Mainosta mobiililaitteissa! Sarja: Tehostetut soita napsauttamalla -puhelinnumerot
maanantaina, maaliskuuta 29, 2010
Olemme julkaisseet muutama viikko sitten uudet soita napsauttamalla -puhelinnumerot. Soita napsauttamalla -puhelinnumeroita on aikaisemmin näytetty paikallisissa mainoksissa, joita näytetään mobiililaitteissa, joissa on kaikilla toiminnoilla varustettu internetselain, kuten iPhone, Android tai Palm Pre. Tällä viikolla samat soita napsauttamalla -edut tuodaan myös kansallisille mainostajille puhelinlaajennusten avulla. Puhelinlaajennusten avulla pystyt lisäämään puhelinnumeron, joka näytetään aina, kun mainoksesi käynnistyy käyttäjän sijainnista riippumatta. Numerosi näkyy minkä tahansa mainostekstin viimeisellä rivillä sekä nykyisissä että uusissa kampanjoissa. Tällä tavalla asiakkaat pystyvät soittamaan yritykseesi suoraan mainosta napsauttamalla. Tästä on hyötyä erityisesti silloin, jos sinulla on palvelukeskus, joka käsittelee asiakkaiden kyselyt.
(tarkastele täysikokoista kuvaa napsauttamalla)
Näitä ohjeita noudattamalla voit näyttää yrityksesi kansallisen puhelinnumeron mobiililaitteissa, joissa on kaikilla toiminnoilla varustettu internetselain:
1. Määritä puhelinlaajennukset ja lisää yrityksesi puhelinnumero. Asiakkaat voivat soittaa yritykseesi suoraan mainosta napsauttamalla.

(tarkastele täysikokoista kuvaa napsauttamalla tätä)
2. Varmista, että olet valinnut kampanja-asetuksissa mainosten näyttämisen iPhonessa ja muissa mobiililaitteissa, joissa on kaikilla toiminnoilla varustettu internetselain.
(tarkastele täysikokoista kuvaa napsauttamalla)
AdWordsin Kampanjat-sivulta voit tarkistaa, kuinka monta puhelua olet saanut kullakin avainsanalla, mainosryhmällä tai kampanjalla.
Napsauta Kampanjat-sivun Kampanjat-, Mainosryhmät- tai Avainsanat-välilehdessä tilastotaulukon yläpuolella olevaa Ryhmittele-painiketta.
Valitse Napsautustyyppi, jotta näet, mitkä napsautukset tuottivat verkkosivustokäyntejä tai puheluita.
Jos haluat lisätietoja, käy AdWordsin ohjekeskuksessa.
Kirjoittaja: Antti - Inside AdWords-tiimi