YKSI kampanja kullekin tarjoamallesi tuotteelle tai palvelulle.  Jos sinulla on esimerkiksi kodinkoneliike, joka myy liesiä, pesukoneita ja pölynimureita, sinun on eroteltava tuotteet erillisiin kampanjoihin eli luotava kampanja liesille, kampanja pesukoneille ja kampanja pölynimureille jne.

KAKSI (tai useampia) mainosryhmiä kussakin kampanjassa. Mainosryhmien määrä riippuu tarjoamiesi tuotteiden tai palveluiden muunnelmien määrästä. Jos myyt esimerkiksi valaistustuotteita, sinun kannattaa erotella erityyppiset valaistustuotteet eri mainosryhmiin: luo oma mainosryhmä makuuhuoneen lampuille, työvaloille jne.


(Vähintään) KOLME eri mainosta jokaiselle mainostetulle tuotteelle. Et voi koskaan olla varma, mitkä mainokset herättävät eniten mielenkiintoa, joten kannattaa testata erityyppisiä mainoksia ja seurata, mikä niistä saa parhaan napsautussuhteen.

NELJÄ erilaista avainsanahaun asetusta. Laaja haku mahdollistaa mainosten näyttämisen samantapaisten ilmausten ja osuvien muunnelmien yhteydessä. Ilmaushaku mahdollistaa mainosten näyttämisen hakua tarkasti vastaavien ilmausten yhteydessä. Tarkka haku mahdollistaa mainosten näyttämisen ainoastaan siloin, kun ne vastaavat tarkasti jotain tiettyä ilmausta. Negatiivinen haku varmistaa, että mainos ei näy tiettyä hakutermiä käyttäessä.

(Vähintään) VIISI negatiivista avainsanaa kussakin mainosryhmässä parantavat tilin tehokkuutta. Jos esimerkiksi omistat kirjakaupan, joka myy vain uusia kirjoja, voit käyttää termiä "-käytetyt" negatiivisena avainsanana tilissäsi. Kun käyttäjä hakee termillä "käytetyt kirjat", mainosta ei näytetä, eikä mainos myöskään kerää epäolennaisia näyttökertoja, jotka vaikuttaisivat haitallisesti tilin tehokkuuteen.

KUUSI eri työkalua, joilla voit analysoida mainoksesi tehokkuutta. Siirry Tilaisuudet-välilehteen, katso vasemmalla olevaa Työkalut-kohtaa ja valitse Lisää työkaluja.  Kohdassa Optimoi mainoksia on luettelo erilaisia työkaluja, jotka auttavat sinua analysoimaan mainoksesi tehokkuutta. Suosittelemme kokeilemaan näitä työkaluja!


SEITSEMÄN päivää viikossa ja 24 tuntia vuorokaudessa: kampanjat ovat käynnissä koko ajan niin kauan kuin budjetti sallii. Jos kuitenkin haluat muuttaa niiden päivien tai tuntien määrää, joina mainosta näytetään, voit tehdä tämän kirjautumalla tiliisi, valitsemalla Kampanjat-välilehden ja sen jälkeen Asetukset-välilehden. Valitse muutettava kampanja, selaa alaspäin kohtaan Lisäasetukset ja muokkaa tietoja kohdassa Esitysaikataulu: aloituspäivä, lopetuspäivä, mainosten ajoitus. Kohdassa voit valita, milloin mainoksia näytetään.

(Vähintään) KAHDEKSAN avainsanaa kussakin mainosryhmässä. Suosittelemme lisäämään kampanjaan aluksi enintään 15 avainsanaa, jotta se toimii tehokkaasti. Emme suosittele lisäämään liian montaa avainsanaa mainosryhmää kohti, koska tämä saattaa kerätä mainokselle tarpeetonta liikennettä ja tuottaa näyttökertoja, muttei napsautuksia.

YHDEKSÄN tulosraporttia tilin tehokkuuden parantamiseen haussa. Tutustu raportteihin napsauttamalla Raportointi-välilehteä, valitsemalla Raportit ja Luo uusi raportti. Käytettävissäsi on yhdeksän tulosraporttia (ja kaksi muuta raporttia) kampanjoiden parantamiseen. Tulevien viikkojen aikana siirrämme pääkohdat jokaisesesta raportista Raportointi-välilehdeltä Kampanjat-välilehteen. Jos et siis löydä tiettyä raporttia, se tarkoittaa, että se on siirretty Kampanjat-välilehdelle.

KYMMENEN on avainsanan laatupisteiden enimmäismäärä. Kirjaudu tiliisi, siirry Kampanjat-välilehteen ja sen Avainsanat-välilehteen, jossa on luettelo kaikista käyttämistäsi avainsanoista. Tila-sarakkeessa on kaikkien avainsanojen kohdalla ohjekupla. Napsauttamalla kuplaa näet avainsanan laatupisteet. Laatupisteillä mitataan avainsanojen ja mainosten osuvuutta käyttäjän hakulausekkeeseen nähden, ja ne perustuvat useisiin tekijöihin. Avainsanojen laatupisteet päivitetään usein ja ne vaikuttavat huomattavasti avainsanojen tehokkuuteen. Korkeat laatupisteet tarkoittavat yleisesti ottaen sitä, että avainsana käynnistää mainoksia korkeammassa sijainnissa ja matalammalla hintatarjouksella.


Post content