Ihmiset käyttävät päivän aikana useita eri laitteita – uutisia luetaan usein älypuhelimella, suosittuja videoita katsellaan tabletilla ja lomia suunnitellaan kannettavalla tietokoneella. Tämä luo markkinoijille haasteen: miten löytää oikea ihminen oikeaan aikaan? Googlen yleisöratkaisut auttavat markkinoijia tavoittamaan ihmiset sen perusteella, mikä on heille tärkeää. Tämä perustuu tietoihin, jotka saadaan Google Display ‑verkoston miljoonilta eri verkkosivustoilta ja sovelluksista sekä miljardeista päivittäisistä videoiden katselukerroista YouTubessa. Olitpa sitten kehittämässä yrityksesi brändiä tai kasvattamassa myyntiä, voimme auttaa sinua näyttämään osuvimmat viestit asiakkaalle ostopolun eri vaiheissa. Näin yrityksesi voi löytää oikean yleisön Googlen Display- ja videomainosten avulla:

  • Kohderyhmätiedot – Tavoita asiakkaita valitsemiesi kohderyhmätietojen, kuten iän, sukupuolen ja huoltajuuden, avulla. Esimerkiksi reppujen mainoskampanja koulujen alkamisen aikaan voi tavoittaa 25–34-vuotiaat äidit.
  • Suhdeyleisöt – Edistä brändin tunnettavuutta ja sitouttamista tavoittamalla ihmiset, joiden kiinnostuksen kohteet liittyvät brändiisi. Esimerkiksi urheiluvaatemerkki voi tavoittaa ulkoilun harrastajat julkistaessaan uuden retkeilyvaatemalliston. 
  • Omat suhdeyleisöt – Edistä kiinnostavuutta tarkalleen omalle yrityksellesi räätälöidyn yleisön keskuudessa. Esimerkiksi yritys, joka kehittää jalkapallovideopelejä, voi tavoittaa tietystä jalkapallojoukkueesta kiinnostuneet fanit.
  • Ostoaikeissa olevat yleisöt – Lisää laadukasta liikennettä verkkosivustollesi tavoittamalla asiakkaat, jotka etsivät tietoja ja suunnittelevat ostoa aktiivisesti. Esimerkiksi viihde-elektroniikan valmistaja voi tavoittaa asiakkaat, jotka etsivät aktiivisesti kameroita.

Joka kuukausi AdWords-mainostajat eri puolilla maailmaa käynnistävät satoja tuhansia kampanjoita käyttämällä näitä yleisöratkaisuja. Eräs tällaisista mainostajista on Uuden-Seelannin Ford, joka käytti Googlen yleisöratkaisuja lisätäkseen autonostajien käyntejä verkkosivustollaan. Ford halusi tavoittaa autoharrastajat ja lisätä bränditietoisuutta ajoneuvojensa osalta, joten se päätti ottaa suhdeyleisöt käyttöön. Autonvalmistaja halusi myös tavoittaa aktiivisesti tietoa etsivät ja uuden ajoneuvon ostamista harkitsevat ihmiset, joten se käytti myös ostoaikeissa olevia yleisöjä. Näiden yleisöratkaisujen ja dynaamisen uudelleenmarkkinoinnin avulla Ford lisäsi sivustonsa kävijämäärää 60 prosenttia ja kolminkertaisti sivustolla käytetyn ajan.