Mobiililaitteisiin siirtyminen ei enää ole vain tulevaisuudenkuva. Se on nykypäivää. Esittelimme toukokuisessa Google Performance Summitissa täysin uudenlaisen mainosalustan. Sen suunnittelussa lähdettiin perusasioista, joiden avulla kuluttajat ja mainostajat pystyvät hyödyntämään mobiilimaailman täyden potentiaalin: laajennetut tekstimainokset ja reagoivat mainokset vangitsevat kuluttajien huomion, ja laitekohtaisia hintatarjouksia muokkaamalla voit hallita mainostesi optimointia entistä tarkemmin ja joustavammin.

Nämä innovaatiot ovat tästä eteenpäin AdWordsia käyttävien mainostajien saatavilla ympäri maailman.

Aloita laajennettujen tekstimainosten käyttö
Aiemmin tänä vuonna poistimme oikean reunan mainokset, jotta hakujen tekeminen mobiililaitteilla, pöytätietokoneilla ja tableteilla sujuisi entistä helpommin ja yhtenäisemmin. Tämä antoi esimakua AdWordsin koko 15-vuotisen taipaleen suurimmasta mainospäivityksestä.

Laajennetut tekstimainokset on optimoitu suosituimpien älypuhelinten näyttöjä varten. Niissä on kaksi otsikkoriviä, joille kummallekin mahtuu 30 merkkiä, sekä pitkä kuvausrivi 80 merkin pituiselle tekstille. Saat siis käyttöösi lähes 50 % enemmän mainostekstiä, jotta voit tuoda tuotteesi ja palvelusi tehokkaammin esille.
 
Vakiotyyppinen tekstimainos Laajennettu tekstimainos

Tutkimustemme perusteella pitkät mainosotsikot ovat mobiilikäyttäjille hyödyllisempiä, koska ne antavat lisätietoa yrityksestäsi jo ennen mainoksen klikkaamista. Korviimme on jo kiirinyt ensimmäisiä menestystarinoita mainostajilta, jotka ovat aloittaneet laajennettujen tekstimainosten käytön:



G.jpg

”Guitar Center tekee tiivistä yhteistyötä Adlucent-mainostoimiston kanssa, ja otimme laajennetut tekstimainokset käyttöön ensimmäisten joukossa. Mainostilaa oli nyt enemmän, joten pystyimme korostamaan tarjouksiamme ja silti välittämään brändimme ydinviestin. Teimme samoin itsenäisyyspäivän kampanjassamme. Pelkästään brändäämättömien tuotteiden kampanjoissamme klikkausprosentti on nyt yli kaksinkertainen.” – Robert Spears, Guitar Centerin digitaalisen markkinoinnin päällikkö
L.jpg

”Laajennetut tekstimainokset ovat upea mahdollisuus L'Oréalille ja mainostoimistollemme iCrossingille. Kauneustuotteidemme koko kirjo pääsee nyt entistä monipuolisemmin esiin, ja brändiimme on helpompi rakastua. Kaikki tämä onnistuu yhdellä mainoksella. Tähän mennessä laajennetut tekstimainokset ovat kasvattaneet yhden brändimme klikkausprosenttia 92 % vanhoihin tekstimainoksiimme verrattuna.” – Kirsty Woolley, L'Oréal Luxen monikanavaisen hankinnan päällikkö
E.jpg


”Televiestinnän alalla on kova kilpailu, joten EE:n ja mainostoimisto MEC:n oli saatava laajennetut tekstimainokset käyttöön mahdollisimman pian. Mainosten lisätilan ansiosta saatoimme alusta saakka esitellä brändimme entistä vakuuttavammin ja antaa kuluttajille lisätietoa. Kun tarjosimme 50 % nopeamman verkon ja kerroimme samalla EE:n kilpailukykyisistä hinnoista ja paketeista, klikkausprosenttimme kasvoi 79 %.” – Sam Richardson, EE:n digitaalisen median johtaja
K.png

”Kueski tarttui oitis mahdollisuuteen käyttää laajennettuja tekstimainoksia. Kehitimme heti mainosstrategian tehokkaimpia kampanjoitamme varten. Pystyimme korostamaan palvelumme nopeutta sekä alustojemme turvallisuutta ja varmuutta, joten mainoksen lisätila saatiin heti hyötykäyttöön. Tulokset ovat olleet huikeat, sillä esimerkiksi yleisten hakusanakampanjoidemme konversioprosentti on kasvanut 18 %.” – Rodolfo Orozco, Kueskin käyttäjähankinnan päällikkö

Mainostajien kannattaa ottaa laajennetut tekstimainokset käyttöön mahdollisimman pian, etenkin näin lomakauden kynnyksellä. Olemme laatineet avuksesi parhaiden käytäntöjen oppaan, jossa annetaan konkreettisia vinkkejä ja neuvoja laajennettujen tekstimainosten luomiseen ja niiden optimointiin. Seuraavassa on esimerkkejä:

  • Mieti mainostasi täysin uudesta näkökulmasta ja panosta tehokkaiden otsikoiden laatimiseen
  • Luo useampia laajennettuja tekstimainoksia kutakin mainosryhmää varten ja testaa, mikä niistä toimii parhaiten yrityksesi kannalta

Myös AdWords Editor ja AdWords-sovellusliittymä tukevat laajennettuja tekstimainoksia. Nyt pystyt luomaan ja muokkaamaan mainoksia ryhmänä, mikä säästää aikaa. Saatat käyttää mainostesi hallintaan myös kolmannen osapuolen työkaluja, joista DoubleClick Search, Kenshoo ja Marin Software tukevat laajennettuja tekstimainoksia.


