Monille markkinoijille teknologian käyttäminen ja tarvittava skaalaus offline-konversioiden yhdistämiseksi takaisin avainsanoihin ja niitä edistäviin mainoksiin voi olla vaikea tehtävä.Usein heidän on tehtävä tärkeitä päätöksiä eri lähteistä kerättyjen yhdistettyjen tietojen perusteella tai kokonaan ilman tietoja. Tällöin heidän voi olla vaikea ymmärtää AdWords-kampanjoidensa todellista arvoa.

Siksi esittelemme Salesforcen AdWords-konversioiden tuonnin. Salesforcen AdWords-konversioiden tuonti mittaa AdWords-verkkoklikkauksista peräisin olevien offline-konversioidesi arvoa. Sinun ei tarvitse yhdistää AdWords- ja asiakassuhdehallinnan (CRM) tietoja manuaalisesti.

Toimintaperiaate

Kun olet yhdistänyt AdWords- ja Salesforce-tilisi, voit valita, mitä tärkeitä virstanpylväitä haluat seurata konversioina. Niitä voivat olla esimerkiksi hyväksytty liidi tai tehty kauppa. Kun käyttäjä klikkaa mainostasi ja käy verkkosivustollasi, verkkosivustosi tallentaa ainutlaatuisen Google-klikkauksen tunnuksen, joka kertoo verkkosivustollesi, mitä mainosta kävijä klikkasi. Jos kävijä lähettää liidilomakkeen verkkosivustollasi, sivustosi siirtyy klikkauksen tunnuksen kanssa Salesforceen, jonne se tallennetaan vastaavan liidin ja tulevien myyntimahdollisuuksien kanssa.

AdWords tarkistaa Salesforce-tilisi säännöllisesti nähdäkseen, oletko tallentanut myyntisuppiloosi uusia tärkeitä virstanpylväitä, joita olet saanut mainosten klikkauksista. Jos näin on, AdWords laskee kyseiset virstanpylväät AdWords-konversioiksi.

Peninsula, Ison-Britannian suurin henkilöstöhallinnon, työlainsäädännön ja työturvallisuuden asiantuntija sanoo: ”Salesforcen AdWords-konversioiden tuonnin avulla pystymme nyt helposti näkemään avainsanat, jotka tuovat hyviä liidejä. Tämä on auttanut meitä keskittämään toimintamme oikeille alueille ja hyödyntämään budjettiamme paremmin. Alettuamme käyttää tätä ominaisuutta, liidikohtainen hinta on pienentynyt 11 %, koska olemme voineet kohdentaa budjetit uudelleen ja vähentää niiden heikosti toimivien avainsanojen hintatarjouksia, jotka olivat kärkisijoilla.”



Keskity tärkeisiin klikkauksiin
Salesforcen AdWords-konversioiden tuonnin avulla voit tarkastella myyntitoimintojasi kattavammin ja muokata hintatarjouksiasi ja budjettejasi tehokkaammin. Voit esimerkiksi lisätä niiden avainsanojen hintatarjouksia, jotka saavat aikaan myyntivalmiita liidejä, tai keskeyttää mainokset, jotka tuottavat klikkauksia mutta eivät mahdollisuuksia. Näin voit hyödyntää budjettisi järkevämmin ja optimoida mainosstrategiasi tehokkuuden parantamiseksi.

Lisätietoja

Lue lisää Salesforcen AdWords-konversioiden tuonnista AdWordsin ohjekeskuksesta. Tämä ratkaisu on käytettävissä vain kutsusta muutaman seuraavan kuukauden aikana. Se tulee kaikkien mainostajien käyttöön myöhemmin tänä vuonna. Jos haluat pyytää kutsua, ennen kuin ratkaisu tulee kaikkien mainostajien käytettäväksi, ota yhteyttä Googlen myyntiedustajaan tai lähetä tietosi täällä.

Kirjoittaja: Jon Diorio, AdWordsin tuotepäällikkö