Hei kaikki ja tervetuloa taas Pohjoismaiden AdWords-tiimin kerran kahdessa viikossa ilmestyvän uutiskirjeen pariin. Viikko 9:n uutiskirjeessä kerroimme teille See-Think-Do-Care -viitekehyksestä sisällön kehittämiseen sivustollesi erityisesti silmällä pitäen mobiilia ja sen asettamia haasteita.

Sisältö on yksi kolmesta onnistuneen mobiilisivuston pilarista, ja tämänkertaisessa uutiskirjeessä käymme läpi näistä kahta muuta, eli sivuston toteutusta (design) ja nopeutta. Jos haluat katsoa videon liittyen mobiilisivustoon ja -käyttäjäkokemukseen, voit katsoa samat asiat YouTubessa olevasta opetusvideostamme!

Sivuston nopeuden tärkeys

On todella tärkeää, että sivustosi latautuu nopeasti, sillä muuten potentiaaliset asiakkaasi voivat turhautua hitaasti latautuvaan sivustoon ja poistua kilpailijasi sivustolle tämän sijaan. Tutkimusten mukaan yli 40 % käyttäjistä ei jää odottamaan pidempään kuin kolme sekuntia latautuvaa sivustoa. Tarkista sivustosi nopeus nyt — jos saat alhaisen tuloksen, varmista että teet sivustollesi vaadittavia muutoksia, joista työkalu sinulle esimerkiksi kertoo.

Sivuston toteutuksen/designin tärkeys

Suunnitellessasi sivustoasi, sinun tulisi ensimmäiseksi kiinnittää huomiosi siihen, että kuinka hyvin eri elementit edesauttavat tavoitteitasi ennen kuin ajattelet niiden ulkoasua. Vetävä suunnittelu on tärkeässä roolissa, mutta loppujen lopuksi kaiken tulisi sivustollasi olla mietitty lopullisia liiketoiminnan tavoitteita silmällä pitäen.

Ei ole kovin kauaa siitä, että sivustoilla oli hyvin yleistä käyttää erilaisia erikoisohjelmia vaativia ratkaisuja, jotka olivat hyvin raskaita ladata ja kaiken lisäksi eivät kaikilla laitteilla toimineet juuri asennettuun ohjelmistoon liittyvän vaatimuksen vuoksi. Tämä toimikoon varoittavana esimerkkinä, sillä liiketoimesi tavoitteita ei auta yhtään sen, että osalle käyttäjistä sivustosi latautuisi vain osittain tai että se jopa jäisi kokonaan latautumatta!