Pääsiäinen on muutaman viikon kuluttua (28.3.–5.4.). Tämä aika vuodesta saattaa olla hyvin kiireinen monille yrityksille, kuten lentoyhtiöille, hotelleille, ravintoloille, baareille, suklaakaupoille ja autovuokraamoille.

Haut avainsanoilla "pääsiäinen", "pääsiäislomatarjoukset" ja "pääsiäismunat" lisääntyvät huomattavasti pääsiäisen lähetessä. Tämä osoittaa, että potentiaaliset asiakkaat haluavat enemmän lähestyvään juhlapyhään liittyviä tietoja.

Päivitä AdWords-kampanjasi pääsiäistä varten!
  • Luo erillinen kampanja pääsiäistä varten. Näin voit valvoa paremmin päiväbudjettia ja korkeinta napsautuskohtaista hintaa.
  • Suunnittele budjettisi käyttö. Juhlapyhän tuoma liikenteen lisäys saattaa kuluttaa päiväbudjettisi tavallista nopeammin. Tarkista suositeltu päiväbudjetti, jolla saat parhaan näkyvyyden yrityksesi tiedoille.
  • Jaa kampanjat eri mainosryhmiin voimassa olevien tarjousten perusteella. Jos yrityksesi tarjoaa esimerkiksi majoituspalveluita, voit luoda yhden mainosryhmän hotelleille, toisen loma-asunnoille ja kolmannen mökeille.
  • Varmista, että jokainen mainos on liitetty verkkosivustosi sopivimpaan osioon: jos sinulla on esimerkiksi suklaakauppa ja mainostat pääsiäismunia, varmista, että mainos vie potentiaaliset asiakkaat suoraan pääsiäismunia koskevalle sivulle. Mitä nopeammin potentiaalinen asiakas löytää hakemansa, sitä todennäköisemmin hän tekee ostoksen.
  • Potentiaaliset asiakkaat etsivät tarjouksia ja alennuksia. Muista korostaa niitä mainoksessa!
  • Kun valitset avainsanoja, selvitä Google-hakutilastojen avulla, mitä termejä potentiaaliset asiakkaat käyttävät hauissa.
  • Käytä negatiivisia avainsanoja. Jos haluat estää mainoksesi näkymisen hauissa, jotka eivät liity tarjoamaasi tuotteeseen tai palveluun, kokeile negatiivisia avainsanoja, kuten "ilmainen" ja "kokeilu".
  • Näytä mainokset sisältöverkostossa ja varmista, että luot erillisen kampanjan ainoastaan sisältöverkostoa varten.
Hauskaa pääsiäistä!