Vakiotyyppisten tekstimainosten luominen ja muokkaaminen poistuu käytöstä 26.10.2016. Tämän päivämäärän jälkeen pystyt siis luomaan ja muokkaamaan tekstimainoksia vain laajennettuina tekstimainoksina. Olemassa olevien vakiotyyppisten tekstimainosten näyttämistä jatketaan edelleen laajennettujen tekstimainosten rinnalla.


Luo reagoivia Display-mainoksia


Mobiilimaailmassa näyttömainosten on sovittava saumattomasti verkkosivustoille ja sovelluksiin, joilla käyttäjät vierailevat. Samalla niiden on toimittava yhtenäisesti eri laitteissa. Kehittämiemme reagoivien mainosten ansiosta mainoksesi mukautuvat vaivatta erilaisiin sisältötyyppeihin ja näyttökokoihin. Kun annat 25 ja 90 merkin otsikot, 90 merkin kuvauksen, kuvan ja URL-osoitteen, Google suunnittelee sinulle mainokset, jotka mukautuvat täydellisesti yli kahteen miljoonaan sovellukseen ja verkkosivustoon Google Display ‑verkostossa (GDN). Reagoivat mainokset muuntautuvat myös natiivimainoksiksi. Niiden avulla voit näyttää kuluttajille mainoksia, jotka sopivat heidän selaamiensa verkkosivustojen tai sovellusten ilmeeseen ja tunnelmaan.

Just.png
Muotialan jälleenmyyjä JustFab.de halusi tavoittaa enemmän ostajia näiden selaillessa verkkosisältöä. JustFab laati otsikot uusista tarjouksista sekä kuvaukset caprihousujen ja nyörisandaalien kaltaisista suosikkituotteista. He lähettivät myös kuvia parhaiten myyvistä tuotteistaan. Sen jälkeen Google suunnitteli heille mainokset, jotka mukautuvat kaikkiin GDN-verkoston kohteisiin. Kampanjan tuloksena JustFab kasvatti konversioprosenttiaan 56 %, kun taas hankintakohtainen hinta (CPA) laski 55 %

Määritä hintatarjousten muokkaukset laitekohtaisesti

Kun pyrimme uudistamaan mobiilimainosten ulkoasua, tarvitsemme myös entistä joustavampia työkaluja mainosten optimointiin eri laitteissa. Kun muokkaat hintatarjouksiasi laitekohtaisesti, pystyt hallitsemaan yhdistettyjä kampanjoita ja siten myös tavoittamaan eri laitteita käyttävät kuluttajat edelleen tehokkaasti. Samalla pystyt määrittämään entistä täsmällisemmin kunkin laitteen hintatarjouksen muokkaukset, olipa kyse sitten mobiililaitteista, pöytätietokoneista tai tableteista. Päivitetty parhaiden käytäntöjen oppaamme auttaa sinua arvioimaan hintatarjousstrategiasi ja asettamaan täsmälliset tehokkuustavoitteet, joissa huomioidaan mobiilimainosten täysi arvo.

Vaikka pystytkin nyt optimoimaan hintatarjouksesi entistä tarkemmin muokkaamalla niitä laitekohtaisesti, muista myös muut tehokkuuteen vaikuttavat seikat, kuten sijainti, kellonaika ja yleisö. Jos haluat optimoida hintatarjouksesi lukuisten asiayhteyteen liittyvien signaalien perusteella, ota käyttöön automaattiset hintatarjoukset. Smart Biddingissä hyödynnetään Googlen tehokasta koneoppimista, jonka avulla voit määrittää osuvammat hintatarjoukset ja saat enemmän irti mainosbudjetistasi. Uusimmat Smart Bidding ‑innovaatiot ovat käytettävissä sekä AdWordsissa että DoubleClick Searchissa.Lähiviikkoina pystyt myös asettamaan kullekin laitteelle hankintakohtaisia hintatavoitteitahyödyntämällä AdWordsissa CPA-tavoitteen Smart Bidding ‑ominaisuutta.

Kuluttajien tavat pitää yhteyttä ympäröivään maailmaan tekniikan avulla ovat mullistuneet. Siksi olemmekin uudistaneet AdWordsin aina mainosmuodoista hintatarjouksiin. Haluamme sinun tavoittavan potentiaaliset asiakkaasi entistä mielekkäämmillä ja osuvammilla tavoilla. Meistä on mukava päästä kehittämään AdWordsin käyttökokemusta kanssasi. Ota yhteyttä ja kerro mielipiteesi!


Kirjoittaja: Sridhar Ramaswamy, vanhempi varapääjohtaja, Mainokset ja kauppa