AdWords aloittelijoille – osa 1
perjantaina, helmikuuta 11, 2011
Oletko juuri alkanut mainostaa AdWordsissa tai tarvitsetko kertausta ohjelman perusteista? Siinä tapauksessa tämä blogisarja sopii juuri sinulle. Tässä sarjassa käydään läpi eri asioita, joita on tärkeää pohtia, kun mainostat AdWordsissa. Tänään aloitamme käsittelemällä avainsanoja ja sitä, kuinka voit hallita niitä tilissäsi.
Avainsana on termi (sana tai ilmaus), jota käytät käynnistääksesi mainoksesi sponsoroitujen linkkien yhteydessä. On tärkeää miettiä, mitä hakutermejä asiakkaat käyttävät selatessaan verkkoa, ja käyttää sitä inspiraationa mietittäessä tiliin lisättäviä avainsanoja. Kun olet lisännyt uusia avainsanoja tiliisi, on hyvä pitää joitain nyrkkisääntöjä mielessä.
Mitä hyötyä tästä on? Ensinnäkin tarkemmat avainsanat, joiden osuvuus on parempi, saavat aikaan enemmän napsautuksia, joiden ansiosta useampi asiakas vierailee sivustossasi. Se tarkoittaa myös, että markkinointisi on kohdistetumpaa ja että maksat liiketoimintaasi liittyvien asiakkaiden tekemistä napsautuksista. Lisäksi voit tällä tavoin hallita paremmin lähettämääsi viestiä.
Toivomme, että nämä vinkit ovat hyödyllisiä, kun mainostat AdWordsissa. Lisäneuvoja tehokkaan avainsanaluettelon tekemiseen löydät täältä. Lisäksi löydät lisäneuvoja avainsanaluettelon parantamiseen katsomalla ilmaisen video tutoriaali -esittelyn AdWords-verkko-opetuksessa. Viimeisin mutta ei vähäisin lisätiedon lähde on AdWords-aloitusopas AdWords-ohjekeskuksessa.
Muista myös tutustua tämän aloittelijoille tarkoitetun blogisarjan seuraavaan viestiin.
Tekijä: Kristin Sarstedt – Inside AdWords -tiimi
Avainsana on termi (sana tai ilmaus), jota käytät käynnistääksesi mainoksesi sponsoroitujen linkkien yhteydessä. On tärkeää miettiä, mitä hakutermejä asiakkaat käyttävät selatessaan verkkoa, ja käyttää sitä inspiraationa mietittäessä tiliin lisättäviä avainsanoja. Kun olet lisännyt uusia avainsanoja tiliisi, on hyvä pitää joitain nyrkkisääntöjä mielessä.
- Kun avainsanat alkavat saada liikennettä, keskeytä avainsanat joilla on yli 100 näyttökertaa, mutta joiden napsautussuhde on matalampi kuin 1 %. Tämä voi muutoin vaikuttaa avainsanojen laatupisteisiin negatiivisesti.
- Käytä 2–3 sanaa avainsanaa kohden, koska yksi sana on usein liian yleinen eikä tarpeeksi tarkka. Jos esimerkiksi myyt käytettyjä autoja, on hyvä käyttää avainsanana ilmausta käytetty auto pelkän auton sijaan. Jos avainsanana on pelkkä auto, se voi käynnistää mitä tahansa leluautoista uusiin autoihin tai automaalaukseen.
- Käytä avainsanoja, joita käytetään mainostekstissä ja jotka liittyvät selvästi mainokseen, tuotteeseen ja mainostamaasi aloitussivuun.
- Jos sinulla on korkeammat laatupisteet, voit myös mainostaa enemmän samalla budjetilla.
- Kirjoita avainsanat sekä yksikössä että monikossa, jotta ne kattavat kaikki hakutermit.
Mitä hyötyä tästä on? Ensinnäkin tarkemmat avainsanat, joiden osuvuus on parempi, saavat aikaan enemmän napsautuksia, joiden ansiosta useampi asiakas vierailee sivustossasi. Se tarkoittaa myös, että markkinointisi on kohdistetumpaa ja että maksat liiketoimintaasi liittyvien asiakkaiden tekemistä napsautuksista. Lisäksi voit tällä tavoin hallita paremmin lähettämääsi viestiä.
Toivomme, että nämä vinkit ovat hyödyllisiä, kun mainostat AdWordsissa. Lisäneuvoja tehokkaan avainsanaluettelon tekemiseen löydät täältä. Lisäksi löydät lisäneuvoja avainsanaluettelon parantamiseen katsomalla ilmaisen video tutoriaali -esittelyn AdWords-verkko-opetuksessa. Viimeisin mutta ei vähäisin lisätiedon lähde on AdWords-aloitusopas AdWords-ohjekeskuksessa.
Muista myös tutustua tämän aloittelijoille tarkoitetun blogisarjan seuraavaan viestiin.
Tekijä: Kristin Sarstedt – Inside AdWords -tiimi