AdWords on suunniteltu näyttämään osuvia mainoksia käyttäjien hakukyselyiden yhteydessä. Tarkoituksena on antaa käyttäjille laadukkaita hakutuloksia, joita käyttäjät todennäköisesti napsauttavat. Tästä syystä mainoksen näyttämiseksi valitut avainsanat vaikuttavat suoraan siihen, millä hakukyselyillä mainos näytetään.

Tässä artikkelissa esitellään avainsanatyökalu. Se on maksuton työkalu, jolla voit luoda kattavan ja tehokkaan avainsanaluettelon.

Miksi avainsanatyökalua kannattaa käyttää?

Annat avainsanan ja avainsanatyökalu luo luettelon siihen liittyvistä hakukyselyistä sekä avainsanan kilpailijoiden ja hakumäärien käyttötiedoista. Ehdotusten avulla voit optimoida kampanjan. Työkalun avulla voit
  • löytää uusia avainsanoja ja lisätä ne valittuun mainosryhmään
  • löytää negatiivisia avainsanoja ja estää ei-toivotut näyttökerrat ja napsautukset
  • tarkentaa nykyistä avainsanojen luetteloa
  • arvioida lisättyjen avainsanojen tuoman liikenteen määrää.
Mistä avainsanatyökalu löytyy?

Avainsanatyökalua voidaan käyttää kolmella tavalla:
Kun avainsanatyökalua käytetään mainosryhmätasolla, järjestelmä ottaa huomioon kampanja-asetukset ja tilisi tehokkuushistorian. Työkaluvalikon tai ulkoisen URL-osoitteen kautta käytettäessä kyseiset tiedot eivät ole käytettävissä. Tässä tapauksessa voit valita kohdistusmaan ja -kielen kyseisten asetusten ottamiseksi huomioon avainsanatyökalun tuloksissa.

Oheisten vinkkien avulla löydät osuvia avainsanoja mainoksillesi entistä helpommin:
  1. Avainsanat kannattaa valita laadun eikä määrän perusteella. Osuvat avainsanat tuottavat todennäköisemmin tuloksia. Muista, että suuria hakumääriä tuottavat avainsanat tai ne avainsanat, joissa mainostajien kilpailu on kovaa, eivät välttämättä aina tuota osuvia viittauksia.
  2. Käytä lyhyitä avainsanoja (1 tai 2 sanaa), jotta työkalu tunnistaa, mistä sanoista ehdotuksia etsitään.
  3. Tunnista negatiivisia avainsanoja työkalun avulla. Avainsanatyökalu voi näyttää avainsanoja, jotka eivät liity liiketoimintaasi. Käytä niitä negatiivisina avainsanoina ja estä mainostesi näkyminen asiaan liittymättömissä hauissa.
  4. Etsi avainsanoja sivustosi sisällön perusteella. Sen sijaan, että annat avainsanoja, kokeile käyttää Verkkosivuston sisältö -vaihtoehtoa. Sen avulla voit antaa yrityksesi sivuston tai jonkin muun yritykseen liittyvän sivuston URL-osoitteen. AdWords-järjestelmä tarkistaa sivusi ja ehdottaa sen jälkeen avainsanoja. Lisätietoa täältä:
Muita vinkkejä on ohjekeskuksessamme: