Uuden käyttöliittymän torstait: Esittelyssä Verkostot-välilehti
keskiviikkona, heinäkuuta 08, 2009
Uuden käyttöliittymän torstain tässä numerossa kerromme Verkostot-välilehdestä. Verkostot-välilehti korvaa edellisen käyttöliittymän Sijoittelut-välilehden ja auttaa ymmärtämään paremmin, missä mainoksiasi näytetään. Verkostot-välilehdessä voit tarkastella mainostesi tehokkuutta eri verkostoissa, kuten Google-haussa, hakukumppaneissa ja sisältöverkostossa.

Kun tarkastellaan, miten sisältöverkostosi mainokset menestyvät, nähdään, että uusi käyttöliittymä jakaa sisältöverkoston tilastot kahteen ryhmään: automaattisiin sijoitteluihin ja ohjattuihin sijoitteluihin.
Automaattiset sijoittelut ovat sisältöverkoston sivuja, joihin mainoksesi on kohdistettu asiayhteyden mukaan. Asiayhteyteen kohdistamisessa avainsanaluettelosi teemat sovitetaan verkostomme sivustojen osuvien sivujen sisältöön. Jos sinulla on mainosryhmässäsi esimerkiksi avainsana hiihtovälineet, Google voi kohdistaa mainoksesi asiayhteyden mukaan sivuun, jossa kerrotaan onnistuneimmista verkossa tehdyistä hiihtovälinekaupoista.
Ohjatut sijoittelut ovat sivustoja tai tarkkoja URL-osoitteita, jotka olet valinnut. Ohjattujen sijoittelujen avulla voit asettaa sivustolle tarkan hintatarjouksen. Jos sivusto on kannaltasi erittäin tehokas ja haluat lisätä näkyvyyttäsi, voit nostaa hintatarjoustasi kyseiselle sijoittelulle. Toisaalta, jos sivusto ei ole erityisen osuva tarjouksesi kannalta, voit laskea hintatarjoustasi tai sulkea sivuston pois.
Kun lisäät sivuston ohjattuihin sijoitteluihisi, käytämme edelleen avainsanojasi sisällöllisesti osuvien sivujen löytämiseksi.

Automaattiset sijoittelut
Kun siirrymme takaisin tiliin, voimme tarkastella automaattisia sijoitteluita lähemmin. Valitsemalla näytä tiedot -vaihtoehdon näkyviin tulee taulukko sivustoista, joissa mainoksiasi näytetään. Jos olet käyttänyt edellisen käyttöliittymän sijoittelun tehokkuusraporttia, taulukon pitäisi näyttää tutulta. Uudessa käyttöliittymässä taulukko on suoraan tilissäsi.

Kuten näet, jokaisen sivuston tehokkuus on eritelty. Vihreät Lisätty-kuvakkeet näkyvät niiden sivustojen vieressä, jotka on jo lisätty ohjattuihin sijoitteluihisi.
Taulukossa on muutamia toimintoja, jotka voidaan suorittaa. Voit lisätä sivuston ohjattuihin sijoitteluihisi ja tehdä sille erillisen hintatarjouksen. Jos haluat nähdä erittelyn tehokkuudestasi yksittäisessä URL-osoitteessa, jossa mainoksiasi on näytetty, valitse sivusto ja sen jälkeen Näytä URL-raportti. Jos sivusto puolestaan ei vastaa mainontatavoitteitasi, voit sulkea sen pois mainosryhmästäsi tai kampanjastasi.
Ohjatut sijoittelut
Ohjatut sijoittelusi näytetään samanlaisessa taulukossa:

Koska olet asettanut tarkkoja hintatarjouksia ohjatuille sijoitteluille, tässä taulukossa on sarake korkeimmalle napsautuskohtaiselle hinnalle. Kuten uuden käyttöliittymän muissakin osissa, voit tehdä muutoksia suoraan taulukossa. Jos haluat esimerkiksi vaihtaa sijoittelusi hintatarjousta, napsauta sijoittelua ja anna uusi hintatarjous. Voit tarkastella URL-raporttia samalla tavalla kuin automaattisissa sijoitteluissa tutkiaksesi tarkemmin, missä mainoksiasi näytetään.
Verkostot-välilehden alalaidasta löytyy Poissulkemiset. Tällä alueella luetellaan sijoittelut, jotka olet sulkenut pois, jotta mainoksesi eivät näkyisi niissä. Voit sulkea sijoittelun pois mainosryhmä- tai kampanjatasolla.

