Näyttötulosseurannan raportit Google-sisältöverkostoon
torstaina, lokakuuta 01, 2009
Aiemmin tänä vuonna kerroimme suunnitelmistamme parantaa Google-sisältöverkoston näyttömainoskampanjoiden tulosten mittaamista.
Jotta voimme auttaa mainostajia mittaamaan tarkemmin näyttömainoskampanjoidensa arvoa, julkaisemme tänään Google-sisältöverkostossa uuden näyttötulosseurannan raportointiominaisuuden.
Näyttömainokset lisäävät tehokkaasti tuotemerkkien tunnettuutta ja kiinnostusta tehdä hankintoja. Näyttötulosseurannan raporteilla voidaan mitata paremmin näyttömainoskampanjan vaikutusta niissä tapauksissa, joissa mainos nähdään, mutta joissa sitä ei napsauteta heti. Näyttötulosseurannan raportointi mittaa niiden tulosten määrää, jotka syntyivät 30 päivän kuluessa sellaisen näyttömainoksen näkymisestä, josta ei saatu mainosnapsautusta.
Näyttötulosseurannan raporttien avulla on helpompi verrata Google-sisältöverkoston kampanjan ja muiden näyttömainoskampanjoiden tehoa. Ominaisuus auttaa määrittämään parhaat mainostustavat ja -paikat, näyttömainoskampanjoiden parhaat optimointitavat sekä sen, miten mainontaan kuluvat rahat voidaan käyttää tehokkaammin.
Otetaan esimerkki näyttötulosseurannan raportoinnista: myyt verkossa lemmikkien ruokia ja mittaat sivustosi sähköpostikirjeen tilausten ja ostoskorin Kiitos-sivujen tuloksia. Jos käyttäjä näkee näyttömainoksesi, ei napsauta sitä, mutta palaa sivustoosi seuraavien 30 päivän kuluessa tilaamaan sähköpostikirjeen ja ostamaan kymmenen purkkia luomukissanruokaa, näet kaksi näyttötulosta AdWordsin Kampanjat-välilehdessä.
Tästä päivästä lähtien voit myös siirtyä AdWordsin Kampanjat-välilehteen ja ottaa käyttöön valinnaisen näyttötulosseurannan raporttisarakkeen. AdWordsin tulosseurannan on oltava käytössä, jotta näyttötulosseurannan raportointi toimii kampanjoissa.
Lisätietoja näyttötulosseurannan raportoinnista Google-sisältöverkostossa on ohjekeskuksessa. Toivomme, että ominaisuus tarjoaa mainostajille tarkemmat tiedot kampanjoista ja auttaa saamaan parhaan mahdollisen hyödyn näyttömainoskampanjoista.
Kirjoittaja: Maija - Inside AdWords-tiimi
Jotta voimme auttaa mainostajia mittaamaan tarkemmin näyttömainoskampanjoidensa arvoa, julkaisemme tänään Google-sisältöverkostossa uuden näyttötulosseurannan raportointiominaisuuden.
Näyttömainokset lisäävät tehokkaasti tuotemerkkien tunnettuutta ja kiinnostusta tehdä hankintoja. Näyttötulosseurannan raporteilla voidaan mitata paremmin näyttömainoskampanjan vaikutusta niissä tapauksissa, joissa mainos nähdään, mutta joissa sitä ei napsauteta heti. Näyttötulosseurannan raportointi mittaa niiden tulosten määrää, jotka syntyivät 30 päivän kuluessa sellaisen näyttömainoksen näkymisestä, josta ei saatu mainosnapsautusta.
Näyttötulosseurannan raporttien avulla on helpompi verrata Google-sisältöverkoston kampanjan ja muiden näyttömainoskampanjoiden tehoa. Ominaisuus auttaa määrittämään parhaat mainostustavat ja -paikat, näyttömainoskampanjoiden parhaat optimointitavat sekä sen, miten mainontaan kuluvat rahat voidaan käyttää tehokkaammin.
Otetaan esimerkki näyttötulosseurannan raportoinnista: myyt verkossa lemmikkien ruokia ja mittaat sivustosi sähköpostikirjeen tilausten ja ostoskorin Kiitos-sivujen tuloksia. Jos käyttäjä näkee näyttömainoksesi, ei napsauta sitä, mutta palaa sivustoosi seuraavien 30 päivän kuluessa tilaamaan sähköpostikirjeen ja ostamaan kymmenen purkkia luomukissanruokaa, näet kaksi näyttötulosta AdWordsin Kampanjat-välilehdessä.
Tästä päivästä lähtien voit myös siirtyä AdWordsin Kampanjat-välilehteen ja ottaa käyttöön valinnaisen näyttötulosseurannan raporttisarakkeen. AdWordsin tulosseurannan on oltava käytössä, jotta näyttötulosseurannan raportointi toimii kampanjoissa.
Lisätietoja näyttötulosseurannan raportoinnista Google-sisältöverkostossa on ohjekeskuksessa. Toivomme, että ominaisuus tarjoaa mainostajille tarkemmat tiedot kampanjoista ja auttaa saamaan parhaan mahdollisen hyödyn näyttömainoskampanjoista.
Kirjoittaja: Maija - Inside AdWords-tiimi