AdWords-kampanjat on luotu, avainsanaluettelot valittu, mainosryhmät on suunniteltu tarkasti ja jokaiseen mainosryhmään on lisätty useita mainostekstimuunnelmia. Tehokkuutta seurataan säännöllisesti, mutta liikenteen, napsautusten tai tulosten määrää halutaan yhä kasvattaa.

Ei hätää, annamme aina vinkkejä mainostajille kampanjoiden rakenteen ja tehokkuuden parantamiseksi.

Voit aloittaa ottamalla käyttöön kaksi peruskäsitettä AdWords-tilin hallinnoinnissa:

1. Varmista, että verkkosivustosi on suunniteltu hyvin ja että käyttäjät löytävät tuotetiedot, hinnat ja tarkat tiedot helposti.

Yritä tehdä ostokierrosta lyhyt ja tehokas: auta AdWords-mainostasi napsauttaneita käyttäjiä löytämään etsimänsä tuote välittömästi. Ostokierrossa on yleensä neljä päävaihetta: huomion kiinnittäminen, mielenkiinnon herättäminen, ostohalun herättäminen ja toiminnon suorittaminen. Jos haluat kehittää tuotemerkkiä tai lisätä myyntiä, valitse oikea sivu, jolla saat halutun vaikutuksen nopeasti. Tutkimuksissa on havaittu, että jos käyttäjä joutuu napsauttamaan useammin kuin kolmesti löytääkseen etsimänsä, käyttäjä poistuu sivustosta. Vältä siis sitä!

2. Pidä kampanjoiden tavoitteet mielessä niitä luodessasi.

Jos tiettyjen tuotteiden myynnin on oltava etusijalla, laita ne erilliseen kampanjaan, jotta voit hallita päiväbudjettejasi tarkemmin. Jos haluat seurata eri maiden myyntiä (vaikka niissä puhuttaisiin samaa kieltä), luo erilliset kampanjat, joissa on omat budjetit ja aluekohdistusasetukset. Voit myös luoda erillisiä kampanjoita kielen tai sesongin mukaan tai luoda vaikka yleisiä mainosryhmiä tiettyyn aiheeseen keskittyvien mainosryhmien sijasta.

Oikeiden työkalujen käyttäminen sivuston ja AdWords-kampanjan tehokkuuden seuraamiseen on myös tärkeää. Käytettävissä on maksuttomia AdWords-työkaluja, kuten tulosseuranta ja Analytics, joiden asentaminen on helppoa. Työkalujen avulla saat lisätietoja siitä, mistä napsautukset tulivat, mistä napsautuksista syntyy myyntiä, mitkä sivut tuottavat enemmän myyntiä tai viittauksia ja missä mahdolliset asiakkaat poistuvat sivustostasi.

Myöhemmin tutustumme tarkemmin erilaisiin AdWords-kampanjan kehittämis- tai optimointitapoihin haluttujen tulosten saavuttamiseksi:
  1. Optimointi sijoitetun pääoman tuottoprosentin (ROI) kannalta: Paranna kampanjan tehokkuutta tarkoilla ja osuvilla avainsanoilla sekä tehokkailla mainosteksteillä, jotka houkuttelevat ostamaan.
  2. Optimointi kävijämäärän kannalta: Ohjaa sivustoosi enemmän kävijöitä käyttämällä suuren liikennemäärän avainsanoja ja tekemällä mainoksistasi entistä houkuttelevampia. Opi parantamaan kampanjoiden laatua mainosten sijoituksen parantamiseksi ja napsautusmäärän lisäämiseksi.
  3. Optimointi tuotemerkin kehittämisen kannalta: Keskity hankkimaan laaja verkkoyleisö kampanjallesi ja opi AdWordsin eri mainontakanavista. Saat myös tietoa erilaisista kampanjatyypeistä, joiden avulla mainosten näkyvyyttä voi parantaa.
Saat lisätietoja pysymällä kuulolla ja seuraamalla optimointi-vihjeitämme!