Tämänkertaisessa uutiskirjeessämme keskitymme ainoastaan mobiilisivuston käyttäjäkokemukseen. Ensiksi kerromme suosittelemastamme viitekehyksestä liittyen sisältöön, jotta saat sen optimoitua kaikista parhaiten tukeakseen sinun sivustollesi asettamiasi tavoitteita. Tämän jälkeen kerromme luomastamamme opetusvideosta, jossa paneudumme käyttäjäkokemukseen vielä yksityiskohtaisemmin.

Viikon mobiilivinkki

Haluamme että ajattelisit mobiilisivustosi sisältöä tavoitteidesi mahdollistajana. Näitä vinkkejä voit tietenkin käyttää muutenkin kuin pelkästään mobiilissa, mutta ennen kaikkea sinun tulisi ajatella sivustosi sisältöä holistisesti — tarkoittaen sitä että mobiiliin ja muille laitteille loisit samaa sisältöä, mutta tietenkin tietynlaiset sivuston ominaisuudet sopivat mobiiliin paremmin kuin esimerkiksi tietokoneille.

Sivustoasi suunnitellessa kiinnitä huomiotasi tosiaankin sellaisiin ominaisuuksiin, joita mobiilikäyttäjät ovat todennäköisemmin käyttämässä ja jotka tuovat mobiiilisivustollesi lisäarvoa. Ylipäätään aina sisältöä mobiiliin luodessa on tärkeää myös varmistaa, että sitä on helppo lukea ja käyttää mobiililaitteilla. Viime kädessä sisällön tulee aina olla olemassa sinun tavoitteitasi varten.

Yksi tapa lähestyä sisältöäsi on käyttää See-Think-Do-Care -viitekehystä sisältösi suunnittelemiseen: jokainen näistä toimii eri tavalla asiakkaan myyntisuppiloon liittyen. Alla kerromme neljästä eri vaiheesta yksityiskohtien kera.

See (Näe): esimerkiksi blogikirjoitukset, sivustolle upotetut videot ja sosiaalisen median sisällöt, uutiskirjeet yms. — tällä tarkoitamme sellaista sitouttavaa sisältöä, joka saa käyttäjät pysymään sivustollasi ja jolla voit näyttää ammattitaitosi liittyen tarjoamiisi palveluihin ja/tai tuotteisiin jne.

Think (Ajattele): esimerkiksi myydyimpien tuotteiden lista, toivelistat, palkinto-ohjelmat — näiden tavoitteena saada asiakkaat ajattelemaan tarjonnastasi ja toivon mukaan vastaamaan haluamallasi tavalla niihin liittyen.

Do (Tee): esimerkiksi kaupankäynti, toimipaikan etsiminen, kirjautuminen, yhteydenotto — sivustosi sisältö, jonka on tarkoitus tuoda sinulle suoraa tai epäsuoraa taloudellista hyötyä konkreettisemmin.

Care (välitä): esimerkiksi tilille kirjautuminen, kaverille suositteleminen, tilausten seuraaminen — tämän tavoitteena on saada asiakkaasi palaamaan sivustollesi vielä senkin jälkeen, kun he ovat tehneet jotain.

Jos kiinnostuit tästä sisällön viitekehyksestä, katso viikon video oppiaksesi lisää tästä ja muusta mobiilin käyttäjäkokemuksen maksimoinnista.

Viikon video

Olemme tosiaankin nauhoittaneet opetusvideon liittyen mobiilisivustoihin ja -käyttäjäkokemukseen. Suosittelemme että katsot sen, jos sinua kiinnostaa käyttäjäkokemuksen parantaminen sivustoasi älypuhelimillaan käyttäville käyttäjille. Katso video YouTubessa tästä linkistä klikkaamalla!