Tervetuloa tuoreimpaan Pohjoismaiden AdWords-tiimin uutiskirjeeseen! Tällä kertaa kerromme hieman sovelluksesi asentaneiden käyttäjien saamisesta käyttämään sitä uudelleen ja toivon mukaan tekemään jotain sellaista, jota heidän haluaisit tekevän. Lisäksi muistuttelemme tulevasta muutoksesta Flash-mainoksiin AdWordsiin liittyen.

Viikon mobiilivinkki

Onko sinulla mobiilisovellus, jonka useat käyttäjät ovat jo asentaneet ja haluat heidän palaavan uudelleen sovellusta käyttämään? Useat tutkimukset ovat osoittaneet, että asennuksen jälkeen sovellusta käytetään kerran tai ei ollenkaan 80–90 % asennuskerroista.

Jos haluaisit aikaan haluamiasi tuloksia ja saada käyttäjät uudelleen sitoutumaan sovellukseesi, meillä on erityinen mobiilisovelluksen sitouttamiseen keskittyvä kampanjatyyppi, joka kohdistaa mainoksen sovelluksesi asentaneisiin käyttäjiin. Voit myös täsmälinkittää mainoksesta avautuvan näkymän siten, että saisit siitä kaiken mahdollisen irti — esimerkiksi kampanjatarjous tai muu toivottu konversiotoiminto tavoitteenasi.

Voit myös yhdistää tämän mobiilisovellukseen sitouttaminen -kampanjatyypin toiseen mobiilisovelluksen asennukset -kampanjaan, jotta saisit myös mainoksesi näkymään sellaisille asiakkaille, joilla ei vielä ole sovellustasi asennettuna. Lue tästä artikkelista lisätietoja, kuinka pääset alkuun mobiilisovellukseen sitouttamisen kanssa!

Flash-mainosten näyttäminen loppuu tammikuussa 2017

Heinäkuussa 2016 ei ole enää mahdollista ladata Flash-mainoksia AdWordsissa. Jo ladatut mainokset toimivat Display-verkostossa tammikuuhun 2017, jonka jälkeen tuki loppuu. HTML5-mainoksiksi konvertoituneet Flash-mainokset toimivat ilman ongelmia vielä tämänkin jälkeen. Katso lisätietoja tästä AdWords-ohjekeskuksen artikkelista.

Jos haluat varmistaa sen, että sinulla on hienot ja täysin AdWordsin kanssa yhteensopivat HTML5-mainokset, suosittelemme että lataat Google Web Designerin ja päästät luovuutesi valtoimelleen. Lisätietoja HTML5-mainosten tarkemmista teknisistä vaatimuksista löydät tästä artikkelista!

Kirjoittanut: Antti Kauttonen, Google AdWords