Tervetuloa kesäkuun Pohjoismaiden blogikirjoituksen pariin! Kesällä tosiaankin julkaisemme vain kerran kuukaudessa aikaisemman kerran kahdessa viikossa -aikataulun sijaan. Toivomme että nautitte kesästä täysimittaisesti ja että kelit pysyvät aurinkoisina!

Tämän kuukauden uutiskirjeessä kerromme teille kuinka mobiililaitteiden kivijalkakauppoihin yhdistävästä voimasta, muistutamme AdWordsiin tämän vuoden puolella tulevista päivityksistä ja kerromme uudesta yhdistetystä mobiilisivuston testityökalusta.

Mobiililaitteiden kivijalkakauppoihin yhdistävä voima

Ihmisten ollessa yhä vähemmän paikkaan sidottuja päästäkseen käsiksi valtavaan määrään tietoa, mikään ei ole niin tärkeää kuin läsnäolosi mobiilissa varmistaminen ja käyttäjäkokemuksen hienosäätäminen tätä tukemaan, eivätkä kivijalkakaupat tähän liittyen tee minkäänlaista poikkeusta. Mobiililaitteet ajavat vierailuja monenlaisin mielikuvituksellisin tavoin — esimerkiksi tyypillistä on se, että käyttäjä on liikkeellä ja etsii mobiililaitteellaan jotain tiettyä palvelua/tuotetta tai että hän on yleisesti vain kiinnostunut erilaisista tarjolla olevista mahdollisuuksista ja vertailee näiden välillä.

Voi sanoa, että mobiili on ottanut itselleen paikallisoppaan roolin täysin ohjatessaan asiakkaiden käyttäytymistä ja auttaen heitä valitsemaan kaikista houkuttelevimmat liikkeet vierailemista varten. Esimerkiksi globaalisti katsottuna 30% kaikista Google-hauista liittyvät jotenkin sijaintiin. Lue lisää mobiilin liikevierailuja ohjaavasta vaikutuksesta tästä lyhyestä, visuaalisesta ja informatiivisesta artikkelista!

AdWordsiin ja analytiikkaan liittyvät tuotepäivitykset vuonna 2016

Global Performance Summit 2016 -tapahtuman aikana toukokuun loppupuolella julkaisimme joukon päivityksiä, jotka olemme suunnitelleet julkaista tämän vuoden kuluessa. Nämä ovat vain pieni osa mielenkiintoisista AdWordsiin ja analytiikkatuotteisiimme tulevista muutoksista, mutta ovatkin sellaisia, että varmasti saavat kaikkien digitaalisesta markkinoinnista kiinnostuneiden mielenkiinnon heräämään. Lue lisää näistä aikaisemmin julkaisemassamme blogikirjoituksessa — tässä katsaus kolmeen päivitykseen:
  • Laajennetut tekstimainokset (expanded text ads): merkittävä päivitys tekstimainoksiin — tuo tekstimainoksiin kaksi otsikkoriviä (30 merkkiä kumpainenkin) ja yhdistetyn 80-merkkisen kuvausrivin
  • Hintatarjousten muokkaukset kaikilla laitteilla: tämä mahdollistaa hintatarjousten muokkauksen asettamisen kaikkien laitteiden välillä aivan niin kuin haluat
  • Lisää mahdollisuuksia paikallissivusi läsnäolon korostamiseen: pystyt näyttämään korostettuja karttanuppeja Google Mapsissa ja mainostaa My Business-sivuasi hakutulosten yhteydessä

Uusi sivuston mobiilitoimivuuden testaamiseen liittyvä työkalu

Aikaisemmin meillä on ollut useampi työkalu sinulle, joilla olet voinut testata sivustoasi eri asioihin liittyen. Nyt olemme yhdistäneet sivuston nopeutta ja mobiilitoimivuutta testaavat työkalut yhteen: tämän työkalun nimi on Mobile Web Site Testing Tool. Nauttikaa!

Kirjoittanut: Antti Kauttonen, Google AdWords