Paikallisten mainostajien potentiaaliset asiakkaat, jotka tekevät hakuja matkapuhelimillaan, haluavat usein soittaa yritykseen sivuston selaamisen sijaan. Halusipa potentiaalinen asiakas sitten tehdä tilauksen, varauksen tai kysellä palveluista, puhelinsoitto on helppo tapa ottaa yhteyttä yritykseen. Se myös erottaa matkapuhelinten käyttäjät tietokoneen käyttäjistä.

Nyt voit helpottaa asiakkaiden yhteydenottoja puhelimitse ja seurata kuinka monta puhelua olet saanut mainosten kautta.

Voit sisällyttää yrityksen toimipistekohtaisen puhelinnumeron mainoksiin, jotka näkyvät mobiililaitteissa, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut internetselaimet. Käyttäjät voivat napsauttaa numeroasi ja soittaa yritykseesi yhtä helposti kuin siirtyä verkkosivustoosi. Ja koska mainoksia voidaan näyttää käyttäjän sijainnin perusteella, potentiaalinen asiakas näkee lähimmän toimipisteen puhelinnumeron – ja voi soittaa siihen napsauttamalla – sen sijaan, että näkisi kauempana sijaitsevan toimipisteen puhelinnumeron.

Betakokeiluun osallistuneet mainostajat saivat erittäin myönteisiä tuloksia: napsautussuhde nousi keskimäärin 5–30 prosenttia. Lisäksi monien mainostajien verkkosivustot keräsivät enemmän napsautuksia ja puheluiden määrä kasvoi.

Näitä ohjeita noudattamalla voit näyttää yrityksen soita napsauttamalla -puhelinnumeron mobiilimainoksissa:

  • Määritä sijaintilaajennukset ja lisää yrityksesi puhelinnumero. Asiakkaat voivat soittaa mainosta napsauttamalla yrityksen heitä lähinnä olevaan toimipisteeseen.

2. Varmista, että olet valinnut kampanja-asetuksissa mainosten näyttämisen iPhonessa ja muissa mobiililaitteissa, joissa on kaikilla toiminnoilla varustettu internetselain.

Siinä kaikki. Asiakkaat voivat nyt soittaa sinulle suoraan mainoksista. Jos kampanjasi on jo määritetty oikein, mainoksissa alkaa automaattisesti näkyä yrityksesi puhelinnumero mobiililaitteissa, joissa on kaikilla toiminnoilla varustettu internetselain. Napsautus, jolla käyttäjä soittaa yritykseesi, on samanhintainen kuin napsautus, jolla käyttäjä siirtyy verkkosivustoosi.

Näin voit tarkistaa, kuinka monta puhelua olet saanut mainosten kautta:
  1. Siirry AdWords-tilisi Kampanjan yleiskatsaus -välilehteen.
  2. Valitse avattava Suodatin ja näkymät -valikko ja valitse Ryhmittele verkoston mukaan.
  3. Valitse sitten Napsautustyyppi.
Raportti näyttää kuinka monta napsautusta ja puhelua olet saanut. Voit tarkastella vastaanotettuja puheluita kampanja-, mainosryhmä- tai avainsanatasolla.

Jos kampanjaasi on jo määritetty puhelinnumerot sijaintilaajennuksineen ja valittuna on mobiililaitteet, joissa on kaikilla toiminnoilla varustetut selaimet, mutta haluat poistaa soita napsauttamalla -toiminnon, sinun tarvitsee vain poistaa puhelinnumero AdWordsin sijaintilaajennuksista