Kun käyttäjät tekevät hakuja Googlessa, he arvostavat tuloksia, jotka ovat osuvia ja joiden napsautuksen jälkeinen käyttökokemus on paras mahdollinen. Elokuussa julkaisimme Brasiliassa, espanjankielisessä Latinalaisessa Amerikassa, Espanjassa ja Portugalissa kokeiluja, jotka kasvattivat osuvuuden ja aloitussivun laadun painoarvoa Googlen laatupisteiden ja mainosten sijoittelujen määrittämisessä. Tavoitteena oli parantaa hakumainosten käyttökokemusta. Kokeiluista saatujen tulosten johdosta otamme nämä muutokset nyt käyttöön globaalisti.

Kun muutokset otetaan käyttöön, joidenkin kampanjoiden avainsanojen laatupisteet ja tyypillinen mainoksen sijoitus tulevat vaihtelemaan. Tilanteen pitäisi tasoittua parissa viikossa, emmekä usko, että useimpien kampanjoiden yleinen tehokkuus tulee muuttumaan merkittävästi.

Samalla tavalla kuin nyt, kampanjat, joissa on käyttäjien hakujen kannalta tehokkaampia mainoksia, saavat edelleen paremmat laatupisteet, niiden keskimääräinen napsautuskohtainen hinta on alhaisempi ja sijoitus tulossivuilla parempi. Asteikolla 1–10 vaihtelevat laatupisteet AdWordsin käyttöliittymässä kuvaavat edelleen avainsanasi yleistä laatua suhteessa Googlessa tehtyihin hakuihin. Hintatarjouksen korottaminen ja laatupisteiden parantuminen parantavat mainoksen sijoitusta myös jatkossa. Sama peruslähestymistapa soveltuu myös tulosten parantamiseen AdWordsissa.

Kirjoittanut: Adam Juda, tuoteryhmäpäällikkö, mainosten laatu.