AdWords aloittelijoille – osa 2
maanantaina, helmikuuta 21, 2011
Aloittelijoille tai AdWordsin perusteiden kertausta tarvitseville mainostajille tarkoitetun sarjan toisessa osassa käsittelemme, mitä on tärkeää ottaa huomioon mainostekstissä.
Mainosteksti on asiakkaiden näkyvillä sponsoroitujen linkkien yhteydessä, kun asiakas etsii tuotettasi/palveluasi. Mainosta voi pitää käyttäjien tarpeiden ja tuotteesi/palvelusi välisenä siltana. Jotta silta olisi mahdollisimman osuva, noudata alla olevia nyrkkisääntöjä.
· On tärkeää, että mainostekstin, avainsanojen ja aloitussivun välillä on selkeä yhteys.
· Kirjoita jokaisen sanan ensimmäinen kirjain isolla kirjaimella lisätäksesi näkyvyyttä.
· Osuvien avainsanojen ja näkyvän URL-osoitteen käyttö lisää osuvuutta, ja lisäksi käyttäjän on helpompi nähdä, mihin mainos hänet vie.
· Mainoksen syvälinkittäminen kohde-URL-osoitteen kautta mainoksen mainostaman tietyn tuotteen sivulle.
· Avainsanan lisäys kasvattaa napsautussuhdetta. Muista kuitenkin olla käyttämättä sitä, jos avainsanoissa on kirjoitusvirheitä.
· Käytä suoraa toimintakehotusta (Osta nyt) mainostekstissä ja liitä mukaan erikoistarjouksia ja hintatietoja.
Jos noudatat yllä mainittuja neuvoja, saat useita etuja. Voit esimerkiksi näyttää mainokset oikeille ihmisille, koska osuva mainosteksti näkyy asiakkaan hakulausekkeen mukaan. Mainostekstissä voit myös motivoida asiakkaita tarttumaan toimeen ja syvälinkittämällä oikeisiin tuotteisiin viet asiakkaan lähemmäksi ostopäätöstä. Niinpä kaikki nämä ehdotukset tuottanevat enemmän tuloksia ja lisäävät myyntiä.
Toivomme, että nämä vinkit ovat hyödyllisiä, kun mainostat AdWordsissa. Lisätietoja mainostekstin optimoimiseen löydät täältä. Muista myös AdWords-aloitusopas AdWords-ohjekeskuksessa, josta saat lisätietoja ja neuvoja AdWordsin käyttöön. Muista myös tutustua tämän aloittelijoille tarkoitetun blogisarjan seuraavaan viestiin.
Kirjoittaja: Kristin Sarstedt – Inside AdWords -tiimi
Mainosteksti on asiakkaiden näkyvillä sponsoroitujen linkkien yhteydessä, kun asiakas etsii tuotettasi/palveluasi. Mainosta voi pitää käyttäjien tarpeiden ja tuotteesi/palvelusi välisenä siltana. Jotta silta olisi mahdollisimman osuva, noudata alla olevia nyrkkisääntöjä.
· On tärkeää, että mainostekstin, avainsanojen ja aloitussivun välillä on selkeä yhteys.
· Kirjoita jokaisen sanan ensimmäinen kirjain isolla kirjaimella lisätäksesi näkyvyyttä.
· Osuvien avainsanojen ja näkyvän URL-osoitteen käyttö lisää osuvuutta, ja lisäksi käyttäjän on helpompi nähdä, mihin mainos hänet vie.
· Mainoksen syvälinkittäminen kohde-URL-osoitteen kautta mainoksen mainostaman tietyn tuotteen sivulle.
· Avainsanan lisäys kasvattaa napsautussuhdetta. Muista kuitenkin olla käyttämättä sitä, jos avainsanoissa on kirjoitusvirheitä.
· Käytä suoraa toimintakehotusta (Osta nyt) mainostekstissä ja liitä mukaan erikoistarjouksia ja hintatietoja.
Jos noudatat yllä mainittuja neuvoja, saat useita etuja. Voit esimerkiksi näyttää mainokset oikeille ihmisille, koska osuva mainosteksti näkyy asiakkaan hakulausekkeen mukaan. Mainostekstissä voit myös motivoida asiakkaita tarttumaan toimeen ja syvälinkittämällä oikeisiin tuotteisiin viet asiakkaan lähemmäksi ostopäätöstä. Niinpä kaikki nämä ehdotukset tuottanevat enemmän tuloksia ja lisäävät myyntiä.
Toivomme, että nämä vinkit ovat hyödyllisiä, kun mainostat AdWordsissa. Lisätietoja mainostekstin optimoimiseen löydät täältä. Muista myös AdWords-aloitusopas AdWords-ohjekeskuksessa, josta saat lisätietoja ja neuvoja AdWordsin käyttöön. Muista myös tutustua tämän aloittelijoille tarkoitetun blogisarjan seuraavaan viestiin.
Kirjoittaja: Kristin Sarstedt – Inside AdWords -tiimi