Jos olet mobiilimainostaja, voit nyt valita, minkä puhelinten tai operaattoreiden käyttäjille haluat mainoksiasi näyttää. Valitse AdWords-tilisi Kampanja-asetukset-välilehdestä iPhone-laitteet ja muut kaikilla internettoiminnoilla varustetut mobiililaitteet, niin saat uusia tarkennettuja vaihtoehtoja laitteeseen ja operaattoriin kohdistamiseksi. Käytettävissä olevat vaihtoehdot vaihtelevat kampanjalle valitun maan mukaan.



Tämän paremman kohdistuksen myötä käyttäjät näkevät osuvampia mainoksia. Mainostajat, joiden viesti tai tarjous liittyy operaattoriin tai laitteeseen, voivat näyttää viestinsä oikeille käyttäjille. Siitä voi olla hyötyä erityisesti mainostajille, joilla on tietyille laitteille optimoituja aloitussivuja tai laskutussopimuksia tiettyjen operaattoreiden kanssa, tai jotka ovat kehittäneet mobiilisovelluksia tiettyyn käyttöympäristöön. Jos siis käytät esim. Android-puhelinta, et näe iPhone-sovellusten mainoksia.

Olemme myös helpottaneet mobiilisovellusmainosten kohdistamista kaikille. Nyt mobiilisovellusten latauksiin automaattisesti linkittävät mainokset näkyvät vain laitteissa, jotka tarjoavat kyseisiä sovelluksia. Lisäksi mainoksessa on Lataa-linkki URL-osoitteen sijaan. Mainostajien tarvitsee vain lisätä itunes.apple.com/ tai market.android.com/ ja sovelluksen nimi mainoksen näkyvään URL-osoitteeseen, jolloin mainoksessa näkyy automaattisesti linkki Lataa iPhone-sovellus tai Lataa Android-sovellus.

Toivottavasti nämä uudet kohdistusvaihtoehdot tuottavat paremman ja osuvamman käyttökokemuksen.