AdWordsin pitäisi olla turvallinen, reilu ja luotettu markkinointitapa sekä mainostajille että mainoksia napsauttaville henkilöille. Tästä syystä useissa AdWords-käytännöissä keskitytään läpinäkyvyyteen, käyttäjien turvallisuuteen ja yleiseen turvallisuuteen.

Toukokuun 17. päivänä lisäämme nykyisiin AdWords-käytäntöihin kolme vaatimusta, jotka koskevat henkilötietojen salassapitoa ja käyttöä. Vaatimukset ovat voimassa kaikkialla, missä AdWords on käytettävissä.

Jos sivustossasi pyydetään käyttäjiä antamaan maksu-, talous- tai henkilötietoja, tutustu uusiin vaatimuksiin ja tee tarvittavat muutokset, jotta vältyt mainostesi hylkäämiseltä.

1. Kävijälle on tarjottava selkeä ja selvästi havaittava ilmoitus, joka on nähtävissä ennen kuin kävijä lähettää henkilötietoja.
Nykyisten käytäntöjemme mukaan mainostajien on selkeästi kuvattava, miten kerättyjä henkilötietoja käytetään. Pian edellytämme myös, että kuvauksen on oltava helposti käytettävissä ennen kuin sivuston kävijä lähettää tietoja.

2. Kävijällä on oltava mahdollisuus keskeyttää suora viestintä.
Kävijälle on kerrottava, miten sähköpostien, puheluiden tai muun suoran viestinnän vastaanotto voidaan keskeyttää samassa kuvauksessa, jossa kerrotaan, miten henkilökohtaisia tietoja käytetään.

3. Maksutietoja ja tiettyjä talous- ja henkilötietoja kerättäessä on käytettävä SSL-yhteyttä.
Selaimen ja palvelun välillä liikkuvat, arkaluonteiset tiedot salataan monissa sivustoissa Secure Sockets Layer (SSL) -yhteyksien avulla. Käyttäjien turvallisuuden varmistamiseksi AdWords-käytäntö edellyttää, että kaikki mainostajat käyttävät maksutietoja ja tiettyjä talous- ja henkilötietoja (kuten pankkitilin numeroita ja sosiaaliturvatunnuksia) kerätessään SSL-yhteyttä.

Jos haluat lisätietoja, tutustu seuraaviin lisätietolähteisiin:
Tietyt henkilökohtaiset ja taloudelliset tiedot ovat näiden käytäntöjen säätelemiä
SSL-yhteyden käytön aloitusopas

Jotta pysyt ajan tasalla kaikista AdWords-käytäntömuutoksista, seuraa AdWordsin käytäntömuutosten lokia.