Negatiiviset avainsanat ovat mainio tapa tarkentaa avainsanaluetteloita ja suodattaa pois kampanjoiden ei-haluttuja näyttökertoja. Jättämällä tietyt termit pois, jotka eivät ole osuvia sivustossa tarjoamiesi palveluiden kannalta, voit parantaa mainostesi osuvuutta ja sijoitetun pääoman tuottoprosenttia.

Sen lisäksi, että monet mainostajat suodattavat tietyt termit pois yksittäisten mainosryhmien tai kampanjoiden sisällä, he myös ylläpitävät yksittäisiä negatiivisia avainsanoja jotka esiintyvät kaikissa kampanjoissa. Näiden termien esimerkit voivat olla ”ilmaisia” tai ”kokeilussa” – hakutermit, jotka eivät ole lupaavia sivustossa myymiesi tuotteiden kannalta. Tällaiset negatiiviset avainsanat eivät vaadi kampanjatason rakenteista hallintaa. Olemme myös kuulleet asiakkailtamme, että he pitävät enemmän skaalautuvammasta tavasta hallita näitä laajasti soveltuvia termisarjoja.

Voimme iloksemme kertoa uudesta tavasta hallita negatiivisia avainsanoja useiden kampanjoiden välillä: negatiiviset avainsanaluettelot. Näiden luettelojen avulla voit hallita negatiivisten avainsanojen ryhmää tilisi Ohjauspaneeli ja kirjasto -osiossa ja liittää ne useisiin kampanjoihin.

Sanotaan, että sinulla esimerkiksi on joukko negatiivisia avainsanoja, joita aina lisäät kampanjoihin hakuverkostossa. Aiemmin sinun tuli kopioida kaikki negatiiviset avainsanat jokaiseen uuteen hakukampanjaan, jonka loit tilissäsi. Nyt voit jaettujen luetteloiden avulla yksinkertaisesti luoda negatiivisten avainsanojen luettelon ja liittää sen jokaiseen hakukampanjaan. Jos haluat lisätä kaikkiin kampanjoihin jonkin uuden avainsanan, voit vain lisätä sen luetteloosi ja se päivittyy automaattisesti kaikkiin kampanjoihin. Samalla tavoin, jos luot uuden kampanjan, voit lisätä negatiivisten avainsanojen luettelosi vain muutamalla napsautuksella ja sulkea pois kaikki tarpeelliset termit.

Lisätietoja negatiivisten avainsanojen luetteloista ja niiden käytöstä on ohjekeskuksessa.

Dan Friedman, Product Marketing Manager