta kello 10.00 PST (13.00 EST) verkkoseminaarisarjamme EC 205 uusimpaan seminaariin, jossa käsitellään tehostettuja kampanjoita ja Google Display -verkostoa.

 Kirjoittanut: Karen Yao, vanhempi tuotepäällikkö, AdWords