Meillä on ilo esitellä tehostettu napsautuskohtainen hinta, uusi automaattinen hintatarjousominaisuus, jonka avulla parannat sijoitetun pääoman tuottoprosenttia korkeinta napsautuskohtaista hintaa käyttävissä kampanjoissasi. Joka kerta, kun mainos voidaan näyttää, tehostettu napsautuskohtainen hinta säätää korkeinta napsautuskohtaista hintatarjousta mainoksen tuottaman tuloksen todennäköisyyden perusteella. Se käyttää siihen kampanjasi aiempia tulosseurantatietoja. Näin sinun pitäisi saada enemmän tuloksia ja pitää hankintakohtainen kokonaishintasi samana tai pienentää sitä ja toivottavasti käyttää vähemmän aikaa korkeimpien napsautuskohtaisten hintatarjousten hallinnointiin.
   
Miten se toimii?

Otetaan esimerkki. Jussi myy pienoismallilentokonesarjoja ja käyttää tehostettua napsautuskohtaista hintaa kampanjassa, joka sisältää seuraavat avainsanat, joista kunkin korkein napsautuskohtainen hintatarjous on 0,30 €: pienoismallilentokone, pienoismallilentokonesarjat ja koottavat pienoismallilentokoneet. Kun käyttäjä tekee haun "pienoismallilentokonesarjat", AdWords-järjestelmä tunnistaa, että kyseinen termi on tuottanut hyviä tuloksia Jussille aiemmin, ja nostaa siksi korkeimman napsautuskohtaisen hintatarjouksen 0,32 euroon kyseisessä mainoshuutokaupassa. Jos tuloksen todennäköisyys on hyvin suuri, tehostettu napsautuskohtainen hintatarjous voi olla 30 prosenttia korkeinta napsautuskohtaista hintaa suurempi. Näin ollen suurin summa, mikä Jussilta veloitetaan napsautuksesta, on 0,39 €.

Toisaalta kun käyttäjä tekee haun yleisemmällä termillä "pienoismallilentokone", AdWords-järjestelmä tunnistaa, että kyseinen termi ei ole tuottanut Jussille hyviä tuloksia aiemmin, ja laskee korkeimman napsautuskohtaisen hintatarjouksen 0,20 euroon kyseisessä mainoshuutokaupassa. Säätämällä hintatarjouksia Jussin tulostietojen perusteella AdWords-järjestelmä auttaa häntä parantamaan myyntiä ja pitämään keskimääräisen tuloshinnan ennallaan tai pienentämään sitä.

Tehostetulla napsautuskohtaisella hinnalla on ainutlaatuinen kyky ottaa huomioon monia tekijöitä tuloksen todennäköisyyden ennustamisessa. Seuraavassa on joitakin esimerkkejä siitä, mitä tehostettu napsautuskohtainen hinta voi tehdä:
•    Hintatarjouksesi säätäminen sen mukaan, kuinka hyvin tietty haku- tai sisältökumppanin sivusto Google-verkostossa on tuottanut sinulle tuloksia aiemmin.
•    Sen tunnistaminen, milloin tietyt avainsanan sanat (esim. "sarjat") tuottavat hyvin tuloksia, ja hintatarjouksesi säätäminen, kun käyttäjät tekevät hakuja näiden termien muunnelmilla (eli "pienoismallilentokonesarjat lapsille")
•    Ominaisuuksien, kuten käyttäjän sijainnin, kieliasetusten, selaimen ja käyttöjärjestelmän, havaitseminen ja niiden mahdollisen vaikutuksen analysointi mainoksen tuloksen todennäköisyyteen

Aloitus

Jotta voit käyttää tehostettua napsautuskohtaista hintaa, sinun on ensin otettava tulosseuranta käyttöön kampanjoissasi. Tulosseurannan avulla voit hyödyntää sijoitetun pääoman tuottoprosenttia parantavat ominaisuudet, kuten tehostetun napsautuskohtaisen hinnan. Se tarjoaa myös arvokkaita tietoja siitä, kuinka usein mainokset johtavat myynteihin ja kuinka paljon maksat näistä tuloksista.

Jos käytät jo tulosseurantaa, aloittaminen on helppoa. Siirry kampanjan asetusvälilehden Hintatarjoukset ja budjetti -osioon ja valitse Tehostettu napsautuskohtainen hinta -kohdan valintaruutu.

Jos harkitset sijoitetun pääoman tuottoprosentin tehostamistavaksi tehostettua napsautuskohtaista hintaa tai tuloksenoptimointityökalua, katso lisätietoja kahden työkalun eroista näistä usein kysytyistä kysymyksistä.

Ohjekeskuksessa on lisätietoja tehostetusta napsautuskohtaisesta hinnasta ja ohjeita tulosseurannan käyttöön ottamiseksi.