Kuvittele, että yrityksesi on matkatoimisto, joka yrittää saada lomakauden aikana
asiakkaita kiinnostumaan matkoista Karibian trooppisiin lomakohteisiin. Käyttäjät ehkä
käyvät sivustossa, selailevat tarjontaa ja harkitsevat matkan varaamista, mutta päättävät
kuitenkin, että tarjoamasi hinta ei ole riittävän edullinen. Sitten he jatkavat netin selailua
muualla. Jos päätät myöhemmin tarjota matkoja Karibialle alennettuun hintaan, kuinka
saat kiinni käyttäjät, jotka ovat jo aiemmin ilmaisseet kiinnostuksensa matkustaa sinne?

Tällä viikolla tarjoamme kaikille mainostajillemme uuden ominaisuuden, jonka avulla se
on mahdollista. Ominaisuus on nimeltään uudelleenmarkkinointi. Uudelleenmarkkinointia
voi käyttää kaikissa Googlen sisältöverkoston kampanjoissa. Se on yksinkertainen tapa
saada parempi yhteys käyttäjiin, jotka ovat aiemmin käyneet sivustossasi. 

Uudelleenmarkkinointi sopii hyvin useille erilaisille mainostajille - olipa heidän
tavoitteenaan sitten parantaa bränditietoisuutta tai lisätä napsautuksia ja myyntiä. Se
toimii yhtä lailla näyttömainosten ja tekstimainosten kanssa. Nyt se on kaikkien AdWords-
mainostajien käytettävissä.

Uudelleenmarkkinointikampanjan luominen Googlen sisältöverkostoon on helppoa
AdWordsin uudella Yleisöt-välilehdellä. Uudelleenmarkkinointikampanjoissa voit
hyödyntää samoja ominaisuuksia ja raportteja kuin muissakin AdWords-kampanjoissa -
se on yksinkertaisesti vain uusi tapa saavuttaa mainoksellesi paras yleisö.

Tässä on esimerkki sen toiminnasta. Oletetaan, että edustat koripallojoukkuetta ja
haluat myydä lippuja otteluihin. Voit lisätä verkkosivustosi lipunmyyntisivulle koodin,
jonka avulla voit myöhemmin näyttää osuvia lippumainoksia (kuten viime hetken
tarjouksia) kaikille tällä sivulla käyneille, kun he myöhemmin selaavat muita sivustoja
Googlen sisältöverkostossa. 

Sinulla voi olla käynnissä useita uudelleenmarkkinointikampanjoita samanaikaisesti. Voit
esimerkiksi tarjota ottelulippuja edullisesti käyttäjille, jotka ovat käyneet
lipunmyyntisivullasi ja mainostaa VIP-lippupaketteja käyttäjille, jotka ovat tutustuneet
Kuinka pelipaikalle pääsee -sivuun.

Uudelleenmarkkinointi on yrityksille mainio tapa saavuttaa käyttäjiä, jotka ovat
todennäköisesti halukkaita näkemään mainoksia ja erikoistarjouksia. Sen avulla
mainostajat ja sivustot saavat parempaa tuottoa.

Se myös merkitsee, että käyttäjät näkevät osuvampia ja hyödyllisempiä mainoksia ja
saavat useammin erikoistarjouksia ja alennuksia, jotka saattavat kiinnostaa
heitä. Haluamme, että käyttäjät voivat valita, mitä mainoksia he näkevät, joten he voivat
halutessaan poistaa uudelleenmarkkinoinnin käytöstä Mainosvalintojen hallintatyökalun
avulla. Uudelleenmarkkinointituotteemme noudattavat tietenkin alan standardeja, joita
luovat muun muassa IAB UK ja muut vastaavat alan toimintaa valvovat ryhmät.

Jos olet kiinnostunut uudelleenmarkkinointikampanjan käytöstä, täällä on lisätietoja.