Siinä kierroksemme Verkostot-välilehdessä. Löydät lisätietoja ohjekeskuksesta ja uuden käyttöliittymän sivustoilta.

Kun tarkastellaan, miten sisältöverkostosi mainokset menestyvät, nähdään, että uusi käyttöliittymä jakaa sisältöverkoston tilastot kahteen ryhmään: automaattisiin sijoitteluihin ja ohjattuihin sijoitteluihin.
Automaattiset sijoittelut ovat sisältöverkoston sivuja, joihin mainoksesi on kohdistettu asiayhteyden mukaan. Asiayhteyteen kohdistamisessa avainsanaluettelosi teemat sovitetaan verkostomme sivustojen osuvien sivujen sisältöön. Jos sinulla on mainosryhmässäsi esimerkiksi avainsana hiihtovälineet, Google voi kohdistaa mainoksesi asiayhteyden mukaan sivuun, jossa kerrotaan onnistuneimmista verkossa tehdyistä hiihtovälinekaupoista.
Ohjatut sijoittelut ovat sivustoja tai tarkkoja URL-osoitteita, jotka olet valinnut. Ohjattujen sijoittelujen avulla voit asettaa sivustolle tarkan hintatarjouksen. Jos sivusto on kannaltasi erittäin tehokas ja haluat lisätä näkyvyyttäsi, voit nostaa hintatarjoustasi kyseiselle sijoittelulle. Toisaalta, jos sivusto ei ole erityisen osuva tarjouksesi kannalta, voit laskea hintatarjoustasi tai sulkea sivuston pois.
Kun lisäät sivuston ohjattuihin sijoitteluihisi, käytämme edelleen avainsanojasi sisällöllisesti osuvien sivujen löytämiseksi.

Automaattiset sijoittelut
Kun siirrymme takaisin tiliin, voimme tarkastella automaattisia sijoitteluita lähemmin. Valitsemalla näytä tiedot -vaihtoehdon näkyviin tulee taulukko sivustoista, joissa mainoksiasi näytetään. Jos olet käyttänyt edellisen käyttöliittymän sijoittelun tehokkuusraporttia, taulukon pitäisi näyttää tutulta. Uudessa käyttöliittymässä taulukko on suoraan tilissäsi.

Kuten näet, jokaisen sivuston tehokkuus on eritelty. Vihreät Lisätty-kuvakkeet näkyvät niiden sivustojen vieressä, jotka on jo lisätty ohjattuihin sijoitteluihisi.
Taulukossa on muutamia toimintoja, jotka voidaan suorittaa. Voit lisätä sivuston ohjattuihin sijoitteluihisi ja tehdä sille erillisen hintatarjouksen. Jos haluat nähdä erittelyn tehokkuudestasi yksittäisessä URL-osoitteessa, jossa mainoksiasi on näytetty, valitse sivusto ja sen jälkeen Näytä URL-raportti. Jos sivusto puolestaan ei vastaa mainontatavoitteitasi, voit sulkea sen pois mainosryhmästäsi tai kampanjastasi.
Ohjatut sijoittelut
Ohjatut sijoittelusi näytetään samanlaisessa taulukossa:

Koska olet asettanut tarkkoja hintatarjouksia ohjatuille sijoitteluille, tässä taulukossa on sarake korkeimmalle napsautuskohtaiselle hinnalle. Kuten uuden käyttöliittymän muissakin osissa, voit tehdä muutoksia suoraan taulukossa. Jos haluat esimerkiksi vaihtaa sijoittelusi hintatarjousta, napsauta sijoittelua ja anna uusi hintatarjous. Voit tarkastella URL-raporttia samalla tavalla kuin automaattisissa sijoitteluissa tutkiaksesi tarkemmin, missä mainoksiasi näytetään.
Verkostot-välilehden alalaidasta löytyy Poissulkemiset. Tällä alueella luetellaan sijoittelut, jotka olet sulkenut pois, jotta mainoksesi eivät näkyisi niissä. Voit sulkea sijoittelun pois mainosryhmä- tai kampanjatasolla.

Siinä kierroksemme Verkostot-välilehdessä. Löydät lisätietoja ohjekeskuksesta ja uuden käyttöliittymän sivustoilta.