Korkeatasoisten mobiilimainosten uudet raportointivaihtoehdot
keskiviikkona, helmikuuta 17, 2010
Tiedät varmasti, että AdWords-mainoksiasi näytetään pöytätietokoneissa ja kannettavissa tietokoneissa. Mutta tiesitkö, että voit kohdistaa mainoksesi myös mobiililaitteisiin, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut internetselaimet? Google luokittelee älypuhelimet Android-, iPhone- ja Palm WebOS -laitteiksi.
Viimeisen vuoden aikana ostoksiin liittyvätkyselyt älypuhelimista ovat lisääntyneet tasaisesti. iPhone-käyttäjät suorittavat 50 kertaa enemmän hakuja kuin standardipuhelimien käyttäjät.
Julkistamme nyt uuden, hienon AdWords-raportin, jonka avulla voit tarkastella ja vertailla pöytäkoneiden ja korkeatasoisten mobiililaitteiden napsautuksia, näyttökertoja, napsautussuhdetta ja muita tehokkuustietoja.
Voit tarkastella eri laitteiden tilastotietoja Kampanjan yhteenvedon, mainosryhmien ja mainosten raporteissa. Valitse avattavasta Ryhmittele -valikosta vaihtoehto Laite.
Huomaa, että voit tarkastella tietoja ainoastaan 3.6.2009 alkaen.
Toivomme, että näistä tiedoista on hyötyä sinulle. Muista, että voit luoda erillisiä kampanjoita ja mainosryhmiä mobiililaitteissa näytettäville mainoksille. Tämä helpottaa mainosten, avainsanojen ja hintatarjousten muokkaamista tehokkuuden optimoimiseksi.
Mike Schipper, markkinoinnin tuotejohtaja, mobiilimainokset