Ongelman korjaaminen on helppoa, kun ongelma on varmasti tiedossa. Tästä päivästä lukien on entistä helpompi tietää, että kyse on aloitussivun tai sivuston käytäntöongelmasta sen sijaan, että kyseessä on aloitussivun laatua koskeva ongelma. Ennen kuin tutustumme AdWordsissa tehtyihin muutoksiin, joilla asia on selkiytynyt, käydään läpi aloitussivujen käytännön ja laadun erot.


Mitä eroa on aloitussivujen käytännöllä ja laadulla?
Aloitussivun käytännön ensisijainen tarkoitus on varmistaa, että sivustot, joihin käyttäjät päätyvät mainoksia napsautettuaan, ovat turvallisia, luotettavia ja laillisia. Käytännön noudattamisen valvontapäätökset tehdään automaattisten järjestelmien ja ammattitaitoisten asiantuntijoiden avulla. Kun aloitussivujen epäillään rikkovan AdWords-käytäntöjä, aloitussivuihin liittyvät mainokset ja avainsanat poistetaan käytöstä, eivätkä ne voi osallistua AdWords-huutokauppaan. Aloitussivun laatu voi vaikuttaa mainoksen sijoitukseen ja tehokkuuteen AdWords-huutokaupassa. Muiden laatupisteisiin vaikuttavien tekijöiden tavoin automaattiset järjestelmät määrittävät aloitussivun laadun.

Miten AdWords-käyttöliittymä muuttuu?
Jos kohde-URL-osoite ei aiemmin ollut aloitussivun ja sivuston käytäntöjen mukainen, näit, että avainsanojen laatupisteenä oli 1/10, sait ilmoituksen, että mainokset näkyivät harvoin sekä tietoja aloitussivun heikosta laadusta. Aloitussivua koskevan käytännön rikkomuksesta ei mainittu erikseen.

Nyt kyseisten avainsanojen tilasarakkeessa lukee Sivusto jäädytetty. Koska kyseiset avainsanat eivät pysty käynnistämään mainoksia, laatupisteitä ei enää lasketa tai näytetä. Jos siirryt Mainokset-välilehteen, näet, että myös mainosten, jotka eivät näy käytäntötoimenpiteen seurauksena, tilana on Jäädytetty.

Nämä muutokset näkyvät useimmissa aloitussivua koskevan käytännön rikkomuksissa. Muista kuitenkin, että voimme jäädyttää tilin heti, jos kyse on vakavasta rikkomuksesta.

Toivottavasti tällä tavalla korjaavat toimenpiteet on helpompi havaita ja niihin on helpompi ryhtyä, kun kyse on aloitussivua koskevan käytännön toimenpiteistä. Käytäntöihin liittyvää ohjekeskuksen aineistoa ja sähköposti-ilmoitusjärjestelmää ollaan myös parantamassa, joten pysy kuulolla.

Ohjekeskuksessa on lisätietoja AdWords-käytännöistä ja aloitussivun laadusta. Voit myös ottaa yhteyttä ja kysyä tietystä, tiliäsi koskevasta AdWords-käytäntöongelmasta.


Kirjoittanut: Dan Firedman, Product Marketing Manager