Mobiilimainokset ovat luoneet aivan uudenlaisen mahdollisuuden yrityksille ohjata puheluita myyntitiimeille ja puhelukeskuksiin. Tämä on luonut mainostajillemme kokonaan uudenlaisen menetelmän saada laadukkaita viittauksia. Itse asiassa, kun julkaisimme click-to-call -ominaisuutemme mainostajille yli vuosi sitten, siitä lähtien yli puoli miljoonaa asiakastamme ympäri maailman on käyttänyt puhelinlaajennuksia kampanjoissaan.

Kaksi yleisintä tapaa saada matkapuhelinasiakkaat soittamaan on lisätä puhelinnumero soita napsauttamalla -mainokseen tai omalle verkkosivustolle. Soita napsauttamalla -mainosten puheluiden seuraaminen kampanjaraporteissa on helppoa, mutta haasteellisempaa on jäljittää kuluttajien puheluita, jotka on soitettu napsauttamalla puhelinnumeroa verkkosivustolla.


Tänään julkistamme uudenlaisia tulosseurantakeinoja, jotka auttavat mainostajiamme ja mainostoimistoja seuraamaan juuri kyseisiä tietoja. Kaikilla AdWords-tileillä voidaan nyt koota raportteja puheluista, jotka on soitettu mobiilisivustojen kautta.


Direct TV -aloitussivulle lisätyt soittopainikkeet Red Ventures -beta-kumppanilta.


Voit nyt liittää puhelinnumerosi tai soittopainikkeen napsautuksen suoraan siihen AdWords-kampanjaan, mainosryhmään tai avainsanaan, jonka ansiosta asiakas on ottanut yhteyttä. Koska tämä on uusi seurantatieto, sen käytöstä ei veloiteta eikä se aiheuta muutoksia napsautuskohtaiseen hintaan. Toivomme, että näiden uusien muuttujien avulla mainostajat ja mainostoimistot saisivat uutta ja yksityiskohtaisempaa tietoa mobiilimainontansa arvosta ja tuloksista.


Red Ventures, Pohjois-Carolinan Charlottessa toimiva asiakashankintayritys, on toiminut näiden uusien tulostietojen beta-kumppanina. Red Ventures on näiden uusien seurantatietojen avulla seurannut oman, talonsisäisen seuranta-alustansa lisäksi mobiilisivustojensa soita napsauttamalla -mainosten puhelinnumeroista soitettuja puheluita asiakasyrityksiin. "Nyt kaikki mainostajat saavat kattavat tilastot puheluista, jotka ovat syntyneet AdWords-mobiilimarkkinoinnin ansiosta. Lisäksi näitä tietoja voi tarkastella suoraan AdWords-käyttöliittymässä yksityiskohtaisesti", totesi Red Venturesin verkkomarkkinointijohtaja John Sutton. Suttonin mukaan tämä uusi lisäominaisuus hyödyttää etenkin sellaisia AdWords-mainostajia, "joilla ei ole kapasiteettia tarjota yksilöllisiä puhelinnumeroita avainsanoille ja mainoksille mobiilisivustollaan".


Näiden uusien tietojen avulla mainostajat voivat käyttää olemassa olevia AdWords-työkalujaan puheluiden optimointiin. Red Venturesin John Suttonin mukaan tämä "avaa uusia ovia sellaisten AdWords-ominaisuuksien käyttöön, jotka pohjautuvat tulostietoihin, kuten tehostettuun napsautuskohtaiseen hintaan ja hankintakohtaisen hintatarjoustavoitteen määrittämiseen".
Voit aloittaa näiden uusien tietojen käytön asentamalla ohjelmakoodin aloitussivullesi. Näin toimimalla voit asettaa tulosseurantatiedoiksi "puhelut" ja tällä tavalla seurata aloitussivuasi. Seuraavaksi voit kohdistaa puhelut kampanjoihin tuloksenoptimointityökalun avulla ja sitten asettaa puheluille hankintakohtaisen hintatavoitteen ja lopuksi vielä automatisoida mainosten näyttämisen puheluita varten.


Jos puhelut ovat tärkeä osa mobiilimainontastrategiaasi ja olet sijoittanut puhelinnumeron tai Soita nyt -painikkeen sivustollesi, aloita puheluiden mittaaminen tämän uuden tulostyypin avulla. Voit optimoida tehokkuuden hyödyntämällä laajaa valikoimaa olemassa olevia AdWords-työkaluja. Saat lisätietoja määrityksestä lukemalla ohjekeskuksen artikkelin.


Kirjoittanut Surojit Chatterjee, Product Manager, Mobile Ads