Viime kuussa kerroimme, että olemme muuttamassa AdWordsin mainosten vuorottelun toimintatapaa. Muutimme tasaisen vuorottelun asetusta siten, että mainokset vuorottelevat tasaisesti 30 päivän ajan, jonka jälkeen AdWords näyttää tehokkaimpia mainoksia muita useammin.

Kuukauden kuluessa olemme saaneet teiltä tätä muutosta koskevaa palautetta. Kiitos palautteestanne. Olemme tutustuneet siihen huolella voidaksemme valita parhaan ratkaisun. Olette esittäneet huolenaiheita pääasiassa siitä, että (1) muutosta ei voi poistaa käytöstä ja (2) 30 päivän tasaisen vuorottelun jakso saattaa olla liian lyhyt uusien mainosten testaamiseen. Lisäksi meiltä kysyttiin, miksi teimme tämän muutoksen.

Ensin muutama sana siitä, miksi päivitimme mainosten vuorottelun toimintatavan. Testiemme mukaan uudistettu Vuorottele tasaisesti -asetus tuottaa mainostajille entistä kannattavampaa liikennettä automaattisesti ja tehokkaasti. Olemme huomanneet, että optimoitu mainosten vuorottelu lisää mainostajien keskimääräistä napsautussuhdetta ja tulosten kokonaismäärää. Tämä esimerkki havainnollistaa hyötyjä (huomaa, että tiedot ovat vain esimerkinomaisia):

Mainoksen A napsautussuhde on 3 prosenttia ja mainoksen B napsautussuhde on 1 prosentti. Alkuperäisen Vuorottele tasaisesti -asetuksen mukaan mainoksia näytettäisiin suunnilleen yhtä usein, jolloin keskimääräinen napsautussuhde olisi noin 2 prosenttia. Uuden asetuksen mukaan mainosta A näytetään useammin tasaisen vuorottelun ajanjakson umpeuduttua. Näin keskimääräinen napsautussuhde on lähempänä 3 prosenttia ja klikkausten määrä nousee 50 prosenttia. Järjestelmä jatkaa myös mainoksen B näyttämistä harvemmin, jotta voit testata mainoksen tehokkuutta.

Teemme asetukseen lisäksi kaksi muutosta palautteenne perusteella: Laajennamme tasaisen vuorottelun ajanjaksoa 30 päivästä 90 päivään, jotta uusien mainosten testaamiseen on enemmän aikaa. Lisäksi tarjoamme mahdollisuuden poistaa muutoksen käytöstä, jos haluat jatkaa mainosten tasaista vuorottelua vielä tämän jälkeen. Voit poistaa muutoksen käytöstä täyttämällä tämän lomakkeen tai ottamalla yhteyttä tiliedustajaasi. Molemmat muutokset tulevat voimaan 11.6.2012.

Jos saamme runsaasti käytöstä poistamista koskevia pyyntöjä seuraavien viikkojen aikana, lisäämme vaihtoehdon suoraan AdWords-käyttöliittymään.

Uskomme, että mainosten vuorotteluun tekemämme muutokset auttavat tarjoamaan käyttäjillemme laadukkaampia mainoksia. Samalla mainostajamme hyötyvät tehokkaammista mainoksista. Ymmärrämme kuitenkin, että on tärkeää saada valita kaikessa rauhassa sopivin ratkaisu. Siksi ilmoitamme näistä muutoksista tänään. Palautteenne on tervetullutta jatkossakin, jotta voimme kehittää mainontatarpeitanne vastaavia ratkaisuja.

Kirjoittaja: tuotehallinnan varapääjohtaja Nick Fox