Kuten monet teistä lukijoista, myös me olemme innoissamme Applen iPadin julkaisusta ja tablet-tietokoneiden lupaavasta tulevaisuudesta (vain englanniksi). Innovatiiviset tuotteet, kuten iPad, edustavat aivan uudenlaisten laitteiden terävintä kärkeä. Niiden avulla tietojen ja sisällön käyttäminen on helpompaa ja hauskempaa.

Viime vuoden ajan olemme pyrkineet kehitystoimillamme varmistamaan, että mainontatuotteemme toimivat hyvin erilaisissa jännittävissä uusissa laitteissa, nimittäin matkapuhelimissa, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut internetselaimet. Näihin kuuluvat mm. iPhone ja puhelimet, joiden käyttöjärjestelmänä on Android. Näiden mobiililaitteiden suosio on suorastaan räjähtänyt, minkä ansiosta mainonnan kattavuus on laajentunut ja mainostajat ovat saaneet erinomaisia tuloksia (vain englanniksi). Näiden korkeatasoisten puhelinten osuus mobiilihakukyselyistä on 50 %, joten mainostajille on erittäin hyödyllistä saada yhteys näihin käyttäjiin.

iPad muistuttaa monessa suhteessa enemmän näitä mobiililaitteita kuin tavallisia pöytäkoneita tai kannettavia tietokoneita. Siinä on mobiilikäyttöjärjestelmä, kosketusnäyttö ja mobiilisovelluksia. Sitä on helppo pitää mukana, joten se soveltuu nettiselailuun missä vain. Tästä syystä olemmekin päättäneet lisätä iPadin AdWordsiin mobiililaitteena, mikä tarkoittaa, että AdWords-mainostajat voivat ulottaa mainoskampanjansa helposti näihin uudentyyppisiin laitteisiin.

Voit varmistaa mainostesi näkymisen iPadin kaltaisissa uusissa mobiililaitteissa valitsemalla kampanja-asetusten Verkostot ja laitteet -osiossa Kaikki mobiililaitteet -vaihtoehdon. Voit myös käyttää oletusasetusta Kaikki käytettävissä olevat laitteet.



Olemme juuri viimeistelemässä asetusta, jonka avulla on mahdollista kohdistaa kampanja erityisesti iPadiin. Asetus saadaan käyttöön lähipäivinä, ja se näkyy, kun valitset Kohdista vain valittuihin mobiililaitteisiin -vaihtoehdon. Jos taas et halua mainostesi näkyvän mobiililaitteissa ja olet jo muuttanut AdWords-asetuksiasi vastaavasti, mainoksesi eivät näy myöskään iPadissa.

On kuitenkin muistettava, että iPadin kaltaiset laitteet ovat kovin uusi asia, joten laitteet voivat kehittyä suuntiin, joita emme vielä aavista. Niinpä jatkamme alan kehityksen tarkkailua ja pyrimme varmistamaan, että mainostajamme saavat tarvitsemansa kattavuuden, säädeltävyyden ja ominaisuudet, joilla heidän mainoskampanjansa onnistuvat, riippumatta siitä, mihin suuntaan laitteet kehittyvät jatkossa.