Monet mainostajat käyttävät Google Display -verkoston asiayhteyteen kohdistamista tavoittaakseen potentiaalisia asiakkaita silloin, kun he lukevat mainostajan tuotteisiin tai palveluihin liittyvää verkkosisältöä. Tähän saakka olet voinut määrittää avainsanoja, jotka tekevät yhteistyötä käynnistääkseen mainoksia osuvilla verkkosivuilla. Tällä viikolla pystyt määrittämään myös aiheita, joiden avulla voit kohdistaa mainoksesi Google Display -verkoston sivuihin asiayhteyden mukaan. Tämän asiayhteyteen kohdistamisen lisävaihtoehdon avulla voit valita mainostesi kohdistamista varten yli 1 750 aihetta ja ala-aihetta. Tällä tavalla tavoitat verkosta nopeasti laajan yleisön, joka käyttää liiketoimintaasi liittyvää sisältöä.

Mainosten kohdistaminen aiheiden ja avainsanojen avulla

Aiheiden käyttäminen asiayhteyteen kohdistamisessa on laaja ja kattava kohdistusvaihtoehto. Se on myös hyvä tapa tavoittaa laaja yleisö nopeasti ja helposti tunnettuuden tai myynnin kasvattamiseksi. Tässä kohdistusvaihtoehdossa sivun aihe määritetään tutkimalla sivun kaikki ehdot. Kohdistaminen ei perustu yhtä paljon tiettyihin avainsanoihin. Toisaalta avainsanojen käyttäminen asiayhteyteen kohdistamisessa mahdollistaa mainosten kohdistamisen tarkemmin Display-verkoston tietyille sivuille, koska mainosryhmien yksittäisten avainsanojen avulla luodaan teema. Käyttämällä kumpaakin kohdistusvaihtoehtoa yhdessä voidaan kuitenkin tavoittaa yleisö tehokkaasti kaikkialla Google Display -verkostossa. Otetaan esimerkki.

Oletetaan, että myyt digitaalikameroita. Voit käyttää sekä avainsanoihin että aiheisiin perustuvaa asiayhteyteen kohdistamista seuraavasti saavuttaaksesi erilaisia kampanjatavoitteita. Tällaisia tavoitteita ovat esimerkiksi tietoisuuden ja myynnin kasvattaminen.

1. Luo mainosryhmä, joka on kohdistettu ala-aiheeseen Uutiset ja ajankohtaiset tapahtumat >> Teknologiauutiset ja jossa on näyttömainos, kasvattaaksesi kameroiden tunnettuutta tekniikan harrastajien keskuudessa.

2. Kohdista mainosryhmä sitten ala-aiheeseen Valokuva ja video >> Kamerat ja käytä mainosmuotona näyttö- tai multimediamainosta (esimerkiksi videota) kertoaksesi kameroista kiinnostuneille henkilöille tuotteidesi ominaisuuksista ja eduista.

3. Luo lopuksi erillinen mainosryhmä, jossa käytetään avainsanoihin perustuvaa asiayhteyteen kohdistamista ja jonka avainsanat keskittyvät tiettyyn tuotemerkkiin tai kameramalliin. Näytä sitten teksti- tai näyttömainoksia, joihin sisältyy erikoistarjous tai alennus kameroista, jotta saat kyseisen kameramerkin tai -mallin arvosteluja lukevat käyttäjät tekemään ostoksen.

Tämä on vain yksi esimerkki siitä, miten voit käyttää sekä aiheisiin että avainsanoihin perustuvaa asiayhteyteen kohdistamista kasvattaaksesi tunnettuutta ja myyntiä. Voit myös tarkentaa kohdistusta sulkemalla pois aiheita ja ala-aiheita.

Samalla tavalla kuin muutkin Display-verkoston kohdistusvaihtoehdot, asiayhteyteen kohdistaminen aiheen mukaan tukee kaikkia mainosmuotoja, kuten teksti-, näyttö-, video-, ja multimediamainoksia, ja kaikkia hintatarjousvaihtoehtoja, kuten napsautuskohtaisia-, tuhannen näyttökerran- ja hankintakohtaisia hintatarjouksia. Lisäksi voit edelleen käyttää URL-tason raportointia ja muita työkaluja, kuten tuloksenoptimointityökalua.

Voit selvittää, sopiiko tämä kohdistusvaihtoehto sinulle, tutustumalla parhaisiin käytäntöihin. Saat lisätietoja lukemalla ohjekeskuksen artikkeleita.

Kirjoittanut Emel Mutlu, Product Marketing Manager